de dokter zei met nadruk dat ik de kattenbak niet mocht verschonen maar die hebben we ook niet maar hoe zit het met het konijnenhok?
Zou het ook door je mannetje laten doen. Inmiddels hebben we geen konijn meer, maar bij mn 1e zwangerschap heb ik mijn mannetje wijsgemaakt dat je ook geen konijnenhok mag schoonmaken. Heb ik mooi 9 maanden niet hoeven doen
Ik heb twee (letterlijk) scheten van cavia's die ik tot kort geleden zelf heb schoongemaakt. Tegenwoordig laat ik het aan mijn vriend omdat ik gewoon niet meer zo een zware kooi kan tillen. Ik zou gewoon even handschoenen aantrekken als je het niet vertrouwt. En naar afloop je handen goed wassen. Maar dat lijkt me vanzelfsprekend.
ben dan wel niet zwanger, maar ik heb eens gehoord dat je dat ook niet mag doen ivm ammoniak in de urine ofzo. of het waar is weet ik niet
Als je zolang wacht met verschonen tot er een ammoniaklucht vanaf komt, dan heb je te lang gewacht. Zielig konijntje...
hoi je kunt alle beesten doen bijhalve katten en ik geloof tegenwoordig ook schapen en geiten die zouden ook drager kunnen zijn van taxplasmose... en hoe heet dat ook al weer.. jullie snappen me wel..
Volgens mij geldt het voor alle beesten en hun ontlasting... maar als je handschoenen draagt is er niets aan de hand.
Konijnenhok mag gewoon hoor. Maar idd zou ik hem niet te vies laten worden en na afloop goed je handen wassen. En het wordt op den duur ook gewoon zwaar, of je je konijn nou binnen of buiten hebt. Dus anders gewoon je mannetje laten doen hoor. Had ik tenminste geprobeert. Wij hebben een heel groot buitenhok wat we met een schop leegscheppen. Hij werd helemaal duizelig van de lucht, dus stond ik daar met mijn bolle buikkie zwaar te scheppen, hihi.
Oehh.. Dan mag ik ook niet meer met de hond lopen! Wat jammer! Ben benieuwd of mn vriend erin trapt! Haha
Hey Iggy, Omdat wij nogal in de beesten zitten op onze boerderij zei mijn gynaecoloog dat het niet alleen voor katten geldt, maar voor álle dieren. Ik heb mijn bloed laten teste op antistoffen voor toxoplasmose. 80% van devrouwen schijnt deze antistoffen allang te hebben. Nou ja, ik dus niet, met al mijn beesten en gewroet in de tuin . Dus ik blijf voorzichtig. Gewoon handschoenen en braaf handen wassen. Dus ik ben het met Rozemarijke eens! leuke naam trouwens .
jah ik verschoon het hok ook gewoon ,kijk ik let er wel op dat ik geen wondjes op mijn handen heb ofz maar je kan het gewoon doen hoor
Geldt voor katten (vooral voor kittens) en lammeren Wij hebben ook een konijntje maar toch laat ik het door mn man verversen want ik kan niet zo goed drie verdiepen sleuren met zn kot 8)
en mij vk zei weer dat het niet uitmaakt..je kan gewoon je konijn verschonen en w.b. katten liever niet, maar vooral jonge katjes niet hun bak verschonen.
Door de een is het mij afgeraden om de kattenbak te verschonen, de ander gaf aan dat ik het best mocht doen met handschoenen aan. Ik zou gewoon hetzelfde aanhouden voor het verschonen van welk dierenhok dan ook. En vergeet ook bij het tuinieren het dragen van handschoenen niet, aangezien veel katten onze tuinen ook als kattenbak gebruiken .
ik heb zodra ik wist dat ik zwanger was, het mn hubbie laten doen. en anders zou ik het met handschoenen aan doen succes!