borstvoeding en werken, hoe te beginnen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door paprika, 15 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Goeiedag!

Halverwege juni moet ik weer aan de slag en ik was benieuwd wanneer ik het beste kan beginnen met afkolven en hoe ik dit aan moet pakken. Moet ik dan bijvoorbeeld na een voeding nog gaan kolven of zo? Als ik weer ga werken is ze 12 weken oud, hoeveel cc moet ik haar dan per fles geven? Of moet ik gewoon alles wat ik per keer kolf geven? Ik ga trouwens drie dagen per week werken en ben van plan om twee keer per dag op het werk te kolven. Vond het zelf wel een idee zolang ik nog niet werk dan een voeding 's avonds te kolven zodat mijn man het flesje kan geven, vind hij vast gezellig! Wat vind jij hiervan? Misschien vraag ik wel naar de bkende weeg maar ja, alle begin is moeilijk toch!

Alvast bedankt en fijne dag verder!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Het mooiste zou zijn om een voorraad moedermelk aan te gaan maken voor in de vriezer.

Dit kun je doen door steeds na een voeding na te kolven. Na een aantal dagen zul je merken dat de melkproduktie toe gaat nemen.

Daarnaast is het een prima idee om alvast één voeding af te kolven zodat je man een flesje moedermelk kan geven. Zo kan jullie meisje langzaam aan het drinken uit een flesje wennen.

Hoeveel ze straks gaat drinken kan ik nu nog niets over zeggen. Maar een gemiddelde zal zijn zo'n 150cc. (let wel kam meer of minder zijn)

Ilja

3. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Bedankt voor je snelle reactie! Omdat ze in het begin de borst niet wilde pakken heb ik de eerste 2 en halve week afgekolfd. Omdat ze toen minder dronk dan ik kolfde heb ik al een behoorlijke voorraad in de vriezer. Bijna anderhalve liter zelfs. Is het dan ook nog nodig om na elke voeding te kolven, of kan ik dan beginnen met alleen na de voeding die ik mijn man wil laten geven te kolven?

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dan zou ik het doen zoals jezelf al aangeeft. En mocht je merken dat je voorraad toch wat op begint te raken kun je altijd nog extra kolven.

Ilja

5. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Sorry hoor, dit is echt mijn laatste vraag hierover... Maar aangezien ik al een voorraadje heb, wanneer moet ik dan beginnen met kolven? Nu al, of bijvoorbeeld pas drie weken voordat ik ga werken? Ik heb namelijk ook begrepen dat je kindje moet wennen aan de fles en dat je daarom bijtijds moet beginnen met de fles.

Groetjes!

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Vanaf 6 weken is een prima leeftijd om de kleintjes aan de fles te laten wennen. Dus ik zou zeggen kolf ze.
    En misschien ook handig om een ander (bv opa / oma) eens de fles te laten geven.

Ilja

7. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Is goed hartstikke bedankt voor je hulp!

Deel Deze Pagina