mijn moeder kreeg al weeen met de 20e week bij haar eerste, dus hopelijk klopt die redenatie niet! zij heeft de rest van haar zwangerschap met weeenremmers platgelegen in het ziekenhuis. ik heb nog nergens last van.
hier geen overeenkomst hoor me moeder deed 2 dagen over mij en ik poepte me zoontje zo uit binnen kleine 3uurtjes
Mijn eerste bevalling was wel hetzelfde als die van mijn moeder... Uurtje of 5 ontsluitingsweeeen en een uurtje persen... En achteraf vond ik het best meevallen, net als mijn moeder... Ik hoop alleen dat mijn tweede bevalling niet hetzelfde is, mijn zusje is 6 weken te vroeg geboren en mijn moeder is door mijn vader met spoed naar het zkh gebracht... Mijn moeder was nog geen minuut op de EHBO toen mijn zusje er al uit kwam... Mijn moeder had al persweeen op de snelweg...
Absoluut niet hetzelfde als bij mijn moeder. Voor ze wist wat er was mocht ze al persen en binnen een of twee persweeën was ik eruit hahaha. Bikkeltje die mama van mij. Ik heb er geteld vanaf de 1e wee 15 uur over gedaan en daarna nog 2 uur moeten persen. 17 uur dus.
Hier niet helemaal. Wel waren we allebei steeds vrij snel zwanger. Mijn moeder heeft van mijn bevalling van vrijdagavond tot zondagnacht weeën gehad. Ik ben juist heel snel in 3 uurtjes bevallen, dus dat is niet te vergelijken. Mijn zoontje is 2 weken voortijds geboren. Pas later hoorde ik dat er bij ons in de familie nog nooit een kind tot de uitgerekende datum is blijven zitten, dus misschien dat dat wel erfelijk is.
leek er niet op qua zwanger worden (ik ben veel sneller zwanger geworden) leek er niet op qua zwangerschap (veel dikkere buik, meer klachten) wel hielden we alletwee meer vocht vast dan normale zwangere vrouwen en kwamen we veel aan... ik ben ingeleid dus dat is lastig vergelijken maar ik zelf was 7 pond met 42 weken bevallen en mijn zoon was dik 8 pond bij 38 weken zwanger, zij is niet ingescheurd en ik compleet.. dus eigenlijk niet veel overeenkomsten haha
ik ben ook met de zelfde zwangerschapsduur geboren als dat mijn moeder van mij is bevallen. ongeveer in dezelfde tijd (alleen bij mij ging het iets sneller dan bij mijn moeder) de weeen begonnen zelfs rond de zelfde tijd , maar of het echt iets zegt over het algemeen weet ik niet hoor
Geen idee. Mijn moeder is van mijn overleden broer bevallen met 7mnd (ingeleid ivm dood in de buik). En ik met 8mnd via KS, want ik groeide niet meer (1870gr ongeveer) Ik ben overtijd gegaan bij mn dochters.
Echt niet! Mijn moeder heeft 3 bevallingen gehad, geen enkele meer dan 2,5 uur (vanaf de eerste wee!). Ze zegt dat ze na 3 kinderen nog steeds niet weet wat weeën nou precies zijn.... Ik hoopte daar dus ook op, maar niks hoor! 8 uur weeënstorm...
Ik heb er ook over gehoord. Vooral de duur kan hetzelfde zijn. Ik weet niet of het zo is, maar ik heb het dan nog wel aardig goed volgens mij.
....Ik hoop het niet....mijn moeder was 2 weken overtijd van mij en duurde daarbij heel wat uur voor ik op de wereld kwam.....en dan ook nog met behulp van de vacuumpomp.....
mijn zoon is ruim 8 weken te vroeg geboren.... Mijn zus (ook eerste kind van mn moeder dus) is 5 weken te vroeg geboren. Beide prematuur dus, alleen in mijn geval iets heftiger. Zelf ben ik ik gewoon tot een week of 40 blijven zitten in mn moeders buik. Hoop dat dat ook voor een 2de bij mij geldt..., want dat wil je niet nog een keer meemaken.
ik denkd at je het niet met elkaar kan vergelijken. hoewel er bij ons in de fam wel degelijk gelijkenis zit. mijn moeder beviel standaart 3 weken te vroeg, ik 2 te vroeg en mijn zus 4 te vroeg. maar hoe lang de bevalling duurt denk ik niet. wel ben ik zelf op de dezelfde dag en bijna dezelfde tijdstip geboren als mijn dochter. mijn dochter woog ook even zwaar als ik als baby. das wel grappig. alleen heeft mijn moeder er 5 uurtjes over gedaan en ik 22 uur.
Mijn zus wilde na 7,5 maand al komen en ik wilde na 6 maanden zwangerschap al komen. Mijn moeder heeft er veel voor moeten doen om ons nog even 'binnen' te houden. Mijn zus is bij haar zoon 10 dagen overtijd gegaan en ik was met 38 weken en 6 dagen aan de beurt. Mijn moeder heeft één perswee gehad bij beide bevallingen en ik ben 2 uur (!) bezig geweest. Nee, er valt geen peil op te trekken!
Ik had er ook op gehoopt, maar helaas, ik heb een totale andere bevalling dan mijn moeder. Mijn moeder deed 6 uur over de bevalling van mijn zus, mijn broer was er in 4 uur en ik binnen een uur. En ik.... Ik deed er al 27uur over om persweeen te krijgen, heb een uur geperst en uiteindelijk is mijn dochter via een keizersnede ter wereld gekomen (29uur nadat de ontsluitingsweeen begonnen waren)
Hallo! Ja, dat wordt inderdaad weleens gezegd. Maar tot nu toe klopte het niet.... Van mij was mijn moeder 16 dagen overtijd en toen is ze ingeleid. De ontsluiting vorderde niet echt, want ben pas met 18 dagen overtijd geboren. M'n moeder heeft 2 dagen in de weeen gelegen...mijn arme mama... Nu zou zoets niet meer gebeuren, maar tja...het is ook al bijna 30 jaar geleden he. Mijn vliezen braken toen ik 3 dagen overtijd was, kreeg helaas geen weeen en ben toen na 3 dagen met 40 weken en 6 dagen (ons ziekenhuis huis een termijn van 72 uur voor gebroken vliezen aan) ingeleid. Mijn ontsluiting vorderde wel, maar langzaam. Uiteindelijk is onze dochter met 41 weken precies geboren. Van mijn broertje heeft mijn moeder een hele snelle bevalling gehad, ik geloof van 6 uurtjes. Mijn broertje is met 40 weken en 2 dagen geboren, dus bijna op tijd... Misschien dat mijn 2e bevalling wel op de 2e bevalling van m'n moeder lijkt. Dat zou wel leuk zijn... Liefs Elly.
Ik hoop het zo maar echt veel hoop biedt dit topic niet Mijn moeder beviel van mij met precies 40 weken en binnen 8 uur en van mijn zusje met 37 weken en binnen 3 uur. Zonder scheur of inknippen.
Ik vind het anders in grote lijnen wel aardig overeenkomen hoor! Beide later dan 40 weken, beide ingeleid, beide moeizame vordering...
Hier wel een overeenkomst in zwangerschap: Ik lag zelf in een stuit en mijn kindje ook. De bevalling moeten we even afwachten, maar ik ga zeker niet natuurlijk bevallen als het kindje zo blijft liggen. Mijn moeder heeft dat dus wel gedaan (maar ik was dan ook haar 2e). Ik ben benieuwd...