Misselijk en duizelig plus hoge hartslag na eten? Wie weet wat dat kan zijn?

Discussion in 'De lounge' started by Annemeis, Aug 18, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    Hoi,

Had net iets heel vreemds: tijdens het lunchen werd ik ineens misselijk en duizelig. Net thuis voelde ik m’n hartslag erg omhoog gaan dus ff gemeten (hebben een pulse oximeter/saturatiemeter in huis ivm astma van de jongste): bleek mnhartslag 120 te zijn, op moment dat ik aan het meten was zakte ie snel terug naar rond 80.

Dit heb ik weleens vaker, heb het idee dat het met eten te maken heeft, kan dat?
    Had vanmorgen rond 8u een mager ontbijten op (haast om kids op school te krijgen), drukke morgen dus geen tussendoortje gehad en om 13u een lunch van soep en brood met geitenkaas. Na de laatste hap lunch voelde ik me al een beetje misselijk worden en kwartiertje daarna gebeurde dit dus. Heb dit ook weleens als ik s morgens vroeg zonder ontbijt onder de douche ga ofzo. Vorig jaar september al eens een en ander laten prikken (schildklier enz) en hartfilmpje gehad maar allemaal in orde... Nu ben ik vrij slank/mager (174 cm en net 60 kilo). Dus ik denk dan: ik had beter moeten eten, tis vast m’n glucose die ineens omhoog schiet ofzo... kan dat?

Of toch even doktersassistente bellen?

Alvast bedankt!

2. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,026
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Even met de doktersassistente bellen.

Zij weet precies wat ze moet vragen om te bepalen of het niets is, of dat de huisarts beter even kan meekijken.

Sado, Ysabella and Annemeis like this.
  3. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Vervelend dat je dat hebt!
    Het kan inderdaad met het eten te maken hebben. Als ik het mij goed herinner heet dat vasovagale syncope.
    Maar ik zou voor de zekerheid toch even de huisarts bellen! Je weet maar nooit!

Paardenbloem and Annemeis like this.
  4. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    Dank je! Zal even googlen wat dat is ;)

5. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik denk inderdaad een vagale reactie, zoals artsen dat zeggen;)
    Heb dat zelf ook wel eens als ik te snel/zwaar/pittig eet, dan krijg ik vaak buikkramp. Door de prikkeling van je maag/darmen kun je dan ook een soort (bijna) flauwval reactie krijgen.

6. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    Dank voor jullie reacties. Moet morgen even nuchter glucose prikken voor de zekerheid.
    Mijn lijf staat ook altijd scherp afgesteld: reageer altijd enorm op dingen als alcohol, cafeïne, paracetamol, suiker enz.. Als de kids erg druk zijn gaat ook vanzelf al m’n hartslag omhoog.

Share This Page