Vandaag trouwens 4+3 dus 2/3 echt overtijd. Wat raar dat ik 7 dagen na eisprong al positief heb getest. Echt heel erg vroeg
Het kindje “blijft” trouwens gewoon voor degene die zich dat afvroegen omdat ik vertelde dat dit totaal ongepland was.
Niet aanvallend bedoeld ofzo hoor, maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Je gaf aan dat het absoluut niet gepland/de bedoeling was en test zeer ruim voor NOD. Ik moet heel eerlijk zijn ik heb normaal niet standaard testen in huis of ga zover voor ik ongesteld wordt testen terwijl daar eigenlijk geen reden toe hoeft te zijn. Gebruik je de pil? Of andere anticonceptie? Je gaf wel aan dat je emotioneel werd om een paard wat al lang weg is, maar eerlijk, je hormoon was nog zoo laag dat je daar op dat moment eigenlijk nog niet zo op kon reageren.. Iedereen heeft wel eens een momentje. Ik hoop uiteraard dat je echt kan genieten van de zwangerschap.
ik heb altijd standaard testen in huis, ook toen ik 2,5 jaar wel de koperspiraal had testte ik regelmatig voor de zekerheid. ik ben toen ik de koperspiraal nog wel had ook zwanger geraakt omdat hij is verschoven naar boven toe. toen ik de koperspiraal nog wel had testte ik uiteraard niet eerder en wachtte gewoon mijn menstruatie af, maar aangezien hij er in november uit is gehaald en ik 1 keer onveilig seks heb gehad ben ik vanaf 6 dagen na eisprong gaan testen mede omdat ik mocht ik zwanger blijken dan ruim optijd wil zijn met de keuze die ik dan moest gaan maken. mocht ik besloten hebben om het niet te houden was ik er heel optijd bij.
het huilen is toch echt het symptoom wat ik bij alle 3 mijn andere zwangerschappen en deze keer dus als eerste opmerkte. ik had toen ook al een licht positieve test gehad dus ik denk zeker dat dat al wel van de hormonen kan zijn geweest, anders bleef de test wit..
Maar je gaf aan "Ik ben vandaag precies 7 dagen dpo en heb in de avond op 9 december (denk ik) een innesteling gevoeld." Dan ben je er toch bewust mee bezig? Ik vind het persoonlijk een bijzonder verhaal en zoals ik al zei ik wil je absoluut niet aanvallen, maar ik vind ik gewoon allemaal apart. Geen ac weet je dat je zwanger kan raken, en als je zeker bent van je eissprong (waarvan ik nog niet snap waarom je het bijhoud zonder zwanger te willen worden) dan ook nog onveilig sex hebt. Geen mens die niet zwanger wil worden gaat op 7 dpo al testen. Dus ik vraag mij meer af, wou je het stiekem misschien gewoon heel graag en durf je daar niet open over te zijn? Ik hoop dat we je in ieder geval mogen feliciteren.
Zo raar is dat niet. Als je geen spiraal mee4 hebt en je weet dat je onveilige seks hebt gehad dan is het toch normaal dat je rekent en alles in de gaten houdt.. je kun natuurlijk heel simpel terug rekenen aan de hand van je cyclus ( wanneer die regelmatig is ) of je in je vruchtbare periode zit. Toen ik trouwens nog een spiraal had en voor mijn zoon aan de pil zat, testte ik ook standaard 1x per maand en had dus daarom altijd een setje testen in huis. Teveel om mij heen gebeurd bij mensen die er pas veel later achter kwamen zwanger te zijn door de ac heen. Meten is weten zeg ik altijd
Mag ik je vragen ondanks waarom je haar niet wil aanvallen, je haar wel zo kritisch benaderd? Wat is je doel daarvan? Ik vind het persoonlijk niet zo netjes om te doen als je haar verhaal niet kent. Je reacties komen nu meerdere keren over alsof je het gevoel hebt dat ze liegt. Dit forum kent ook een prive berichten functie. Het lijkt nu alsof je zelf persoonlijk geraakt bent door iets. Maar het is niet lief om dat te projecteren op iemand die je niet kent. Zullen we allemaal gewoon iedereen in elkaars waarde laten? Jouw reacties kunnen in een emotioneel lastige situatie iemand heel hard raken en ik gok niet dat dat je intentie is. Dus zullen we deze discussie gewoon niet met haar aangaan? Ze heeft zich al verdedigd naar je. Laat het rusten.
Ik vraag haar toch gewoon En feliciteer toch ook.. vind het gewoon een bijzonder verhaal en daar vraag ik naar en daarom geef ik aan dat het niet aanvallend bedoeld is maar uit nieuwsgierigheid. Dat staat duidelijk in mijn berichten dus ik zie het probleem niet.
Wat ik dan nog niet begrijp is waarom dan sex in vruchtbare periode als je er zo zeker van bent. Wellicht is ze pas "te laat" achter haar eisprong gekomen, kort ervoor nog sex gehad en daardoor gaan testen. Dan snap ik de situatie, vandaar mijn vraag.
Nou ik ben zelfs in het heetst van de strijd ook weleens vergeten in welke periode ik zat haha. En dan er achteraf achter komen.. overigs goed gegaan, maar ik kan het me wel voorstellen.
Ben idd ook gewoon echt benieuwd.. Omdat ze het idd wel allemaal exact weet. Ik heb hier zelf geen ervaringen mee, altijd ac en buiten zwanger worden om zelf nooit cyclussen bijgehouden, voor mij dus niet iets normaals, en voor anderen wel.. Hoop dat zij ook de uitleg wil geven van hoe en wat, zoals ik al zei, ben echt benieuwd want voor mij komt het bijzonder over (en voor anderen minder )
Ik snap wat je bedoeld, maar als je de menstruatie kalender hebt zie je precies wanneer je je eisprong hebt + dat ik hem altijd voel. Als je dan toch onveilige seks hebt gehad in een risicoperiode vind ik het logisch dat je het meteen in de gaten blijft houden zodat je er vroeg bij bent mocht je voor een keuze komen te staan. En stiekem toch wel willen vind ik een beetje apart want als ik iets wil dan kom ik daar wel voor uit ik heb precies 2,5 jaar het koperspiraal gehad en die is er in november ivm bloedarmoede uitgehaald. Ik kan absoluut niet tegen hormonen maar de dag van de eerste licht positieve test had ik ook een afspraak bij HA staan voor een lichte pil, maargoed ik vind dat ik mezelf nu eigenlijk al teveel aan het verdedigen ben tegenover iemand die blijkbaar mijn andere berichten niet goed leest.
En even voor de duidelijkheid, ik heb al vanaf mijn 15e een vaste cyclus van 28 dagen waarbij ik altijd mijn ei voel rond dag 13 (groeien follikel) en vervolgens trekt die pijn weg rond dag 14 (wanneer gesprongen) dus ik weet altijd uit mijn hoofd wanneer vruchtbare dagen en wanneer menstruatie etc. Incl de app die ik erbij heb. Ik wist ook als ik die ene keer seks zou hebben deze cyclus dat ik zwanger kon raken. Omdat ik precies mijn cyclus ken weet ik ook wanneer ik kan gaan testen en zoals bij mijn andere kinderen altijd rond 3+4 duidelijke test heb. Of ik nu gepland zwanger raak of ongepland ik ben echt niet van het wachten tot “NOD”
Vandaag met 5+1 deze van kruidvat, heb alleen totaal geen symptomen meer en nog steeds bloed bij afvegen. Ben zelf aan het wachten tot het afkomt maar vind de test daar weer zo donker voor
Hier moet je geen risico mee nemen en een afspraak met een vk maken voor een echo. Recent heeft hier iemand met bloedverlies en zulke testen een bbz gehad. Afwachten in deze afhankelijk van de hoeveelheid bloed gevaarlijk zijn. Je hebt nu beter gewoon zekerheid wat er gaande is in je buik. En andersom gaat 50% van de zwangerschappen met bloedverlies gewoon goed. Dus doe hierin jezelf een plezier en wacht dit niet te lang af.. P.s ik schrijf dit puur omdat je zegt dat je wel gaat wachten tot het afkomt
Hmmm wel een mooie test in principe. Spannend, bloedverlies kan ook door een hematoom komen. Misschien kan je vanwege het bloedverlies om een vroege echo vragen met 6 weken (ook omdat er een kleine kans bestaat op een bbz)
Er vergeten hij te zeggen dat ik met 4+4 door hevige buikkrampen die ook kunnen komen door pds (prikkelbare darm syndroom) al om een echo heb gevraagd of zeker te weten dat er in ieder geval niks in de eileiders etc zat. En je kon idd een zwart vlekje zien maar op de goede plaats. Ik heb 3 januari met 6+2 geloof ik een echo ivm dat ik zo erg in onzekerheid blijf.
ik heb een echo gehad, geen BBZ dus mocht ik heviger gaan bloeden weet ik dat het niet daarvan is! Ivm buikpijn wilde ik dat al niet afwachten.