K hb net gehaktballen gemaakt. Maar het zijn er meer dan we eten. Kan ik ze het beste gebraden of rauw invriezen?
ik zou ze rauw invriezen, tis toch van gewoon gehakt gemaakt? Als je ze invriest als ze al gebakken zijn krijg je ijskristallen in je ballen en dat wordt niet lekker met opwarmen. T kan wel hoor, maar ik vind et niet lekker. Wrom zou je ze trouwens gebakken invriezen? et opwarmen duurt net zolang als ze vers bakken
kan je gewoon in de vriezer doen.maakt niet uit ik maak weleens kofte voor sulu kofte zeg maar doe dan ook zakjes maken en invriezen.
Hmm ik zou juist zeggen eerst braden, ik neem regelmatig een bakje gehaktballen bij mn mams mee en die zijn dan dus al gebraden. En daarna net zo jammie als wanneer ze 'vers' gebraden zijn hoor
İs goed meiden bedankt! Celia mag ik misschien je receptje voor sulu köfte? İk heb dat nog nooit gemaakt maar vinden we wel erg lekker.
Kan allebei, voor de soep vries ik ze rauw in, voor het eten bak ik ze en ontdooi ze, daarna hoef je ze enkel nog maar op te warmen en zijn ze heerlijk! Hoewel ik ook koude gehaktbal op brood met tomaat en sla heel lekker vind.
ja hoor 2 glazen koftlik bulgur 1/2 kilo rundergehakt 1 ei 1 ui paprika poeder zwarte peper zout naar smaak water kippeboulion 2 a 3 eetlepels tomatenpuree 1 eetlepel mint 2 aardappels doe ik in blokjes snijden Doe in een grote kom de 2 glazen bulgur en gehakt doe hier het ei bij in.Rasp 1 grote ui met de grove kant en doe het er ook bij in.wat paprika poeder, zwarte peper en zout naar smaak bij in. Dit alles ga je zon 5 min. heel goed doorelkaar kneden. Daarna voeg je het gehakt toe en kneed alles nog een tijdje door totdat het goed aanvoelt om er gehaktballetjes van te draaien. Doe in een diepe pan wat zonnebloemolie en doe er 2 a 3 eetlepels tomatenpuree bij,op zacht vuur bak je het een 2 min.,doe er een eetlepel mint bij.Doe de in kleine blokjes gesneden aardappelen erbij Doe de gehaktballetjes erbij zonder te roeren en voeg er water bij tot alles zon twee vingers onder water staat doe er boulion naar smaak bij. ik laat het 30 min op laag vuur koken ff denken of ik iets vergeten ben hoor sommige doen de balletjes nog in meel rollen maar daar heb ik nog geen ervaring in. ik heb het ook pas geleerd
Ik heb eens even gegoogled, volgens mij kan het niet echt kwaad. Het is bij mij meer het idee dat er ei inzit.
Er gebeurt niets met dat ei hoor... Je kan ze gewoon rauw invriezen maar dan moet je ze volgende keer ontdooien en bakken en als ze al gebakken zijn, dat kan nu in 1 moeite door, dan kan je ze gewoon van te voren eruit leggen en even opwarmen, klaar! Lekker snel voor de volgende keer.
Gehaktballen/balletjes vries ik gebraden in, omdat het makkelijker is om daarna te bereiden. Je hoeft nu maar 1x ballen te braden, en anders nu en de volgende keer weer. Straks alleen makkelijk opwarmen ipv eerst ondooien en dan braden. Tsjah, tis maar net wat je zelf wilt... Ik heb trouwens nooit problemen met ijskristallen. Wel eerst goed af laten koelen voordat je ze invriest.