Wat vinden jullie de leukste schrijfwijze? Ik neig naar Evie omdat onze achternaam ook maar 3 letters heeft....
Evie - het staat net even wat volwassener dan Evi en met een Y vind ik het niet mooi. Wel weer mooi bij de naam Ivy, maar niet bij Evy.
Ik ben een tegenstander van "onnodig" Y's gebruiken... Weet niet, vind het gewoon minder mooi staan. Dus Evi of eventueel Evie. Iemand is je voor geweest, misschien heb je er wat aan: http://www.zwangerschapspagina.nl/babynamen/81644-evi-evie-evy-2.html
Als ik denk aan bijvoorbeeld: Evi Bos - dan maakt het me niet uit of er Evi - of Evie Bos staat. Ik vind persoonlijk de 2e e dus overbodig en zou gewoon voor Evi gaan. Door de 2 lettergrepen valt het met de korte klank ook wel mee.
Evi vind ik de normaalste spelling, dus daar zou ik voor gaan. Dan hoeft ze het minst vaak te spellen hoe je haar naam schrijft..
Dat vond ik eerst ook van die e. Maar je schrijft bv toch ook niet Corri of Trudi, maar Corrie en Trudie. Stephanie, Marie, Valerie.....Bij die namen is de E toch ook niet overbodig op het eind?
Evie en anders Evy Ik vind Evi wat onaf lijken. En omdat ik erachter kwam dat als je Evi met een uitroepteken schrijft ik Evil lees: Evi! Bij die andere twee heb je dat niet en vind ik de naam wat meer 'af' lijken. Evie wat zachter dan Evy.