Welk nut heeft de ovulatiepijn bij Natuurlijke Gezinsplanning? De ovulatiepijn loopt samen met de eisprong, maar kan in geen geval zoals dit vaak gedaan wordt gelijkgesteld worden met de eisprong. Ze kan namelijk reeds enkele dagen voor, maar ook nog na de eisprong optreden. Ze is echter een bijkomend verschijnsel van de vruchtbare periode en kan de overige waarnemingen (cervixslijmpatroon, temperatuurverloop) bevestigen. Vooral echtparen met kinderwens zouden op de ovulatiepijn moeten letten, omdat rond die periode de waarschijnlijkheid voor een bevruchting duidelijk hoger ligt. Ik dacht altijd dat je de ovulatiepijn voelt voor je eisprong..maar het kan dus ook erna zijn...
hoihoi.. Mijn gyn zei ook dat als je pijn voelt dat je dan eigenlijk al te laat bent! Dus klussen voor de pijn.. maarja weet jij veel wanneer je pijn krijgt! Weer zoiets..je kan er geen pijl aan trekken!
hoi ik heb het altijd ervoor dat weet ik zeker want ik gebruikte er testen bij een paar dagen voor de eisprong kreeg ik last en zodra ie was geweest was het de volgende dag over dus ik denk dat dat bij iedereen verschillend is
oh gelukkig ik was al bang dat mijn ei weer veel later was!!!ff opletten maar kan dus zijn dat ik het idd na de ei heb! liefs
O, ik vind dat ook wel fijn te horen. ik dacht dat ik al een eisprong had gehad en kon die krampen dus ook niet zo goed plaatsen. Eigenlijk zegt het dus niet zoveel...
bij mij is het duidelijk ervoor (gelet op het slijm) zodra de pijn weg is (en de eisprong dus geweest is) veranderd ook het slijm.. en mijn gyn zei weer dat sommige vrouwen last hebben van die ovulatiepijn omdat het eitje zeg maar op knappen staat, en het toch 20mm is (2 cm) dat vrouwen daar dus last van hebben van die 2 cm die er maandelijks weer zit...door de druk die het geeft... zo zie je maar weer ieder heeft zijn eigen verhaal, en ik vertrouw in deze maar op mijn gyn en mijn lichaam....