Zelfde 2 namen!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lisszy, Oct 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Oh oh! Het ziet ernaar uit dat mijn collega (uitgerekend 5 dec) en ik dezelfde 2 meisjesnamen hebben voor onze meisjes! Zowel de eerste als de tweede naam. De tweede naam maakt niet zoveel uit, maar de eerste...

Hoe is het mogelijk, toch geen toeval meer?
    En wat moet ik nou doen? Wij noemen ons meisje thuis al bij naam, bovendien hadden wij de naam al op ons lijstje staan voor onze eerste dochter en was het duidelijk dat mochten we weer een meisje krijgen dat ze zo zou heten.
    Ik heb zo geen behoefte en zin om haar naam te wijzigen.
    Mijn collega heeft aangegeven dat ze het niet erg zou vinden, dus dat scheelt. We gaan privé ook niet met elkaar om.
    Maar toch, ben bang dat ik aan iedereen op het werk moet gaan uitleggen waarom wij dezelfde 2 namen als zij hebben!

Wat zouden jullie doen?!

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Gewoon de naam houden het is maar een collega!

3. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik zou de naam ook gewoon houden! Tis inderdaad "maar een collega", en gelukkig heb je geen contact met haar in je vrije tijd! En Stiekem duimen dat je de eerste bent die bevalt!! ;):D

4. Ragazza

Ragazza Bekend lid

Jan 31, 2010
    695
    0
    0
    De naam idd zeker houden. Jullie weten er beide vanaf.

Als het een goede vriendin of familielid was geweest zou het een ander verhaal zijn, maar misschien zijn jullie over een half jaar geen collega's meer en zien jullie elkaar nooit meer.

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    ook ik zou in jullie situatie de naam gewoon houden.
    idd als het familie of goede vrienden zouden zijn... maar het is een collega die je buiten je werk om niet ziet.

6. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Lekker je naam houden! Kan me voorstellen dat je baalt maar als dit de namen zijn voor jullie dochtertje dan moet je daar gewoon voor gaan!

7. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Nou dat hoop ik niet want dan is ze wel véél te vroeg hoor..

8. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    Zie het positief, jullie hebben allebei dezelfde goede smaak.

Als het vrienden of familie zou zijn is het anders maar nu gewoon doen.

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Fijn jullie reacties! :)
    Mijn vriend reageerde net zo! Ik had hem namelijk in alle paniek gebeld en hij moest er heel hard om lachen! :)

Eerder bevallen wordt 'm niet, ik ben precies 3 maanden later uitgerekend dus beter van niet! ;)

Ik denk ook dat we onze namen houden, het voelt zo raar om het nu te wijzigen.
    Pfff, gelukkig heb ik geen goede vriendinnen en/of familie die binnenkort uitgerekend zijn van een meisje...

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Haha, dan is het idd beter om niet eerder te bevallen!! :)
    Ik zit straks wel met zowel een zusje als een paar goede vriendinnen, die allemaal vlak voor mij bevallen! En ik zit vreselijk te hopen dat ze van hele andere namen houden dan ik!!

11. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Ja, nou ik dacht ook altijd: dat gebeurt mij niet! Maar nu gewoon beide namen hetzelfde en het zijn niet eens top 10 namen! ;)
    Ik blijf het bizar vinden!

Ik hoop voor je dat ze allemaal andere namen hebben!

12. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

May 19, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    sorry hoor dat ik dit even tussendoor zeg, maar hoe is dat nou ooit mogelijk...? 2 dezelfde namen bedenken..

13. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Tja, dat blijft bizar, dat je op dezelfde namen komt! maarja, zo had ik ook een naam in gedachten, wat eigenlijk een rare, niet veel voorkomende naam is, nooit over gehad en opeens zei een vriendin pas dat zie die naam bij mij verwacht!! Hoe komt ze erbij??? Nu was deze naam gelukkig niet meer aan de orde, maar toch he?

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Voor een collega zou ik de naam ook nooit veranderen! Voor buren ook niet, voor vrienden waarschijnlijk ook niet. Enkel als iemand in de dichtbije familie ineens onze babynaam zou gebruiken zou ik moeten nadenken. Gelukkig ben ik als eerste uitgerekend en mn schoonzus pas in april ;)

15. riv

riv Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,339
    0
    0
    Drenthe
    Gewoon de naam houden, Het is ook wel leuk toch. En het is geen vriendin of familie nou dan is het juist alleen maar leuk.

16. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Grappig dat jullie dezelfde smaak hebben!
    Zou het er lekker bij laten en die naam doen!
    Groetjes

17. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    Herkenbaar, ik ben er namelijk ook bang voor dat het misschien gebeurt. Ik heb momenteel 3 collega's en 1 vriendin die allemaal eerder moeten bevallen dan ik, en ik maak me dan ook gelijk zorgen dat ze misschien wel dezelfde naam zullen hebben!
    Maar als het mn collega's zijn, dan houd ik ook gewoon die naam hoor!

Maar...jullie hebben elkaar dus de namen verteld? Ik houd het namelijk wel geheim voor iedereen!

18. Tese

Tese Niet meer actief

O daar ben ik heel makkelijk in. Lekker belangrijk! Onze dochter gaat hetzelfde heten als de dochter van mn neef. Maar wij hadden die naam al eerder. Ik ga dat echt niet veranderen. Ik zie ze 4 keer op een jaar geloof ik. En in jou geval is het een collega. Voor hetzelfde geld werk je daar of zij over een jaar niet meer en dan heb jij je naam daarvoor aangepast! Zou ik dus nooit doen...

19. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Ik zeg ook gewoon houden wat je in gedachten hebt!

20. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Ik zou de namen gewoon zo houden. Wij hadden net de namen klaar en toen kwam mijn pleegkindje thuis dat een vriendin van haar vader de hond net zo had genoemd als wij ons dochtertje gaan noemen. Tja kan gebeuren :)

Share This Page