Dit las ik over ovulatiepijn...

Discussion in 'Zwanger worden' started by SandraK, Sep 4, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Welk nut heeft de ovulatiepijn bij Natuurlijke Gezinsplanning?

De ovulatiepijn loopt samen met de eisprong, maar kan in geen geval – zoals dit vaak gedaan wordt – gelijkgesteld worden met de eisprong. Ze kan namelijk reeds enkele dagen voor, maar ook nog na de eisprong optreden. Ze is echter een bijkomend verschijnsel van de vruchtbare periode en kan de overige waarnemingen (cervixslijmpatroon, temperatuurverloop) bevestigen.
    Vooral echtparen met kinderwens zouden op de ovulatiepijn moeten letten, omdat rond die periode de waarschijnlijkheid voor een bevruchting duidelijk hoger ligt.

Ik dacht altijd dat je de ovulatiepijn voelt voor je eisprong..maar het kan dus ook erna zijn... :confused:

2. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    hoihoi..
    Mijn gyn zei ook dat als je pijn voelt dat je dan eigenlijk al te laat bent! Dus klussen voor de pijn.. maarja weet jij veel wanneer je pijn krijgt! Weer zoiets..je kan er geen pijl aan trekken!

3. Niet meer actief

hoi
    ik heb het altijd ervoor
    dat weet ik zeker
    want ik gebruikte er testen bij
    een paar dagen voor de eisprong kreeg ik last en zodra ie was geweest was het de volgende dag over
    dus ik denk dat dat bij iedereen verschillend is

4. maloeke

maloeke Actief lid

Jun 2, 2006
    291
    0
    0
    oh gelukkig ik was al bang dat mijn ei weer veel later was!!!ff opletten maar kan dus zijn dat ik het idd na de ei heb!

liefs

5. mummy

mummy Bekend lid

May 26, 2006
    664
    0
    0
    O, ik vind dat ook wel fijn te horen. ik dacht dat ik al een eisprong had gehad en kon die krampen dus ook niet zo goed plaatsen. Eigenlijk zegt het dus niet zoveel...

6. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    bij mij is het duidelijk ervoor (gelet op het slijm) zodra de pijn weg is (en de eisprong dus geweest is) veranderd ook het slijm..

en mijn gyn zei weer dat sommige vrouwen last hebben van die ovulatiepijn omdat het eitje zeg maar op knappen staat, en het toch 20mm is (2 cm) dat vrouwen daar dus last van hebben van die 2 cm die er maandelijks weer zit...door de druk die het geeft...

zo zie je maar weer ieder heeft zijn eigen verhaal, en ik vertrouw in deze maar op mijn gyn en mijn lichaam.... ;)

Share This Page