In het vorige topic vroeg ik was advies over de schrijfwijze van de naam Lente/Lenthe. We zijn er ondertussen zeker uit dat het Lente word. Ondanks dat deze naam ons het beste gevoel geeft voor ons kindje, hebben we nog lichte twijfel. Dat komt vooral omdat we toch bang zijn dat het enigszins pestgevoelig is. Al kunnen kinderen overal wel iets voor verzinnen. Zelf werk ik in het onderwijs en dan is de naam Lente echt zo gek nog niet. Niemand kan in de toekomst kijken, maar ik wil gewoon een goede keuze maken. Wat denken jullie over de naam?
Als kinderen willen kunnen ze altijd wel iets vinden om mee te pesten. Ik zou een naam niet zo snel hiervoor laten. Mits het echt niets geks betekend of makkelijk rijmt op iets. Ik kan met Lente zo snel niets geks bedenken.
Ik vind het echt een hele mooie naam, maar ja, ik ben dan ook een groot liefhebber van natuurnamen (hier zijn 4 van de 6 namen van onze kinderen natuurnamen) Denk echt niet dat je je zorgen hoeft te maken vwb. pestgevoeligheid met deze naam. Qua stomme rijmwoorden is er sowieso niet iets wat ik 1, 2, 3 zou kunnen bedenken en verder is het net wat je zegt: als ze echt willen pesten, dan verzinnen pesters wel iets anders wat zogenaamd niet goed aan je is.
Ik ben net als de andere van mening dat ze altijd wel wat vinden als ze je op de korrel hebben. Met die naam kom je niet ver als inzet voor pesten.
Mijn dochter heeft een 12 jarige 'Lente' in de klas. Nog nooit gepest volgens mij, zij is gewoon écht helemaal 'Lente', heerlijk vrolijk meisje, ik denk bij haar nooit aan het seizoen Lente. Net als dat ik bij 'geld pinnen bij de bank' ook niet aan de hoekbank thuis denk. Gewoon voor gaan, prachtige naam!
Als ze je willen pesten, vinden ze altijd wel wat. Een bril, schoenen die stom zijn, een neus die te groot/klein/scheef/recht is. Zou daar een naam niet om laten. Ha, dat is niet waar. Ik zou nooit voor de naam Rik gaan. Een vriend van ons heet zo, en de eerste keer stelde hij zich aan mij voor als "hoi ik ben Rik. Niet stouterik, bangerik, gemenerik, viezerik... Gewoon Rik". De pijn die hij daarbij probeerde te maskeren was echt overduidelijk.
Ach wat sneu. Onze jongste heeft ook deze naam, maar dan met een c erin. Hij zit zelf wel eens te zoeken naar woorden die eindigen op rik, maar ik heb nog nooit gemerkt dat hij erom geplaagd is.
Op zich vinden ze altijd wel een reden als andere kinderen willen pesten. En ik weet ook zeker dat er genoeg "riks/ricks" zijn die nooit gepest zijn met hun naam. En Joep zal vast weleens poep gehoord hebben, maar of hij gepest is is een tweede. En het hangt er ook vanaf wat je pesten vindt: pien rare trien kan het heel erg vinden, maar kan ook zijn dat ze het niet boeit en het na 1x daarom al klaar is. Met lente is het enige dat als ze in februari wordt geboren dat het seizoen niet klopt. Maar verder kan je er weinig mee. April/June/May/August hebben dat ook.
Prima naam. Onze tweede heeft dit voorjaar (in de lente dus) een invaljuf gehad die haar naam afkort tot Lente (echte naam is iets langer), dochter heeft toen thuis gevraagd of die juf in de zomer Zomertine heet en in de herfst Herfstine. Ik vond het een erg grappige vraag maar ze was echt heel serieus. vriendin van mijn zus heet De Groot van achteren, mijn zusje heeft als kind wel eens gevraagd of ze vroeger De Klein heette. Ik denk dat je misschien zulke opmerkingen/vragen kan krijgen, maar zijn op zich lieve vragen.
Grappig. Ik vroeg me dit ook af voor onze 2e zoon. Die gaat nu net naar school en zijn naam is echt zeker een naam die je niet hoort en die mensen gewoon niet kennen. Ik kan me best voorstellen dat kindjes dat ook in eerste instantie een ‘rare’ naam vinden. Ik ga er voor het gemak vanuit dat je de naam weet want ik heb de namen van m’n kids al vaker gedeeld. Maar hee, kids vinden altijd wel wat hoor. Ik zou gewoon voor Lente gaan als het goed voelt. Alternatief voor onze L was bijv ook Zonne. Uiteindelijk vonden we L echt leuker maar ook dat is wel een naam waar veel op rijmt. Niks van aantrekken!
Daar zou ik echt een naam niet om laten. En bij die naam vind ik het zelf ook nog wel echt super goed meevallen qua pestgevoeligheid. Ik heb zelf een heel pestgevoelige naam die rijmt op oa. trut en kut maar in heel mijn leven is er maar 1 keer iemand geweest die eenmalig iets er van gezegd heeft. En als het niet om de naam is vinden pesters, helaas, wel iets anders om mee te lachen.
Ik vind Lente een prima naam, niks raars of pestgevoelig aan. Maar wat hierboven ook al werd gezegd, als kinderen willen pesten dan vinden ze toch wel iets.. Mijn dochter heeft een naam die rijmt op p.i.s, nooit bij stil gestaan voor ze werd geboren maar volgens mij heeft tot nu toe niemand haar er ooit mee gepest.