Zelfafnameset bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 14 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik heb de thuistest laatst ook aangevraagd. Ik krijg het in september binnen zeiden ze. Gewoon gebeld met het nummer wat op de brief stond. Ik hou er niet van om op mijn blootje met mijn benen wijd voor een ha of assistente te gaan liggen
     
  2. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik ben heel benieuwd hoe het gaat, laat je weten hoe het bevalt?
     
  3. jupke

    jupke Niet meer actief

    Gek, ik werk in een huisartsenpraktijk en wij krijgen altijd nog een uitslag met PAP codering.

    Bij elke uitslag.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier geinformeerd en bij mijn ha is dat niet meer, enkel als er hpv is vastgesteld testen ze door. Is pas sindskort, aldus de assistente, mede daardoor kies ik dus voor eerst zelfafname en mochten ze dan hpv aantreffen, dan heb ik denk ik minder moeite met uitstrijkje bij de ha. (Nu vind ik het door bevallings-herinneringen toch moeilijker dan ik dacht.)
     
  5. jupke

    jupke Niet meer actief

    Dat maakt het nog vreemder. Dit is een landelijk georganiseerd iets. Gaat overal hetzelfde.
     
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Op zowel de website van het rivm en thuisarts.nl staat dat er alleen nog maar op hpv wordt gecontroleerd en pas als dat aanwezig is verder wordt gekeken. Dus het vreemde is dat jouw praktijk uitgebreidere uitslagen krijgt. Wel apart, fout van het laboratorium denk ik?
     
  7. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Dit is bij onze HA ook sinds kort zo. Ik ga hem ook bestellen. Heb 2 jaar geleden oproep gekregen maar ben het maar aan het uitstellen.
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, inderdaad vreemd dat het zo verschilt...
     
  9. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Vreemd. Als je kijkt op de website van het RIVM geven ze voorbeelden hoe de uitslag er uit ziet. Dat is niet meer met een PAP codering sinds 2017. Je weet zeker dat je niet een uitslag afgenomen in december 2016 in gedachte hebt?
     
  10. jupke

    jupke Niet meer actief

    Ik ga maandag op mijn werk eens informeren. Ben nu wel benieuwd.

    Maar als ik dit zo lees is het zeer waarschijnlijk dat ik me vergis. Kan haast niet anders.
     
  11. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.946
    1.305
    113
    Toen ik 30 was heb ik een uitstrijkje laten doen. Ik vond het heel vervelend (met name het openen van de eendebek als ie er eenmaal in zit). Dit jaar ben ik 35 geworden en heb ik de thuisset aangevraagd. Vind ik super handig! Het enige nadeel vind ik dat ze hem pas opsturen op het moment dat je de herinnering zou ontvangen. Je moet er dus wel ff op wachten (althans ik). Ik heb de set in april aangevraagd en zou hem uiterlijk 31 juli krijgen (heb ook nog niks ontvangen).
     
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ook idd, set wordt pas verzonden begin oktober. Maar goed, ik stel het al 2 jaar uit, die paar maandjes nu maken dan ook niet meer uit...
     
  13. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik ga denk ik gewoon naar de HA of gyn, vorige keer begon het bij mij steeds te bloeden waardoor er twee keer niet genoeg weefsel was om te onderzoeken, toen was ik er wel klaar mee en heb ik er op gestaan verwezen te worden naar de gyn.
    Bij hem was het zo gepiept (ook bloeden daarna maar wel voldoende om te onderzoeken)
    Ik heb al eens de uitslag onrustige cellen gehad waardoor ik naar de gyn moest voor verder onderzoek dus ik ga niet zelf lopen klooien....
    Ik moet zeggen dat het niet mijn hobby is om een uitstrijkje te laten maken, maar er is al zo veel naar binnen gekeken bij mij dat ik er niet zo'n moeite mee heb.
     

Deel Deze Pagina