Ik maak me een beetje zorgen; had daarnet even een pijnlijke buik (harde buik?) en vervolgens bij het afvegen een dikke klodder afscheiding / slijmverlies (wit/helder). Van googlen word ik niet veel wijzer, integendeel want dan lijkt het alsof ik al m'n slijmprop ben verloren. Mijn buik is nu weer rustig overigens, geen kramp oid. Ik denk dat ik morgen even het ziekenhuis bel (hoewel die drempel al heel hoog is), maar ik hoop dat hier ervaringsdeskundigen zijn? Hoe weet je of het gewoon afscheiding is of misschien wel al de slijmprop?
Kan zowel afscheiding als slijmprop zijn. Heb ik ook gehad tijdens mijn zwangerschappen. Je slijmprop word gewoon weer opnieuw aangemaakt, geen zorgen. Overigens had ik dat wat jij beschrijft ook weleens in de 2 dagen nadat we seks hadden gehad. Was alleen tijdens de zwangerschap. Dus dat kan het ook zijn. Geen zorgen meid
Geen zorgen maken, als het je slijmprop is (al klinkt het voor mij meer als afscheiding ) dan wordt dat wel opnieuw aangemaakt. Weet niet of je bij de gym loopt, dat je daarom ziekenhuis wil bellen, maar als je bij vk loopt kun je beter vk bellen, maar je hoeft je geen zorgen te maken hoor. Ik ben m ook redelijk vroeg verloren en tijdens de afspraak zei de vk: zolang je geen continue krampen/ harde buiken (dus weeën) hebt, bloed verlies hebt of vruchtwater verlies moet je je geen zorgen maken. Je lichaam maakt het gewoon weer op nieuw aan. Sommige dames verliezen wel 3-4 keer hun slijmprop..
Dank voor jullie reactie! Ik loop inderdaad in het ziekenhuis en niet bij een verloskundige, vandaar ook dat de drempel nogal hoog is om te bellen en als ik het zo lees, hoef ik nu ook niet te bellen. Terwijl ik sowieso vooral zou bellen om te voorkomen dat ik ergens te laat bij ben. Blijf het erg lastig vinden om in te schatten of iets er gewoon bijhoort of dat ik het wel serieus moet nemen...
Bellen!!!! Kan niks zijn, maar ik had hetzelfde en ben kort daarna bevallen met 24 weken!! Was de slijmprop. Ik had op dat moment ook geen krampen. Ik heb toen ook niet gebeld, gebeurde bij mij snachts en ik moest de volgende dag toch toevallig in het ziekenhuis zijn. Toen bleek t mis en ging alles heel snel. Nogmaals: kan ook niks zijn, maar ik zou nooit t risico nemen en gewoon bellen of meteen er heen! Ik zal voortaan altijd alle signalen van m'n lichaam serieus nemen. En ook t ziekenhuis heeft liever dat je te vaak belt, dan dat je niet belt en het is wel wat.
Maar Thunder, hoe herkende jij het als slijmprop en niet als afscheiding? Is het zo dat je een slijmprop niet uitelkaar kunt trekken? (dat heb ik gelezen nadat ik mijn berichtje had geplaatst; bij mij was het gewoon een klodder afscheiding ineens, wel rekbaar slijm).
Het was een klodder doorzichtig slijm. Niet waterig maar een 'vaste' klodder. Ik heb nu ook afscheiding, maar dat voel je er uit lopen. Toen was het ineens een klodder bij toiletbezoek. Ik snap niet dat je niet al gebeld hebt, advies vragen staat toch vrij? Daar zijn ze voor als experts! Ikzelf heb eeuwig spijt dat ik niet meteen aan de bel heb getrokken. En misschien trek je in jouw geval voor niks aan de bel, maar who cares? Fijn als het niks blijkt! Je hebt toch niks te verliezen door te bellen/langs te gaan?
Ik heb niet gebeld omdat ik al lezende denk dat het toch gewoon afscheiding is geweest en niet voor elk wissewasje wil/durf te bellen. Ook uit de reacties van de verloskundigen hier leid ik af dat het (vrijwel altijd) onschuldig is en dat je pas zorgen hoeft te maken als je krampen/weeën krijgt of vochtverlies of bloedverlies. Ik heb het vandaag nog even aangekeken, maar geen klachten en zelfs nauwelijks afscheiding meer gehad. Ga het wel nog komende week aankaarten als ik toch een afspraak in het ziekenhuis heb en dan ook vragen wanneer ik wel moet of mag (!) bellen.