Wanneer beginnen met spulletjes kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Isa2, 4 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Hallo! Ik ben nu 11 weken zwanger dus nog pril, maar vorige week zag ik op marktplaats de perfecte commode voor maar €70, en ik dacht "hier ga ik echt spijt van krijgen als ik niet reageer". Mocht hem de volgende dag al ophalen haha!

Maar goed, ik vond het eigenlijk wat te vroeg omdat ik nog niet op de "veilige" 3 maanden zit..

Dus..zoals de titel al zegt, wanneer begonnen/beginnen jullie met spullen kopen?

2. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Ik ben na de 20 weken echo begon. Wel na de 12 weken echo al een leuk truitje en broekje gekocht. Maar de echte grote spullen na de 20 weken echo

3. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb rond die periode een ledikantje gekocht. Precies dezelfde die al jaren in de familie is.

Alle andere spullen als de wagen, box, linnengoed, kamertje etc met 27 weken.

4. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Hier zijn we na de 20 weken echo begonnen met spullen te kopen, had wel al van mijn moeder een leuk pakje gekregen. En de kinderkamer hadden we van een neef gekregen. Hun kleine kreeg net een nieuwe kamer dus dat kwam gewoon zo uit. In december wordt er pas echt begonnen aan de kamer dus dan kan ik pas echt los :D We hebben nu ook niet echt plaats om van alles neer te zetten en netjes op te bergen.

5. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    zorg gewoon dat je alles klaar hebt met 32 weken, stel dat je een vroeggeboorte zou krijgen.

6. krijgertje

krijgertje Bekend lid

20 mei 2014
    531
    686
    93
    De kinderwagen kocht ik via marktplaats toen ik 11 weken zwanger was, ook zo'n aanbieding die ik niet kon laten liggen. De commode kochten we een paar weken later bij ikea en de meeste spullen pas na de 20 weken echo gekocht

7. De kinderwagen gekocht met 9 weken, het kamertje was helemaal af met 17 weken.. Maar goed, ik was erg vroeg, geloof ik :p

8. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik was enorm angstig en heb die dingen pas gehaald op moment dat ze levensvatbaar zou moeten zijn.
    Het is dus voor iedereen heel anders. :)

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

We hebben van de week het kamertje besteld, deze komt half december. Wat mij betreft is de kamer na de kerstvakantie in grote lijnen af :D.

We hebben dan wel de 20-weken echo gehad, dus mocht dat niet goed zijn ofzo kunnen we het nog afbellen...

10. barbara1980

barbara1980 Actief lid

11 feb 2013
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben het kamertje al ( gekregen van mijn zus, maar staat nog daar)

verder van de week een super aanbieding voor een kinderwagen. dus ie staat op zolder ( wel gaat de garantie pas in als de kleine geboren is, en mocht het nog mis gaan mag ik hem ook terug brengen)
    Verder veel spullen via mijn zus.

Ik heb alleen wat hydrofiele luiers en washandjes gekocht. en een paar dingen gekregen

11. beertje86

beertje86 Actief lid

5 mei 2014
    188
    0
    0
    NULL
    Meerkerk
    Ik ben al vrij snel begonnen met orienteren, dan krijg je een beetje goed idee wat je nodig hebt en wat het kost en dan gewoon wachten op aanbiedingen voor alle dingen die je nodig hebt.

Alleen de kinderkamer hadden we vrij snel omdat ik hem op marktplaats zag staan en het een te goede deal was om niet te doen.

12. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

29 sep 2012
    477
    235
    43
    Wij hebben gewacht tot na de geslachtsbepaling, dat was bij 17 weken en toen zijn we alles gaan kopen

13. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Bij 17 weken wat kleine dingetjes gekocht zoals een wikkeldoek, knuffeltje, speen, spuugdoekjes

24 weken pas wat kleertjes gekocht
    En afgelopen week met 26 weken pas de babykamermeubels en kinderwagen gekocht.
    Vond het eerder een beetje onnodig en voor de grote dingen als kinderwagen en meubels een beetje raar zelfs om alles zo vroeg te kopen.

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik was ontzettend bang dat als ik voor de 20 weken al grote spullen ging kopen het mis zou gaan :(

Durfde dus helemaal niks en had op wat speentjes en sokjes na nog niks gekocht.

Wel een babykamer op MP gezien toen we 16 weken waren die ik gewoon niet kon laten gaan, ben toen gaan kijken en het waren super lieve mensen die begrepen dat ik tot na de 20 weken echo wilde wachten en heb hem daar dus mogen laten staan, vanavond gaan we de kamer ophalen!!!

In principe beginnen we nu dus pas met de spullen te kopen en het is zooooo leuk! We doen gewoon elke maand iets anders is het ons te duur, wat 2de hands kan doen we ook 2de hands maar dingen als een kinderwagen, maxicosi en babyfoon willen we perse nieuw ivm de garantie.

Verder krijgen we van een vrouw in de buurt jongenskleding maat 50 t/m maat 80, 4 zakken vol, die krijgen we volgende week dus dat is erg fijn!

We hebben een kleine familie, mijn man heeft maar 1 tante, 1 neef en 1 nicht en 1 broer, die zelf allemaal kleine kinderen hebben, mijn familie is er niet dus we hebben een kleine kring om dingen van 'te krijgen', we moeten dus bijna alles zelf kopen.

Afgelopen maandag na de 20 weken echo zijn we direct naar Prenatal gegaan om ons te verdiepen in dingen en al een pakje te kopen, daarna direct thuis bij bol.com een aankleedkussen + hoezen, hydrofiele luiers, washandjes en billenzalf gekocht. Dus het begin is gemaakt :D

15. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Wij hadden het kamertje eigenlijk al voor ik zwanger was ;)
    Kwamen echt HET kamertje tegen op marktplaats, in de buurt en goedkoop. Met het idee dat we toch een grote berging hebben en dat de kans veel groter is dat we ooit een kind mogen krijgen als dat het nooit lukt hebben we hem opgehaald.
    Ondertussen aardig wat spulletjes verzameld al, veel gekregen, heb ik wel gewoon steeds aangenomen, kunnen het goed gebruiken. Kinderwagen maandje geleden besteld.
    Van de week kamertje in mekaar gezet en zoo blij dat we hem gewoon gekocht hebben! Hij past echt perfect en als we hem hadden laten gaan hadden we bij een ander kamertje toch steeds vergeleken met deze...

16. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Hier na de 20 weken echo.. eerder kon ik het niet over me hart krijgen om wat in huis te halen! gek he

17. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Na een goede tien weken echo zijn wij ons gaan oriënteren op kinderwagens en babykamers en dergelijke. Rond de 17 weken hebben we uiteindelijk vrijwel alle grote dingen gekocht. Ze hadden toen goede aanbiedingen en ik kon niet langer wachten. Toen we eenmaal het geslacht wisten met 20 weken, ben ik vervolgens ook los gegaan met het kopen van kleertjes en alle andere benodigdheden.

18. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Bedankt voor alle reacties!

Ik heb ook een beetje het gevoel dat het de goden verzoeken is om voor de 20 weken al iets te kopen... Aan de andere kant kan ik niet wachten haha.
    Nou scheelt het dat mijn vriend voor zijn werk in het buitenland zit en pas rond de kerst weer thuiskomt. Sommige dingen wil ik niet alleen uitzoeken zoals kinderwagen enzo. En als hij thuiskomt is het ook al bijna tijd voor de 20 weken echo.

Ik ga over een paar weekjes met een vriendin wel alvast naar de babydump even oriënteren ;). Het hangt er idd ook vanaf of er mooie aanbiedingen zijn..

19. Denice1991

19 sep 2014
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij zijn nu bijna 27 weken zwanger en de uitzet al compleet. babykamer hadden we al (behalve de gaderobe kast) toen we besloten te stoppen met de pil omdat we deze goedkoop konden krijgen. verder kinderwagen bij babydump besteld met ongeveer 13 weken. (nemen hem terug als het fout gaat met de baby dus wel fijn) maar wij hebben graag alles optijd staan want je weet nooit (vriendin beviel met 27 weken....en tja dan heb je echt geen tijd meer) de babykamer is sinds 2 weken af.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bij zoonlief ben ik hier op het forum op een kinderwagen uitgekomen. Toen ik hem ging ophalen was ik net 5w zwanger... Kamer was met 20w volledig klaar.

Bij meisje was de kamer klaar op 36w denk ik ;)

Deel Deze Pagina