We hebben nog even maar hebben ons lijstje al behoorlijk ingekort. Er blijven er 3 over. Ik vind alle 3 de namen echt heel leuk, welke vinden jullie het leukste?
Ik heb Lot gekozen! Erg leuke naam... mijn 2e dochter had bijna zo geheten Bo is mijn nr 2 Nouk vind ik niet zo...
Mag ik vragen wat je uiteindelijk als naam gekozen hebt? Ideeen zijn altijd welkom. Kan me ook voorstellen dat je het liever niet zegt, omdat veel mensen anoniem willen blijven.
Ik heb voor Bo gekozen. Bij Lot denk ik aan een lot uit de loterij. Nouk klinkt alsof het een afkorting van een naam is; Anouk of Nanouk ofzo. En het doet me denken aan snoek.
Lot vind ik leuk, schattig en stoer tegelijk! Bo vind ik niet leuk, lomp en kortaf. Nouk klinkt teveel als een afkorting.
Lot of Bo. Geen Nouk voor mij. Associatie nookie is mij te sterk. Ik zeg expres twee keer mij, omdat het voor anderen misschien helemaal niet zo is. Succes met kiezen. Heb je zelf al eentje die er een klein beetje boven uit steekt?
Vind het juist wel fijn als iemand ook aangeeft waarom die er juist niet voor kiest. Soms staar je jezelf zo blind op een naam en dat wil ik voorkomen. Ik vind Lot zelf echt heel leuk, maar mijn man vindt dat de minste van de 3. Die vindt Noek het leukste. Bo is eigenlijk voor ons allebei de nummer 2.
Dat maakt het wel lastig inderdaad. En een andere vorm van de namen (bijv. Julot, Lotte, Bowen, Bodil, (J)anouk)? Of willen jullie graag 1 lettergreep? Anders misschien toch nog even verder kijken voor een naam die jullie allebei leuker vinden dan Bo.
We houden we heel erg van korte namen maar 2 lettergrepen zou ook nog prima zijn. Die hadden we ook op ons lijstje maar daarvan is bovengenoemde onze gezamenlijke top 3. Alle namen maken kans maar de beslissende keuze is best lastig.