Brood eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Jubbos, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hoi,

omdat ons zoontje afgelopen maand iets te weinig is aangekomen mogen we al beginnen met brood geven, maar hoe??

Ik heb vandaag van de korstjes iniminiestukjes gemaakt maar dan nog maakt hij geluiden alsof hij er in stikt! Echt heel eng.. op deze manier wil en kan ik hem geen brood geven.

Hoe geven jullie je brood aan baby`s van 6 maanden?

Groetjes,

mamalous

2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    je maakt van het brood kleine brokjes met jam of leverpastei erop en dit druk je even in een kopje melk of thee en dan geven anders is het wat te droog en ze moeten het nog leren maar ik zou liever nog geen korstjes geven die zijn wat harder succes ermee groetjes jolanda

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij smeerde er een beetje boter op en gaven juist geen korstjes. Gaven gewoon hele kleine stukjes. In het begon kokhalsde hij ook en spuugde hij het uit maar is kwestie van wennen wat soms paar dagen kan duren. Ook kan je beter geen vers brood geven (plakt veel) maar brood van 2 dagen oud. O ja stikken zullen ze niet snel hoor want het is een reflex dat het weer terugkomt en ze het uitspugen. Ik was daar ook altijd bang voor namelijk

4. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

De arts van het CB zei juist dat we korstjes moeten proberen, had er wat leverworst op gedaan....nou morgen weer een poging, in melk of thee dopen is ook wel een goede en morgen is het brood weer een dag ouder, het was idd vers brood.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Nog een tip: leverworst is beter dat je en niet meer dan 2 a 3 keer per week geeft. Geldt ook voor smeerkaas ivm zouten die erin zitten.

6. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

ja de arts had het over appelstroop, smeerkaas, smeerleverworst als het maar makkelijk naar binnen kan

7. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik heb nog een vraag, na zijn warme eten wat hij zo krijgt moet ik yoghurt geven, geef ik dat ook met een lepeltje of kan dat via de fles het lijkt me zo enorm vloeibaar?
    sorry hoor misschien domme vragen...

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik mag ook beginnen met brood en yogurt.

Brood heb ik nu 2 dagen gewoon als korstje in de hand gegeven. En ministukjes in de wang stoppen. Je moet oud brood van 2 dagen geven omdat dat minder kleeft. Als dat goed gaat kan je er een keertje boter op doen en dan gewoon kleine stukjes in de wang stoppen. Daarna dingen als appelstroop, geprakte banaan erop. Leverpastei en smeerkaas wil ik zo min mogelijk geven ivm de zouten.

Yoghurt, volle yoghurt zonder smaakje, ga ik vanavond voor het eerst doen. Na de warme hap, en dan eerst een een paar lepeltjes proberen. Dus niet in de fles. Als ze een beetje aan de zure smaak gewend is kun je er eventueel een scheutje diksap doordoen of danoontje geven.

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Als je kindje het niet wil eten is het er misschien nog niet aan toe.. Brood wordt toch pas aangeraden vanaf 7-8 maanden? Esmee at pas met 1,5 jaar brood..

En i.d. beginnen met het sabbelen op een broodkortje.. Kunnen ze wennen aan de smaak en structuur.;)

10. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Dat dacht ik misschien ook maar de arts raadde het toch wel aan, het was ook de eerste keer vandaag dat we het probeerden.
    Hij eet verder alles wel, fruit groente vlees aardappels rijst enzo dus dit is een logische stap.

Hij was nog geen 500 gram aangekomen in 1,5 maand tijd, was opzich niet erg maar blijkbaar heeft hij meer nodig in zijn lijfje.

de volle yoghurt ging fantastisch hij vond het heerlijk!! Hoefde helemaal niet aan dfe zurigheid te wennen, geen eens een vies gezicht!

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb Isabella pas met 7 maanden brood gegeven. Ik vond het eerder veel te eng. Ze kon het nog helemaal niet goed eten. Warm eten wel maar brood duurde echt iets langer.

Ik zou pap of zo gaan geven.

12. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

hij krijgt al pap, ik blijf het proberen en als het nog niet gaat dan wachtrn we nog even

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wil je zoon dan geen melk drinken?

Om aan te komen is dit namelijk een heel raar advies! Een kind moet echt heel veel brood naar binnen werken wil het dezelfde heoveelheid voeding/calorieen binnenkrijgen als van een melkvoeding. Vooral omdat hij nog zo jong is en zijn darmen iets anders dan melk nog moeilijk kunnen verteren (meeste brood zal vrijwel onverteerd door zijn ingewanden gaan), wat ook nog eens extra energie kost die hij dan niet meer in groeien en aankomen kan steken.

Hij heeft meer aan gewoon meer melk hoor! Of gewoon wat extra pap.

Daarnaast, brood bevat gluten en wordt normaal gesproken pas vanaf 7 maanden geadviseerd.

14. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Tuurlijk krijgt hij nog melk!

Dit is zijn schema
    07.00 pap
    10.00 fruit
    12.00 melk + brood
    16.00 warm eten + yoghurt
    19.00 melk

Weet je een arts geeft dit advies en hij eet echt geen hele boterham hooguit drie kleine stukjes bij de tijd dat hij 7 maanden is dan zal hij 1 hele boterham eten. Hij is ook heel actief dus verbruikt ook veel.
    Dit was haar advies en ze zal het toch echt wel weten, ze heeft natuurlijk ook naar hem zelf gekeken.
    Hij is vrij lang en loopt voor qua ontwikkeling zei ze!

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar voor een kind van die leeftijd is dat toch veel te weinig melk? Dat brood voegt echt niets extra's toe, dus als hij echt zou moeten groeien, dan zou hij meer melk of pap moeten nemen. Geen brood.

Ik weet ook wel dat een arts je dit advies geeft, maar eerlijk gezegd, ik vind het een onbegrijpelijk advies voor een kindje dat moet aankomen. Zeker als hij ook nog eens actief is en veel verbruikt.

Ontwikkeling heeft verder niets met eten te maken trouwens. Lengte ook niet.

16. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hij krijgt 1 fles van 180/6 met ontbijtpap, 2x 210/7 en de laatste met rijstebloem, ook dit was voldoende.

Hij hoeft niet heel erg aan te komen, hij weegt 7,5 kg bij 70 cm en dat voor 6 maanden, hij was alleen even gekelderd op het lijntje naar iets naar onderen, dus hij is niet te dus we mogen hem gewoon wat meer gaan geven nu.

Deel Deze Pagina