baby slaapt nooit langer dan 1 uur

Discussion in 'Baby en dreumes' started by baboe, Aug 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. baboe

baboe Bekend lid

Jul 15, 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Hey meiden,
    Onze kleine (14 wk) slaapt sinds een paar weken NOOIT langer dan een uur achter elkaar. Dan wordt ze wakker en gaat jengelen. We hebben al eens getracht haar te laten jengelen zodat ze weer in slaap valt...maar dat doet ze niet. Ze blijft jengelen. Het lijkt erop dat ze zichzelf niet meer in slaap kan krijgen na een uurtje.
    Maar als we haar eruit halen na dat uurtje dan is ze overduidelijk doodmoe. Herkent iemand dit??? Wat er nu gebeurt is dat we 30x per uur die speen terugstoppen en ze valt gewoon niet meer in slaap. Erg vermoeiend, voor haar maar ook voor ons. Want ze wordt in de loop vd dag steeds geprikkelder!

2. tulip

tulip Niet meer actief

je moet je kindje echt trainen om langer te kunnen slapen. Een tut werkt dus niet begrijp ik, misschien kun je even naast haar zitten, zonder dat ze je aan kan kijken en dan wordt ze ws rustig en valt misschien weer in slaap.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Irem had hier ook last van, maar sinds ze op haar buik slaapt, haalt ze wel meer uren. als ze op haar rug ligt maakt ze zichzelf wakker.

Maar Irem is ongeveer even oud als Robin en ik moet wel zeggen dat zij alleen aan het begin van de middag wat langer slaapt, 's ochtends en aan het einde van de middag slaapt ze maar een uurtje maar dan heeft ze ook niet meer nodig.

Wat ik zou doen en bij Irem ook doe: als ze wakker is, uit bed halen en gewoon in de box leggen of wipstoel of wat dan ook, en zodra ze begint te jengelen en gapen weer in bed leggen.

4. Que

Que Niet meer actief

Heb je al geprobeerd in te bakeren?? Het kan zijn dat je kleintje zo moe is en geen controle meer heeft over het lichaam. En daardoor schrikt van zich/haar zelf.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#5 Cygnet2, Aug 1, 2010
    Last edited by a moderator: Aug 1, 2010
    Wat is jengelen? Huilen, krijsen of miepen?
    Als jengelen 'miepen' is dan zou ik haar toch laten liggen. Het is namelijk normaal om een slaapcyclus te hebben van ongeveer 45-60 minuten en dan in een lichte slaap te komen. Kindjes moeten soms leren om dan niet wakker te worden maar zelf weer in slaap te vallen.
    Inbakeren of een puckababy is misschien ook wel een optie

6. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Eventueel langs bij een osteopaat?
    Mijn dochter sliep ook heel slecht en bij haar zaten er spieren vast in haar nek
    Dan is slapen/liggen ook niet lekker ;)
    En inbakeren kan idd een oplossing zijn

7. baboe

baboe Bekend lid

Jul 15, 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Dank voor jullie reacties.
    Inbakeren ging heel goed, maar moesten we mee stoppen omdat ze zich bijna om kan draaien als ze ingebakerd ligt. Puckababy trekt ze niet, dan wurmt ze haar handjes er doorheen. Speentje helpt wel om rustig te worden, maar zodra hij eruit valt begint ze weer te huilen.
    Het is vaak een beetje grienen. Zo'n zeurderig huilen, maar naar verloop van tijd begint ze steeds harder te huilen. Uit frustratie denk ik? Omdat ze niet meer in slaap kan komen? Heb vanmiddag geprobeerd bij haar te blijven zitten, maar zo dat ze me niet aan kan kijken (tip hierboven), maar ze blijft dan gewoon huilen totdat ik iets zeg of haar streel, of die tut er weer in doe.

8. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Ik denk dat er helaas niet zo veel aan te doen is.
    Waarschijnlijk zal ze eroverheen moeten groeien.
    Mijn zoontje sliep in het begin ook maar een uurtje of zelfs 45 min. Dit was erg vermoeiend, niet alleen voor mij maar vooral voor de baby zelf.
    Toen ik ontdekte dat hij een buikslaper was legde ik hem altijd op zijn buik en hierdoor sliep hij iets langer, maar ook niet heel veel
    Pas bij de 6 à 7 maanden slaapt mijn zoontje nu gemiddeld 1,5 tot 2 uur.

Grt Vanilia

9. Que

Que Niet meer actief

Misschien nog een optie om haar op haar buik neer te leggen.
    Mijn zoontje wil smiddag niet slapen tot ik hem op zijn buik te slapen leg. Weg is hij dan!!

10. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

herkenbaar! ik hoop voor jullie dat het niet zo gaat als bij ons,
    wij hebben alles geprobeerd maar zoon werd keer op keer na 45 min. al weer wakker. en vaak huilend wakker worden, niet uitgerust.
    pas bij 1 jaar is hij langer gaan slapen!! nu slaapt hij 2x anderhalf a 2 uur. de enige reden die ik kan bedenken is dat hij nou veel ondernemender is en heel veel beweegt.

Share This Page