Hoi ik ben nu ruim 12 weken zwanger en heb sinds zon twee weken af en toe al best last van mijn heupen. op het begin had ik het alleen als ik fanatiek had paardgereden, maar nu heb ik het juist als ik lang op de bank heb gezeten of gelegen en ik weer opsta om ergens heen te lopen. Herkent iemand dit en is er iets aan te doen? Of is dit een bijkomend geval van de zwangerschap. Ik ben namelijk best bang dat ik last ga krijgen van bekken instabiliteit, maar om te weten hoe dat voelt moet je dat eens hebben en dat gevoel ken ik dus niet. Bovendien lijkt mij dit nog best wel erg vroeg?! Dus vandaar mijn vraag..
Ik heb het maaaar heb a. heupluxatie gehad als baby waardoor ik aan 1 kant sowieso al een iets zwakkere heup heb en b. heb ischias (pijn begon in de heupen maar trekt door tot voeten inmiddels). Ik heb de pijn inderdaad als ik heb gezeten of met liggen.
Ik zou het even met je verloskundige oppakken, want van internet af is dit wel lastig te beoordelen. Bij haar kun je precies aanwijzen waar de pijn zit enzo, en dan kan zij beoordelen of dat een beginnende bekkeninstabiliteit is, of iets anders en misschien onschuldigers.
hoi Maytje, Ik ken het ook en ben net een paar daagjes verder dan jij. Als ik lang in dezelfde houding op de bank of bed heb gelegen dan doet het echt zeer als ik opsta. Loop eerst een paar passen krom voordat ik rechtop kom. De pijn blijft dan eerst nog ff aanhouden en zakt dan weer weg. OOk geen idee wat het is. Dacht met mijn nuchtere boerenverstand dat het er gewoon bijhoorde, maar miss ook wel niet...
Ik ga het ook zeker met mn verloskubdige bespreken. Moet over ruim een week weer heen. Heb er trouwens niet elke.dag last van, ligt er ook aan wat ik doe. Onzewens idd heb ik dus ook, eerst krom en als ik weer wat soepeler ben door het bewegen gaat het weer gewoon goed.
Trekt het dan in je onderbuik? Want dat zouden ook simpelweg je banden kunnen zijn... dat hoort er idd wel bij. Maar vraag het echt je VK even: zij kan goed beoordelen of het er gewoon bij hoort, of dat er wel echt even iets mee moet
Ik begon door mn werk met mijn rug, en dat is doorgezet naar mijn bekken en heupen. Ik ben doorverwezen toen naar een bekkentherapeut, dat hielp in het begin wel. Ik heb last van hypermobiliteit, dat veroorzaakt mede die klachten. Alles wordt toch wat zwakker. In mijn 12 week heb ik 3 dagen op bed gelegen omdat ik niet meer kon staan of zitten. Toen heb ik aan de bel getrokken. Er is gelukkig nog niets beschadigd, dus geen bekkeninstabiliteit, tot nu toe. Ik heb wel voor mijn werk een bekkenband gekregen. Is het nu net zoals bij mij, pijn die er is bij het begin van het inzetten van een beweging, als je eenmaal die beweging doet dan wordt het steeds minder of niet? Ze zeggen bij mij trouwens dat de pijn binnen 36 uur over moet zijn anders heb je het overbelast.... En mensen zeggen vaak komt door te weinig sporten enz. Ik had een sixpack voor mijn zwangerschap en sportte met flinke regelmaat. Nu ben ik blij als ik zonder pijn de dag door kom. Ga naar de vk of gyn (net waar je zit) en als je er echt zoveel last van blijf houden vraag of je doorgestuurd kan worden naar een bekkentherapeut.