Zelfde naam als vriendin?

Discussie in 'Babynamen' gestart door juffie1981, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Als je die naam al jaren wilt én je ziet die vriendin maar 6x per jaar, dan zou ik het gewoon doen. Zou het wel even met haar erover hebben.

2. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Ik was samen met mijn nichtje zwanger we scheelden 3 maanden. Mijn zoon kreeg de naam Jack, en zij had haar zoon ook Jack genoemd ;) Ik vind het wel leuk ^_^

Als jij de naam mooi vind meid, houd het bij die naam :) Het gaat om wat jullie ervan vinden. :)

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Gefeliciteerd!!!

Ik zou het met die vriendin overleggen!
    Grote kans dat zij het totaal niet erg vindt , aangezien ze hun kindje ook een iets andere naam hebben gegeven!

4. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik zou het persoonlijk niet doen.

5. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Ik zou het zelf niet doen. Maar als je echt die naam wilt dan zou ik het er eerst met je vriendin over hebben. Wie weet vind zij het wel helemaal niet erg

6. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon doen, en een echte vriendin zou er ook geen probleem van maken lijkt mij. Ik zou het wel tegen haar zeggen en niet pas bij het versturen van een kaartje inlichten...

7. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ligt eraan hoe goed je met elkaar bevriend ben. Dat je elkaar 6x in de jaar ziet, zegt wat dat betreft weinig vind ik. Ik heb ook een vriendin die ik niet zo vaak zie, maar als we elkaar zien/spreken, dan zitten we zo lekker met elkaar te kletsen, alsof we elkaar elke dag zien bij wijze van spreken. Ik zie haar ook als een goede vriendin, ookal zien we elkaar niet zo vaak.
    Als jullie ook zo een relatie hebben, dan zou ik niet voor dezelfde naam kiezen. Maar als het meer een 'hoi,-hoe gaat het,-dag,-'vriendin is, dan zou ik er gewoon voor gaan.
    En als je echt voor die naam wil gaan, zou ik het gewoon bespreken met haar ;)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij een kennis die je niet zo heel vaak spreekt, zou ik het niet zo'n punt vinden. Maar bij een vriendin denk ik dat wij het niet zouden doen. Het lijkt me dan toch niet echt handig. Dan zit je op een gegeven moment te praten over "mijn" Lize en "jouw" Liese.

Misschien is een kleine variatie een optie? Elise of Elize. Eventueel Lisa / Liza / Eliza / Elisa.

Overleggen klinkt in theorie leuk. Maar ik zou het best lastig vinden om in die positie geduwd te worden als ik het niet leuk zou vinden. Dat ik het niet leuk zou vinden, betekent niet dat ik jou iets kan verbieden. Ik heb geen patent op de naam ofzo. Maar als ik dan eerlijk mijn mening zou geven en jij zou het dan inderdaad niet doen, dan krijg je toch een soort "Ik mocht die naam niet gebruiken van jou." Ik zou dus uit mezelf een andere naam kiezen.

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

allereerst gefeliciteerd!

ik zou het inderdaad niet overleggen, want dan word ze in een positie gezet, dat ze het misschien lastig vind om nee te zeggen. (ik zou dat lastig vinden, want ik kan niemand iets verbieden)
    je kunt, als je haar ziet over namen beginnen, en dan niet zozeer zeggen dat je dezelfde naam leuk vind, maar je vraag omdraaien. wat zij zou doen, in jouw situatie? dan kom je er snel genoeg achter hoe ze erover denkt, en mocht ze het 'goed' vinden, kun je haar altijd nog zeggen dat je dezelfde naam hebt :)

10. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    zou t gewoon doen, als je kijkt hoeveel 'vriendschappen' langer dan 25jaar meegaan....
    je ziet haar niet elke dag of week, maar 6x per jaar.

zou wel even als je dr spreekt zeggen: Goh, misschien heel vervelend, maar zo en zo...

dikke kans dat er niks aan t handje is.

11. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik zou het niet doen, sorry.

12. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Gewoon de naam kiezen! Het is jullie kindje! En jullie droom naam ;)

13. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Wij hadden Daan in ons hoofd voor ons meisje. Maar ja, toen noemde een vriendin haar zoon Daan. Toen hebben we verder gezocht, en nu iets gevobden wat mooier klinkt bij de achternaam en veel minder standaard is. Dus: doorzoeken kan altijd, wie weet is jw conclusie straks dat er leukere namen zijn.

Deel Deze Pagina