De enige overeenkomst tussen de bevallingen van mijn moeder en van mij is dat ik ook anderhalve week overtijd ben gegaan en het begon ook met weeën en niet met het breken van de vliezen, maar verder ging het bij mij totaal anders: mijn moeder beviel thuis, ik in het ziekenhuis, mijn moeder beviel binnen een paar uurtjes, ik heb er 24 uur over gedaan, mijn moeder op een natuurlijke manier, ik uiteindelijk met een spoedkeizersnede...
Nou hier totaal geen verband er tussen. Mijn moeder heeft tot 3 keer toe door de ontsluitingsweeen heen geslapen en werd wakker met volledige ontsluiting en kon gaan persen. Hier braken mijn vliezen en de weeen begonnen direct, maar na 24 uur weeen wegpuffen kreeg ik alsnog een keizersnede! Dus ik kan luid en duidelijk zeggen, NEE! haha!
Ik zou het niet durven zeggen! Het enige wezenlijke verschil dat ik weet is dat ik ingeknipt ben en uitgescheurd en mijn moeder niet. wel werd elke bevalling bij haar makkelijker (3 kids) dus ik hoop dat ik daarin wel op haar lijk!
Nou, mijn zus en ik helemaal zijn vrij vlot en op eigen kracht op de wereld gekomen. Ons Liesje daarentegen is met een keizesnede gehaald, wegens niet vorderende ontsluiting.
Tja, mijn moeder is 9 keer bevallen, allemaal weer net een beetje anders. Wel waren al haar bevallingen natuurlijk (alleen de laatste (ik) moest worden geholpen met de vacuumpomp) en die van mij ook (zonder vacuum of zo). Zijn allemaal spontaan begonnen en die van mij ook. Qua volgorde (vliezen, slijmprop, weeën) weet ik niet hoe mijn moeders bevallingen begonnen. Bij mij waren beide bevallingen eerst weeën, dan slijm, daarna vliezen (eerste keer heeft vk ze gebroken, tweede keer ging het vanzelf).
haha het enige dat mijn moeder en ik gemeen hebben dat is dat onze 1e een zoon is. ikke 16 dagen overtijd moeder 2 wkn te vroeg. ikke kind 10 pond moeder 5 pond. ikke op 8 cm ontsluiting blijven steken en alsnog ks moeder binnen 7 uurtjes bevallen. haha lijk dus echt niet op mijn moeder.
niet heel het topic doorgelezen.... maaruhhh wil opmerken dat je sowieso meer kans hebt dat je bevalling begint met weeen dan met het breken van de vliezen.... dacht dat dit maar bij 10% (?) voorkomt.... mijn moeder heeft tot nu toe hele andere bevallingen gehad dan ik.... Haar eerste was vlot, maar bijna doodgebloed daarna door stukken placenta die waren blijven zitten.... mijne was vlot, maar moest vacuum aan te pas komen... placenta liet zo los.... Tweede bevalling van mn moeder was een hel... (ja ik was t duiveltje)... mijn tweede bevalling was super vlot.... mijn moeders derde en vierde bevalling waren wel vlot.... dus hopelijk dat we daarin wel overeen komen...
Eerste bevalling niet, tweede wel iets. Mijn moeders bevalling van mij was best een heftige. Op vrijdagavond begonnen de weeën, ik ben zondagnacht pas geboren. Mijn zusje kwam een stuk sneller, in een bevalling van ca 6 uurtjes, die begon met het breken van de vliezen op straat. Ze is twee keer in het ziekenhuis bevallen, heeft twee keer geen borstvoeding gegeven (eerste keer onvrijwillig, door een overijverige arts die alvast een prik gaf om de boel stop te zetten). En zus en ik waren allebei behoorlijk dysmatuur, met krap vier pond in de veertigste week. Ik ben 2x vrij snel bevallen, eerste keer in 3,5 uur, tweede keer in ruim 2,5 uur. Begon steeds met weeën, vliezen zijn beide keren geprikt door de verloskundige. Allebei de kinderen zijn thuis geboren. Mijn babies waren mooi gemiddeld van formaat en hebben allebei heel lang borstvoeding gehad (eerste 15 maanden, tweede nu ook al 15 maanden, eind is nog niet in zicht).
Het enige dat ik weet is dat mijn moeder ook iedere keer heel snel beviel en dat ik het zelfde geboortegewicht had als mijn dochter.
mijn moede rheeft 5 verschillende bevallingen gehad maar wel zijn er 4 begonnen met gebroken vliezen en waren er 4, 2 weken overtijd. de laatste was op uitgerekende datum. wij waren allemaal tussen de 49 en 53cm en wogen tussen de 3000 en 3500gr ik ben spontaan bevallen met 38 wk van nr1, begonnen met gebroken vliezen. bevalling duurde ruim 14 uur uurtjes. kleine was 46cm en 3160gr bij nr 2 waren mijn vliezen al gebroken met ruim 32wk en ben ingeleidt met 37 wk. bevalling duurde ruim 4 uurtjes. kleine was 2730gr en 44cm
Hier ook niet, gelukkig!! Wel allebei flinke kinderen, bijna alle vrouwen aan mijn moeders kant van de familie baren flinke kinderen.
bij mij niet helemaal hetzelfde als bij mn moeder. mn broer is met 33weken geboren dus dat is niet te vergelijken. bij mij braken snachts de vliezen en ben ik 3uurtjes later geboren nadat mn moeder een flinke weeenstorm heeft gehad. bij mij rommelde het al 3weken en braken smorgens om half8 mn vliezen terwijl ik al wat weeen had (dacht dat het weer voorweeen waren). nadat de vk was komen kijken had ik 2cm en toen ze net weg was belande ik in een weeenstorm en was alyssa er om 12.28. niet helemaal hetzelfde dus maar wel overeenkomsten. ben benieuwd hoe het nu gaat verlopen. liefs doris
was het maar waar... dan was ik met 4 uurtjes klaar geweest! Serieus he: alle vrouwen in mijn familie die ooit bevallen zijn (dat zijn dan m'n oma en tantes ) hebben allemaal hele korte, snelle bevallingen gehad. dus ik hoopte er stiekem ook even op maar nee hoor, bij mij duurde hij 19 uur
Tsja mijn moeder is van mij bevallen met 34 weken. Eerst aan de weeënremmers en toen die hun werk niet meer deden aan de wee-opwekkers. Toevallig dat ook ik met week 28 ineens weeën kreeg. Maar wij hebben het nog lekker kunnen rekken tot week 38! Ik denk wel dat het toeval was, want het kwam bij mij door een urineweginfectie. Dus lijkt me niet 'erfelijk' op die manier.
Hoe snel haar bevallingen waren weet ik trouwens niet... Weet wel dat mijn zus een lange bevalling had (langer dan 24 uur geloof ik) en ik in 5 uurtjes klaar was.