arm arm beestje toch!

Discussie in 'De lounge' gestart door Boef12, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boef12

Boef12 Bekend lid

6 jan 2012
    830
    702
    93
    Wij hebben een paar maanden geleden heel plotseling 1 van onze hondjes verloren.
    Nu neus ik af en toe op marktplaats voor een ander 2de hondje als nieuwe toevoeging voor ons gezin.
    Onze andere huisdieren komen ook of van marktplaats of uit een lokaal asiel.
    Nu kwam ik dit arme stumpertje tegen:
    ≥ Jonge Franse buldog - Honden | Bulldogs, Pinschers en Molossers - Marktplaats.nl
    Heb een boos mailtje gestuurd waarom het beestje zo mager is en of het doosje op de áchtergrond zijn dagelijkse mandje is.

Ben ik nou de enigste die ziet hoe slecht het beestje eruit ziet?

2. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Jeetje wat vreselijk!
    Goed dat je een boos mailtje hebt gestuurd, ik zou die arme stumper zo in huis nemen! Bah bah.

3. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    aaah gossie je kan gewoon zijn ribben tellen

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ach het beestje mag wel iets aankomen maar veel ook niet hoor. Ik vind dit gewoon een schraal hondje en dat zie ik liever als ze zo jong zijn dan een hond die meer weegt.

Maar veel mensen vinden onze honden ook aan de magere kant. Terwijl ze vergeleken worden met hun stevigere soortgenoten...
    zeker 9nze stafford heeft een heel laag vet percentage en hoog spiermassa maar de meeste mensen vinden haar mager terwijl die dierenarts juist haar een lust voor het oog vind zo slank en gespierd dat ze is.

5. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hij is wat aan de dunne kant maar zeker niet mager vind ik.
    En het doosje zou zijn slaapplek kunnen zijn, ziet er wat klein uit maar mijn honden zouden ook prima kunnen vertoeven in zo'n doosje :).

6. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Sneu hoor. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat de eigenaar zich veel gaat aantrekken van jouw boze mailtje. Als hij iets van empathie had gehad, zag het beestje er ook niet zo uit:(

7. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hij is wel echt mager hoor. je hoort de heupbotten niet te zien en zijn ruggenwervel en ribben liever ook niet. Je hoort ze met een lichte aanraking te voelen, maar niet te zien. Dat is alleen bij enkele rassen zo. Verder staat er zo weinig informatie bij dat ik er niet vanuit ga dat het huidige baasje heel erg begaan is met hem. hopelijk vind hij snel een nieuw baasje!

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik vind eerder wat dat ze er nog €350,- erger dat ze dat nog durven vragen.. Alsof je de volle pond van een ouo ervoor kan terug vragen... Je wilt toch luever een fijn nieuw baasje als het geldbedrag....

9. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik vind hem er ook niet dramatisch slecht uit zien hoor. Hij zou wel iets aan mogen komen. Maar de meeste honden in Nederland zijn te dik. En ik denk dat die hond het niet uit maakt of hij in een kartonnen doos slaapt, of in een gouden mandje.

Een van mijn honden is ook zo schraal, maar ze is in top conditie. Onze andere hond is iets zwaarder (ik vind haar aan de zware kant), en dat merk je gelijk in uithoudingsvermogen.

10. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Voor een franse bul is hij wel echt te mager hoor. Je hoort bij dit ras de ribben niet te zien. Wel te voelen. Maar hij is gewoon echt ingevallen bij zn flankjes is wel erg sneu

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Dit beestje is echt te mager en Ik denkt dat er ook heel weinig nee gewandeld wordt want er zijn totaal geen spieren zichtbaar :(. Weer zo'n geval leuke pup en geen zin ik een hond :(. Niet wandelen, heel de dag eenzaam ik de bijkeuken in zijn kartonnen doos omdat ze geen tijd, te druk of werken zijn. Zeg niet dat het zo is maar gezond vind ik hem niet.
    Beter vragen ze minder geld en zoeken ze gewoon een baasje dat dat geld in het hondje steekt

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Pff moeilijk hoor, vind het moeilijk oordelen van een foto.
    Persoonlijk vind ik hem zo vanaf de foto gezien ook aan de dunne kant, maar zie ook geen spieren bij hem/haar.

MAAR..sommige honden worden ook gewoon niet ''dik''. We kunnen onze stafford een kilo brok per dag geven maar komt geen gram aan hoor :) Hij is slank gebouwd maar zijn bespiering is wel ontzettend goed. We hebben vaak genoeg de opmerking gehad dat hij te mager is.

13. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Het beest staat er net een geslagen hond bij...Kan natuurlijk aan de foto liggen, maar ik vind dit zo op het eerste gezicht geen gelukkig, dartelent hondje..

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Bekijk bijlage 375477
    Onze Stafford is te mollig volgens sommige. Dierenarts zegt precies goed :) ze heeft daar in tegen wel veel spieren voor 1 jaar. ( 2 januari) Dit is dus mollig voor Stafford volgens sommige

15. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

Ojee als ze hem al te mollig vinden dan is die van ons dat ook
    Bekijk bijlage 375498

16. oxbow

oxbow Niet meer actief

voor een franse buldog is hij echt wel mager.
    Mijn zusje heeft ook een franse bul van bijna 1 jaar oud en die ziet er toch heel wat voller uit.

Vind hem er ook niet echt gelukkig uitzien, maar dat kan een momentopname zijn.
    Zou in ieder geval geen 350 euro voor zo'n hondje neertellen.

Hoop in ieder geval dat hij een goed tehuis vind

17. kimlovesbobby

kimlovesbobby Actief lid

16 okt 2013
    180
    0
    0
    heerlen
    vind het hondje niet extreem mager, mijn engelse bull is niet veel dikker en die is precies op gewicht, je ziet ook zijn ribben en heupen, dat is gewoon de bouw van een bulldog,
    toen Harvey nog zo jong was had hij ook nog niet zoveel spieren, we mochten het eerste jaar ook niet zo veel met hem wandelen en zo.
    als het een heel actief hondje is verbrand hij ook veel energie.

548310_517678321633759_1949209648_n.jpg
    dit is mijn bullie, niet veel voller dan het hondje op de foto

18. Ilona1986

Ilona1986 Bekend lid

23 jun 2012
    520
    0
    0
    Tilburg
    Ach gossie :(
    Vind het beestje ook te mager hoor, hopelijk word er een liefdevol huisje gevonden voor deze schat !

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik vind hem ook echt te mager ( heb zelf 2 Franse bullen en er al eerder eentje gehad)

20. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik vind hem er niet goed uitzien hoor! Onze Franse bulldog is ook aan de slanke kant maar ze is niet mager zoals deze.

Ik hoop dat hij gauw een warm mandje krijgt!

Deel Deze Pagina