Zelfde naam of niet kunnen??

Discussion in 'Babynamen' started by Sterretjeindenacht, Jan 7, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    39 weken was mijn moeder. Meisje is vlak voor de bevalling overleden in mijn moeders buik.

2. Sterretjeindenacht

Sterretjeindenacht Actief lid

Dec 27, 2018
    267
    40
    28
    Female
    @Panter oh mijn god dat is nog erger zo ver al :(
    Kan niet zeggen dat iets me meer pijn heeft gedaan dan dit eigenlijk.
    Vindt het wel mooi dat jij haar naam hebt gekregen :)

3. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Ik ook. Draag de naam met trots.

Een kind verliezen is het ergste wat een mens kan overkomen. Veel sterkte.
    En kies de naam die jullie willen.

Sterretjeindenacht and kleineM like this.
  4. Knoopster

Knoopster Bekend lid

Dec 24, 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Persoonlijk zou ik dat niet doen.
    Misschien een afgeleide maar niet dezelfde naam.

Het geeft mij het gevoel dat de 2e dochter eigenlijk de eerste had moeten zijn. Dat ze geen eigen identiteit is maar een vervanger van haar zus.

Ik zou kiezen voor een afgeleide.
    Als ze nog had geleefd had je ook niet dezelfde naam gegeven.

5. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

Apr 1, 2014
    3,660
    2,008
    113
    Female
    Je hebt nog even de tijd toch.. uit je reacties krijg ik het idee dat je al hebt besloten wat je wilt doen. En als jij die naam wilt doorgeven, moet je dat gewoon doen :)

6. Sterretjeindenacht

Dec 27, 2018
    267
    40
    28
    Female
    Ja ik heb zeker nog tijd, het is niet eens zeker dat ik hem zal mogen hergebruiken.. als er een jongen volgt kan dat zelfs niet. Ik hoop dat ik hem mag gebruiken. Want nu ik mijn meisje kwijt ben is dat verlangen beetje groter geworden ernaar :(

7. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Ik zou het persoonlijk niet doen. Ik denk dat ik dan teveel zou gaan vergelijken etc. Mijn 2e zoontje heeft wel zijn 2e naam (iets anders) gekregen :) maar zoals hierboven al gezegd. Hier is geen goed of fout in en voor iedereen een persoonlijke keuze.

Sterretjeindenacht likes this.
  8. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

May 12, 2015
    800
    274
    63
    Doen wat goed voor jezelf voelt. Persoonlijk zou ik het niet doen, ik zou er niet door de naam elke keer aan herinnerd willen worden. Ook lijkt het me verwarrend, omdat het misschien niet altijd duidelijk is over wie je het hebt (bijv tijdens de zwangerschap van ...*, welke? De eerste).
    Ik vindt het wel heel mooi om de naam als tweede naam te gebruiken. Dus een 'eigen' roepnaam, en dan zijn of haar zusjes naam als tweede naam. Voor mij maakt het dan niet uit als het een jongen is met een tweede meisjesnaam, ik vindt dat gebaar prachtig. Zo ken ik een meisje met de tweede naam R.oan, dat is haar overleden broertje.

9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,515
    13,801
    113
    Female
    Noord- Holland
    Dr. Jan Pol heeft ook dezelfde voornaam als z'n (levende) broer anders.. :rolleyes:

10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,515
    13,801
    113
    Female
    Noord- Holland
    Ondanks dat ik al had gezegd dat TO vooral moet doen wat goed voelt, ben ik het wel eens met bovenstaande!

11. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik weet het.. Heb er 3 weggebracht, toch zijn er nog mensen in mijn omgeving die zeggen, je wordt nu echt mama.. eh.. was ik al.

Maar als dit goed voelt, de naam is voor jullie de naam, volg jullie gevoel. Het is jullie 2e meisje en alleen jullie kunnen en mogen beslissen.

12. Sterretjeindenacht

Dec 27, 2018
    267
    40
    28
    Female
    @poppetje77

Das waar jij bent al mama verschrikkelijk dat het met 3 kindjes moest gebeuren dit 2 keer na elkaar mee maken, 2de keer met 2 kindjes moet nog verschrikkelijker zijn. Zoiets vergeet je nooit. Ik wens je nu de rest van je zwangerschap nog een vlekkeloze zwangerschap, een fijne bevalling en een droom van een kindje xxx

poppetje77 likes this.
  13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,104
    12,084
    113
    Onze zoontjes hebben op de NICU gelegen, daar hebben wij en de verpleegkundigen ze heel vaak bij naam genoemd, na een periode van intensieve zorg zijn ze overleden. Dat waren voor ons A en B en niemand anders.
    Ik vind hun namen ook nog steeds prachtig en we dachten tot week 35 dat we geen gelijkwaardige naam konden vinden voor hun broertje. Maar er zijn zoveel namen en het is bij ons gelukt. We hebben inmiddels zelfs al een naam voor een broertje, maar ik ben nog maar pril zwanger, we weten nog niet wat het geslacht is.

Het is ontzettend persoonlijk en je kan aan beide beslissingen een draai geven dat het voor jullie goed voelt en dat laatste is het belangrijkste. Voor ons voelde het niet goed, omdat zij die personen waren en niet hun broertje, die is weer heel iemand anders.

Overigens zou ik de mening van andere niet mee laten wegen, je moet in dit geval doen wat voor jullie goed voelt, de andere mensen hebben niet in jullie schoenen gestaan en weten niet hoe het voelt.

Succes en alle geluk toegewenst!

14. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,779
    3,907
    113
    Je moet je hierin totaal niet laten leiden door wat anderen er van vinden of er mogelijk van gaan vinden. Misschien het enige wat je in je achterhoofd kan houden is het gevoel van @Panter.

15. suuz09

suuz09 Bekend lid

Jan 14, 2009
    712
    272
    63
    Volg je eigen gevoel en trek je niks aan van anderen. Het zijn jullie kindjes en volg je eigen gevoel!
    Ik heb mijn tweede zoontje als derde naam een vervoeging van de naam van mijn oudste zoontje gegeven.

Share This Page