Voor die beslissing gaan we een beetje staan de komende tijd. Ons huis staat te koop en we zien tot nu nog niet echt iets anders wat we graag willen. Maar wel hier en daar de nieuwbouw projecten met o.a. een waarbij je welstandsvrij kunt bouwen. Nu ben ik op zoek naar meer info hierover, alleen is dit moeilijk te vinden. Bestemmingsplan/omgevingsvergunning kom ik niet veel verder dan de breedte, diepte en hoogte van de woningen. Iemand hier die al in de bouwfase zit en mij meer kan vertellen? Mijn zwager heeft vorig jaar zelf gebouwd en dat is (door de verkeerde aannemer) een puinhoop geworden. Vandaar dat we heel huiverig zijn, al lijkt het me fantastisch om zelf ons huis te kunnen ontwerpen. Tegenwoordig moet je je aan veel meer regels houden. Duurzaam en enegiezuinig etc. Waar kan ik dat allemaal vinden?? Zoek me een ongeluk PLEH! Afspraak met een bemiddelaar via de gemeente hebben we voor volgende week staan. Maar ik wil graag weten waar we het over hebben zodat we gerichte vragen kunnen stellen.
Wij bouwen momenteel zelf! Ideaal! Mijn man heeft een eigen bouwbedrijf, maar heeft het casco uitbesteed. We hebben houtskeletbouw laten zetten, het afbouwen doet mijn man zelf met zijn onderaannemers.
@smiley; tnx die had ik idd al gevonden. @Eliza; dat is helemaal mooi! Mijn broer zou kunnen tekenen, doet ie vaker. Maar zelf hebben we geen bouwskills. Ja, wat kleine klussen maar verder niet. Moet dus allemaal uitbesteed worden..
Inmiddels hebben we een gesprek gehad met de gemeente over een aantal projecten in ons dorp. Klinkt allemaal heel mooi, maar ben zo bang dat er dingen zijn die je vergeet. Iemand nog tips?