Zelfde naam als iemand anders

Discussie in 'Babynamen' gestart door Blijdorp, 2 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2Cupcakes

2Cupcakes Actief lid

3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    Als ik nog een meisje krijg heb ik precies dezelfde meisjesnamen voor mijn meisjes als de zus van een collega van mijn partner (alleen bij hun zijn t afkortingen, bij ons niet). Vind dat zelf niet erg. Als je gek bent op een naam dan kan je soms gewoon niets anders/beters vinden, had ik ook met mijn dochter haar naam en toen was ik doodbang dat mn partner t niet met me eens zou zijn; maar gelukkig wel.

Of je kan mijn moeders oplossing gebruiken: plak er nog een stukje aan en noem je kind dan lekker de naam die JIJ wou gebruiken xD. Mijn vader had een hekel aan een bepaalde naam, maar vond de langere variant wel mooi.

Ik heb wel geprobeerd namen die mn zus wou links te laten liggen bijvoorbeeld, maar die is staat ook veel dichterbij en die kindjes ga ik ook zien natuurlijk.

Mensen bij ons in de buurt vroeger hadden hun dochter(s) vernoemd naar mijn ouders hun honden, maar die honden hadden ook hele normale en populaire meisjesnamen toen ;)

Blijdorp vindt dit leuk.
  2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Gewoon doen. Mijn man en ik vinden jongensnamen een drama. We zitten totaal niet op 1 lijn. Bij de derde wisten we eigenlijk wel een naam die we allebei érg leuk vonden en vinden. Maar mijn mans toenmalige collega heette zo. Mijn man vond dat toch niet zo leuk. Dus hebben we door gezocht, en uiteindelijk de naam die ik mooi vond en de naam die hij mooi vond gecombineerd. Echt een leuke naam hoor, maar nog steeds zeggen we wel eens: tjonge, de naam T (ie van zijn collega dus) had toch wel perfect bij hem gepast. een paar maanden na de geboorte van onze jongste kreeg mijn man een andere baan, en zijn ze dus geen collega's meer, we hadden hem dus prima die naam kunnen geven ;)

Blijdorp vindt dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.124
    12.102
    113
    Wij kennen ook iemand met dezelfde naam als ons zoontje. We hadden in het geboortekaartje een lief briefje toegevoegd met een rijmpje namens de baby over dat ze dezelfde naam hebben. Was erg leuk ontvangen.

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Doennnnnnn! Het is je kapster, niet je zus :thumup:;)

hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. K00

K00 Niet meer actief

Ja, ik zou het ook doen!!

Ik zou zelfs een naam van een kindje van een vriendin of neef/nicht overwegen (tenzij die dan dezelfde voor en achternaam hebben, dan niet)
    Broer of zus gaat me iets te ver.

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hier een soortgelijk ‘probleem’.
    Onze jongensnaam is dezelfde als mijn collega.
    Erg lang getwijfeld, maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt om het gewoon te doen.
    Het is al jaren onze favo naam en denk dat we echt spijt krijgen als we niet voor deze naam gaan.
    Dus... ookal heeft het hier even geduurd, ik zeg: gewoon doen :):thumup:

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Doen!
    Toen ik zwanger was van N hadden we als meisjesnaam eerst Vivienne in gedachte.. toevallig heet onze kapster ook zo ;)
    Uiteindelijk toch een andere meisjesnaam gekozen maar het was een goede kanshebber.

Deel Deze Pagina