Hallo allemaal, Ik wil graag jullie mening. Onze oudste dochter heeft als roepnaam L.exie (afkorting van Alexandra). Wij verwachten binnenkort onze tweede dochter, maar qua naam zijn we er nog niet uit. We hebben nu bovenaan ons lijstje Nova staan, wat vinden jullie daarvan? We staan absoluut nog open voor een andere naam, dus roept u maar Onze 'eisen' - geen naam uit de top10 van afgelopen 2 jaar - liefst 2 (of 3) lettergrepen - niet beginnend met A, L, I of S - niet eindigend op een S - ook in het Engels goed uit te spreken - naam die ook bij volwassene nog goed kan Het mogen ook (langere) namen zijn die alsnog af te korten zijn tot een (kortere) roepnaam, zoals bij onze oudste dochter. Bedankt alvast!
Lexie is een Engelse verkleinnaam voor Alexandra, hieronder een lijstje andere Engelse verkleinnamen of koosnamen die niet weer op een ie(-klank) eindigen. Charlotte(, Charlie) (vrouwelijke verkleinvorm van Charles) Ella, Elle (van Eleanor en andere namen die met El beginnen) Gina (van Virginia of Eugenia) Jessa (van Jessica) Jules (van Julia) Kate (van Katherine) May (van Mary, Margaret of Mabel) Megan (van Margaret) Mia (van Maria) Nola (van Magnolia of Finola) Pippa (van Philippa) Robin (zowel mannelijke als vrouwelijke verkleinvorm van Robert) Zena (van namen die deze klank bevatten zoals Alexina, Rosina, Zenobia) Ik vind Nova niet zo mooi, beetje hipperdepip en vind het niet echt een mensennaam of zo. Ik denk erbij ook teveel aan Nova Zembla (archipel en film), het Latijnse woord voor nieuw, Heather Nova (muziek) en Nova het televisieprogramma (dat niet meer bestaat, maar toch). Zie ook: Nova - Wikipedia
Eleanora - Ella of Nora Olivia - Liv(ia) Kate - Katherine Penelope - Penny Vivienne - Vieve Liliana - Lily Evelyn - Evy
Ik vind Nova een super leuke naam! Olivia/Liv vind ik ook leuk. Of Juliette, alleen zou ik dat afkorten als Julie.
Elisabeth - Elise/Elisa Caroline/Carolina - Line/Lina/Caro Charlotte - Lotte (of Charlie inderdaad, maar vind ik een minder leuke naam) Cathelijne - Cath/Cathy Eloïse Eveline - Eve/Line Josephine - Fien Frederique Rosalie - Roos/Rose En alle namen met Anne (Annabel, Annemijn, enz.) en dergelijke (Anne begint natuurlijk met een A, maar er zijn ook namen als Elsemiek, ander begindeel dus, maar dat soort namen ) kun je natuurlijk ook perfect afkorten.
Ik ben heeeelemaal weg van de naam Vivian (op z'n Engels). Vivian is net zoals Alexandra een vrij klassieke naam. Viv & Lexie dus
Ik vind Nova een leuke naam met een mooie betekenis. Mocht je toch iets anders willen : Ella Mila Nika Vita Nona Zara Catherine : Nina, Kiki, Kate, Katy, Kitty Emily : Milly, Emmie Maxine : Maxie Camille : Cammie, Millie Joanna : Joanie, Jodi, Eleanore : Ellie, Ella, Nora Josephine : Josie, Zeffie, Jessi Matilda : Tilly, Tally Elisabeth : Ellie, Lizzie, Zibby Victoria : Vicky, Tori Madeline : Maddie
Bedankt allemaal voor de reacties iedereen! Ik vind eruit springen: Nola/Nora Robin (had mijn man al genoemd maar goede vriend heet zo en weet niet of ik het nou wel zo leuk vind dat het zowel voor een jongen als meisje kan) Caro Mila Ella/Elle vind ik heel leuk, maar lijkt teveel op mijn eigen naam. En Nova blijft toch ook nog flink rondspoken... Ik ga het hier weer in de vergadering gooien
Ik hou van jouw dochters naam, Alexandra, zelfs wil ik ook die naam voor onze tweede (als het een meisje is). Mila klinkt ook schattig mooi en lief 😊. Andere meisjes naam die je misschien leuk vindt: Bianca Clara/Claire Freya Giada - Gia Luna Marvely Matilda/Mathilda - Tilda Maurene/Mauriene Mikhaela - Mika