Ik wil dit vragen voor iemand die ik ken via een ander forum. Ze woont in Australië, maar heeft Nederlandse familie, haar oma en een nichtje zijn sowieso Nederlands. Zelf spreekt ze geen NL en ze komt hier ook niet vaak. Ze is zwanger en krijgt een dochter. Ze vindt de naam Piper erg leuk, maar nu had ze gehoord van een vriendin, dat deze naam in het Nederlands iets raars betekent. Ik heb haar gezegd dat het op zich geen rare betekenis heeft, maar dat het wordt geassocieerd met 'pijpen', maar alleen vanwege de uitspraak. Dus dat ik de naam heel goed vind kunnen bij een Engelstalig kindje, wat niet in NL komt. Maar ze durft nu de naam niet zo goed te geven, omdat ze bang is dat haar oma en nichtje en andere familie in shock zullen zijn vanwege de NL 'betekenis'. Nu mijn vraag: wat vinden jullie van deze naam? Denken jullie meteen aan bovengenoemde, of vinden jullie de naam oké voor een Engelstalige? Ben benieuwd!
Ik vind het leuke naam. Ik zou er niet achter kijken want ik had de link zelf nooit gelegd (en eigenlijk nog steeds niets)
Oh nee je spreekt het gewoon uit als 'paiper'. 4dogs: wat bedoel je precies met doedelzakspeler? Is dat dubbelzinnig of niet? (sorry, misschien een autistisch trekje, maar ik snap dubbelzinnige opmerkingen niet dus ik vraag het maar even gewoon)
ik denk bij piper gelijk aan de tv-serie charmed heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat het voor 'raars'' betekend in NL
Ik vind de naam ook niet zo leuk,maar in Engeland is hij Mss wel heel hip...geen idee. Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen alleen al om de uitspraak,hier in nl gaan ze hem zeker anders uitspreken. (Denk ik)
Oh ja die serie daar ken ik die naam dus van! Ik vind het ook geen gekke naam, dus vandaar dat ik even rondvraag. Of je hem verder mooi vindt of niet, daar gaat het even niet om
Ik moet gelijk denken aan de tv serie Charmed.. de middelste zus heette Piper was overigens mij favoriete speler
Gewoon doen doen als je de naam leuk vind ik leg de link ook niet zo hoor zeker als ze niet in nederland komt wat maakt het uit
Als ik Piper (Paiper) hoor denk ik dus echt niet aan Pijpen of Pijper.... Denk een oma helemaal niet.... Gewoon doen, helemaal voor het buitenland.
ik zou als ik de naam hoor er niks 'acher' denken, maar mooi vind het hem niet, terwijl ik wel van aparte namen hou, maar dit, nee.