wat vinden jullie van de naam KEYAN voor een jongen we zoeken een turkse naam maar die wel een beetje modern is niet vaak voor komt mijn andere zoon heet ilyas vind de naam daar mooi bij passen wat vinden jullie
Het is niet mijn smaak, maar als je een turkse naam wilt prima toch. ER is niets mis met de naam verder en staat leuk bij Ilias!
Ik heb zelf niet zo veel verstand van Turkse namen, maar ik vind het goed passen bij Ilyas. Ken je trouwens al de naam KENAN?
Ilyas vind ik echt een hele mooie naam. Keyan niet. Ik ken ook een Dejan en dat is en geen leuke jongen en ik vind het geen leuke naam Dus ja.. Andere opties misschien (zijn niet allemaal Turks): Berdan, Evander, Berkan, Amir, Ammar, Alvan, Emir, Farouk, Ferran, Fouad, Gian/Cihan(gir), Haroun, Ilario, Iskender, Isaia, Jaspar, Kamil, Malik, Okan, Omar, Ramy/Rami, Rayan, Reyhan, Silvan, Tarek/Tarik/Tarick, Yushua, Imran, Joas, Remzi, Redouan, Rouan.
hoe spreek je het uit? ik ken namelijk jongetjes die kian/kyan heten en dat spreek je uit als keejun zeg maar.. ik zou deze naam ook zo uitspreken dus ik zou zeggen: leuk!
Wauw, ik ben ook aan het zoeken naar een (bij voorkeur) Turkse naam en onze eerste keus is nu Ilyas/Ilias en als tweede naam Cihan. Keyan (van het Arabische Keyaan=koning) staat ook hoog op mijn lijstje (en vind ik dus mooi!), maar mijn Turkse vriend is daar nog niet enthousiast over. Misschien heb je nog wat aan de andere namen die ik heb verzameld en die volgens mij niet te moeilijk zijn voor Nederlanders zijn: Alaaddin / Aladin Aslan Dalan Efrahim (Ephraim) Efran Fuat Giray Idris Iskender Kenan Keyan / Kayan / Kayahan / Keyhan Metin Murat Nuri Oskay Remzi Renan Rafi Saim Selim Seyhan Sezai Sezgin Sinan Suat Timur Tolgay Turgay En verder (bij mij persoonlijk minder favoriet, zij het om verschillende redenen): Kaan, Alp, Mert, Berk, Berkay, Necati, Veli, Ozan, Efe, Yunus, Isa, Musa, Alpay, Erhan, Orhan, Osman, Bekir, Alkan, Harun, Mirza, Hamza, Adem, Boran, Borah, Can (djan), Cem (djem), Furkan, Faruk, Deniz, Emre, Ferdi, Gazi, Kaya, Koray, Levent, Mustafa, Ali, Erkan, Kerem, Kerim, Tarkan, Fatih, Serdar, Serhat, Semih, Tan, Taylan, Dilhan, Serkan, Berkan(t), Tayfun, Sami(h), Samir, Rafet, Tolgay, Teoman, Volkan, Mesut, Mete, Hayri, Yasin, Oskan, Zeki, Yosun Ik ben benieuwd welke naam jullie kiezen! Meer tips zijn ook welkom trouwens
Qua Turkse jongensnamen vind ik deze wel mooi: - Ayhan - Bekir - Sinan - Serkan Vooral de eerste naam vind ik heel mooi.