Hoi Meiden, Nu bij de 2de meid vind ik het een stuk lastiger om een korte, krachtige meisjesnaam te verzinnen dan bij de 1ste. Onze eerste dochter heet Lois. Welke naam past hier goed bij? Zelf heb ik Emma, Lana, Elise en Lynn op mijn lijstje staan. Mijn vriend vindt hiervan alleen Lynn leuk.
Bij heel veel namen denk je direct aan iets of iemand die je kent... Zo heb ik dat met Liv (zo heet een meisje in ons kennissenkring) en Liz zo heet een paard bij ons op stal haha. Lynn blijft inderdaad wel de voorkeur houden, maar er worden heel veel meisjes zo genoemd op het moment.
mijn Lynn is 6 en hier in de buurt hoor je het maar weinig! Ligt denk ik eraan waar je woont! Tot nu is ze de enige op school
Ik vind Loïs een stoere naam, dus ik zou zelf weer voor een stoere naam kiezen : Arwen Rowan Tatum Nova Isca Ava Nia Iva Zia Juno
Lois & Evi Lois & Zoe Lois & Cloe Lois & Zara Lois & Ize/Ise Lois & Jula Lois & Isis Lois & Nena Lois & Nomi Lois & Yula
Dank je wel! Je hebt de letters goed . We hebben bewust gekozen voor Lois zonder dubbele puntjes op de i. Je spreekt het ook als 1 lettergreep uit, dus niet Lo-is.
O, dus je spreek het uit als Lojs. Dat verandert wel wat, vind ik, dan wordt het een hele andere naam. Jools : dzjoels Juul Puck Sam - Sem Dimph Cleo Chloë Gwen Tess Zoë : ZOO-wee Zowi - Zowie Gia Vita Caja - Kaja Esha Zola Isla : AJ-laa Niké