WW bij BBL opleiding

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Esje87, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje87

Esje87 Actief lid

17 jan 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Hoi misschien is dit niet het forum om deze vraag te stellen maar probeer het toch.
    Ik doe een BBL opleiding maar door mijn zwangerschap en bevalling ben ik daar te lang mee bezig. Nu is de examencommissie bezig met beoordelen of ik verder mag. Als ik niet verder mag betekent dat automatisch dat ik ook niet meer mag werken. Heb ik dan recht op WW? En hoeveel maanden als ik er al bijna 4,5 jaar werk.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 5 mei 2014
    Laatst bewerkt: 7 mei 2014
    Beste Esje87,

Als je tijdens je dienstverband verzekerd was voor sociale verzekeringen, kun je inderdaad een WW-uitkering krijgen als het dienstverband wordt beëindigd. Op www.uwv.nl/mijnuwv kun je onder het kopje 'Algemeen / Mijn arbeidsverleden en loongegevens / Controleer hier uw loongegevens en dienstverbanden arbeidsverleden' zien of je verzekerd bent voor WW.

De duur van je WW-uitkering is afhankelijk van je arbeidsverleden. Als je in minstens vier van de afgelopen vijf jaar hebt gewerkt, krijg je voor alle jaren waarin je voldoende hebt gewerkt, één maand WW. Daarbij kijken we niet alleen naar de duur van je huidige dienstverband. Je totale arbeidsverleden kun je ook bekijken op MijnUWV.

Actuele informatie over de WW vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina