Ik zou het ook niet doen. Ik vind de naam van het zoontje van m'n vriendin ook heel leuk (en verder bijna geen één naam) maar toch zou ik ons kindje die naam nooit geven..
Ik denk dat je het best kan doen. Je vriendin vindt het geen probleem tenslotte. Maar: houd er rekening mee dat jouw kind heel lang bijvoorbeeld "Pietje" zal blijven (als haar zoon Piet heet). Of je krijgt grote Piet en kleine Piet. Dit om onderscheid te maken. Ik heb een tante en haar zoon heet hetzelfde als de zoon van haar beste vriendin. We hadden het dus wel 20 jaar over "Henkie" (niet zijn echte naam) als we Henk bedoelden. Maar Henk was de zoon van mijn tante zelf. Ze scheelden trouwens maar een half jaar ofzo.
Gewoon lekker doen! Het lijkt nu misschien een beetje dubbel maar die kids gaan niet hun hele leven samen doorbrengen. Gezien het leeftijdsverschil lijkt het mij wel duidelijk wie je zult bedoelen. En anders hebben ze ook nog een achternaam enz.
Ik zou het ook niet doen, als het echt goed voelt zou ik kijken naar iets wat erop lijkt... Dus dezelfde naam maar een andere schrijfwijze of een afgeleide van de naam...
Ik denk dat ik het niet zou doen, zou ook bang zijn dat de vriendin het achteraf toch niet zo fijn vindt.
Ligt er een beetje aan hoe dicht ze bij je staat vind ik. Als je haar 3X per week ziet zou ik nog even denken of je dan wel echt dezelfde naam wilt. Zie je haar maar weinig, tja, waarom niet dan.
Ik zou alleen voor een broer/zus van de naam afwijken. Wat in een kleine familie zou dat niet leuk zijn voor de kindjes denk ik. Ik vind dat een naam van niemand is en dat je gewoon moet doen waar jij je goed bij voelt!