Hi, In september verwachten we ons mannetje. Nu zag ik de naam Iven voorbij komen. Erg leuk vind ik. Ik zou t zelf uitspreken als Aiven. Maar misschien dat mensen het lezen als Ieven. Daarom de vraag hoe zou je het schrijven? Iven of Yven en hoe zou je het uitspreken?
Ik zag je topic titel en dacht: wauw, wat leuk! Ik ken een Isen (uitgesproken als iesén), wat ik altijd heel mooi vond. Helaas heeft hij een naar karakter, waardoor de naam een vervelende associatie heeft gekregen voor mij. Pas kwam ik Aven tegen, vond ik ook wel leuk, zeker als soort vervanging van Isen. Maar nu zie ik jouw optie: echt helemaal geweldig, haha! Mag ik hem overnemen voor mijn lijstje? Maar dat terzijde, dat was je vraag niet In eerste instantie zou ik ievun, dus op zn Nederlands, uitspreken. Maar je hoeft maar 1 keer te zeggen dat het op zn engels uitgesproken moet worden en ik doe het nooit meer fout Ik zou dan aivun zeggen. Ik zou wel zeker voor Iven gaan. Yven doet me denken aan het franse Yves. Ik vind de Y geen toegevoegde waarde hebben.
Haha je mag me gebruiken voor je lijstje hoor Ja vind zelf ook Yven wat te ver gezocht misschien. Het is een Franse naam en onze dochter heeft ook een Franse naam dus dacht dit klopt!
Ik zou zelf bij Iven ook in eerste instantie denken een Ieven maar het totaal niet vreemd vinden dat het Aiven blijkt te zijn. Dus als je het niet erg vindt om dat een aantal keer te moeten zetten zou ik er gewoon voor gaan. Yven zou ik wel meteen uitspreken als Aiven maar vind ik weer minder mooi staan dan Iven.
Ik zou Yven doen, dan spreken mensen het ook goed uit. Leuke naam, ik heb er destijds ook over nagedacht
Te gekke naam zeg! (Gaat ook op mijn lijstje, Hihi) Ik zou zelf zoeven zeggen, misschien daarom zou ik voor Aiven gaan zodat er geen verwarring kan ontstaan
Wat een fantastische naam! Hij gaat meteen op mijn eigen lijstje haha Over schrijfwijze zou ik denk voor Ayven of Aiven gaan om verwarring te voorkomen.....
Ik zou Iven ook uitspreken met een ie. Leuk. Ik vind Aiven minder leuk en Yven niet zo mooi geschreven.
Thnx voor de reacties dames!! Leuk om te lezen dat veel de naam leuk vinden. Nu manlief ook nog overtuigen
Ik zou bij Iven Ieven zeggen, bij Yven wel Aiven. Vind het een mooie naam, maar zou het dus wel als Yven of gewoon als Aiven schrijven!