Zwangerschapssuiker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mukkie11, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Uiteindelijk heb ik de curve gedaan waarbij mijn bloedsuikerspiegel getest werd (eerste keer heb ik het zoete spulletje overgegeven...) en volgens mijn gyn was de meting na 2 uur echt op 't randje van suiker...

Ik wa helemaal verbaasd want ik ben niet veel aangekomen en ben van nature totaal niet fors. Ook snoep ik niet echt veel...Maar dat schijnt er dus allemaal niets mee te maken te hebben!!

Ik was een dag helemaal van slag, was bang voor de baby (ik ben nu bijna 30 weken) en onzeker. na een goed gesprek met m'n gyn heeft hij gezegd dat we moeten zorgen dat het niet hoger gaat worden en nu ben ik begonnen aan een dieet (klinkt gek voor mij, ik ben een nogal sportief persoon en heb nooit problemen met gewicht en nu dus dieet?!) waarbij ik voorlopig geen Pasta (balen!!), AArdappelen, rijst en ook geen brood meer mag!! Pff best pittiog want ik mag dan alleen fruit (ook niet alles maar het meeste wel alleen ook niet meer dan 3 stuks per dag) en groenten en vlees en vis, eieren, yoghurt, kaas, noten peulvruchten...That's it!

Nu wil ik weten of er meer zijn die ervaring hebben met (bijna) suiker en bij wie een dieet goed werkte en bij wie het goed ging met het kindje...Ik maak me best zorgen nog om onze kleine. Ik voel hem wel gewoon dagelijks genoeg bewegen zoals altijd, maar toch...ik voel me zo schuldig! En straks kan een natuurlijke bevalling niet omdat het kindje gehaald moet worden met 36 weken...(heb ik ook gejoord dat dat vaker gebeurt)..

Al met al was ik vrij onbevangen zwanger, ging allemaal heel goed (zeker voor mijn leeftijd van 37 jaar)!! En nu is het ff een domper maar het had erger gekund natuurlijk...

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oh balen joh, bij mij heeft het er ook om gehangen, heb 2 weken een dieet moeten doen en toen waren mijn waardes prima.
    Ik weet iig wel dat je beeb er geen schade van op zal lopen, behalve dan dat het geboortegewicht wat hoger zal liggen en dat je beeb later meer kans heeft op diabetes type 2 (jij overigens ook). Het ligt er een beetje aan hoe het met je waardes zal gaan tijdens je dieet. Als het aan de hoge kant blijft zal je op medische indicatie moeten bevallen en moet je kindje een paar dagen blijven ter observatie, wellicht ook in de couveuse.

Als het echt skyhigh gaat met je waardes wordt je ook eerder ingeleid, je beeb moet er dan voor 38 weken zijn, anders is er gevaar voor de gezondheid van de beeb.
    Das alle info die ik heb gekregen, maar ik heb dus geen zwdiabetes. Moet het wel in de gaten blijven houden, dus ben ook wel op de hoogte van de gevolgen.

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Thanx! Ook bij mij is het op het randje van...nog niet maar m'n gyn wil ook niet dat dat gaat gebeuren. Ik dieet nu vrolijk en ben vol goede moed!

fijn om te horen dat het met de beeb niet echt fout kan gaan als je het onder controle houdt. Ik hoop dat met mijn dieet ook de waarden weer zakken. Maar daarvoor moet ik nog heel ff wachten.

Ik ga toch in z'huis bevallen (ik woon in Griekenland en daar moet het, er bestaan hier geen thuisbevallingen!) en onder begeleiding van gyn en een vk. Vind ik wel prima want er is hier geen kraamzorg. Zo kunnen ze de baby beter in de gaten houden.

Overigens zijn alleecho's controles verder heel goed en is de baby tot nu toe niet te zwaar...

Sterkte ook voor jou! Maar gaat wel goed!

bedankt!

4. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    hey hallo,

Ik snap je bezorgdheid wel hoor!! Nu was ik er al enigzins op voorbereid dat die mogelijkheid erin zat. Zowel mijn oma als mijn moeder hebben beide zwangerschapssuiker gehad. bij mij is het pas in de 28ste week ontdekt. Ook eerst een dieet gevolgd maar dat werkte niet echt. At in de ochtend niet gek veel en toch stond mijn waarde op de 12. dus ik moest uiteindelijk gaan spuiten. Maar met de kleine is alles goed gekomen!!! Hij had een geboortegewicht van 3242 en score's van 9,9 en 10! En de zelfde dag dat ik bevallen was hebben we de waardes goed gevolgd en die zakte enorm (zonder spuiten). Dus nu is er niets meer aan de hand. En de kleine man doet het goed!! Zolang je goed oplet met je dieet en optijd aan de bel trekt als je ziet dat het niets uithaald hoeft het helemaal geen invloed te hebben op je kindje!! Veel succes nog met je laatste weken. Geniet er nog ff van ;):D

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Dank je voor je berichtje! dat geeft goede moed. Ik moet zeggen dat ik op 't randje zit maar de kans dat het omhoog gaat is er altijd. Vandaar dat strenge dieet...hopelijk krijgen we het op deze manier onder controle en stijgen de waardes niet. dan hoef ik niet te spuiten (dat lijkt me erg lastig nl...) Het is afwachten. ben pas begonnen met het dieet dus resultaat kan je pas zien na twee weken denk ik...Ik denk positief en probeer me niet teveel zorgen te maken over de beeb!je leest allerlei 'enge' verhalen over doodgeboorte en hersenaantasting!!

gelukkig is het bij jou goed gegaan en dat zal wel in de praktijk zo zijn. We zijn er optijd bij laten we zeggen!

En ik geniet nog wel hoor, gelukkig!

6. EternalSunshine

4 okt 2009
    67
    0
    0
    mijn moeder had zwangerschapssuiker toen ze zwanger was van mij, moest heel streng dieeten maar ik was/ben een super gezonde meid!! nooit niks aan over gehouden! succes verder!

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Even uit een ander topic:

:)

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Thanx voor de reacties!! Met het dieet gaat het wel, is af en toe improviseren wat ik kan eten en wat toch 'interessant' is! Maar ik heb goede hoop ;)

Deel Deze Pagina