Geen goed gevoel meer bij tijdelijke gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door nikki83, 13 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Vanwege het zwangerschapsverlof van onze eigen gastouder zit onze dochter van 14 maanden nu tijdelijk bij een andere gastouder voor 1 dag in de week.
    In het begin leek dit erg goed te gaan, ze was leuk aan het spelen en alles ging goed. Nadat ze 2x geweest was begon ze met huilen bij het wegbrengen, dat doet ze normaal niet, maar het kon ook natuurlijk aan een eenkennige periode liggen. Meestal is dit na een minuut of 5 weer over. Inmiddels is ze 5x geweest.

2 weken geleden was het zo dat mijn dochter een paar uur aan het huilen is geweest dat we haar eerder op moesten komen halen. Dit zijn we ook helemaal niet gewend van ons dochtertje.
    De week erna was de gastouder ziek. Kan gebeuren natuurlijk. Nu stuurde ik vanochtend een berichtje of ze weer beter was, stuurt ze terug dat haar zoontje inmiddels ziek is geworden en dat ze dus dicht is vanwege de zorg voor haar zoontje. Vind ik ook begrijpelijk, maar het feit dat ik hier zelf naar moest informeren steekt me. En vooral de opstapeling dat ze 2 weken geleden eerder opgehaald moest worden en sindsdien niet meer geweest is geeft me ook geen goed gevoel.

Ze moet in totaal nog een week of 8/ 9 daarnaartoe. Wat zouden jullie doen?

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Kan je haar niet voor 1 dag in de week tijdelijk bij de grootouders brengen?

3. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Daar zit ze al op 2 andere dagen in de week. Die ene dag bij de gastouder is omdat die dan niet kunnen.

4. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Een andere gastouder zoeken. Er zijn er vast meer. Als je gevoel er niet goed bij is.

5. Lila

Lila Lid

2 mrt 2016
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou per direct een nieuwe gastouder zoeken!

Ik heb mijn dochter te lang naar een waardeloze gastouder gebracht, heb zo'n spijt!
    Ik had de signalen niet door, maar deze gastouder was een gemene trut! Ze heeft mijn kind een trauma bezorgd, durft nu net na bijna 1 jaar weer iemand te vertrouwen op het kdv.

Luister naar je gevoel!

6. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Ik zou meteen een andere zoeken, je moet er namelijk wel een goed gevoel bij hebben. Je brengt het mooiste wat je hebt er heen en daar moet je wel volop vertrouwen in hebben.

7. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Afgelopen week is ze weer geweest en toen weer een hele goede dag gehad daar. Erg naar haar zin gehad en bijna niet gehuild..
    Vind het dan toch weer lastig, vooral omdat het nog maar een keer of 5/6 is dat ze moet gaan.

8. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Nou, het probleem heeft zich vanzelf opgelost... We hadden heel augustus nog deze gastouder. Blijkt dat ze daar zelf niet van op de hoogte was, en tot augustus genoteerd had.... Wederom een slechte ervaring dus.

9. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    he bah vervelend zeg. hopelijk kan je het even tijdelijk oplossen en is snel je eigen go terug!

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mosterd na de maaltijd lees ik nu...
    Ivm verhuizing zijn wij in nov 2015 naar een andere go overgestapt. Ik vond haar niet echt sympathiek: nors, zwijgzaam en ze kwam heel streng over. Ze zei in de kennismaking al dat ze pril zwanger was en we dus tijdelijk naar een ander zouden moeten.
    Langzaamaan is ze wel iets "ontdooid" gedurende de maanden. Onze zoon kwam er iig heel graag. Maar ik kreeg er echt geen hoogte van. Heb mezelf zelfs afgevraagd of ze mijn zoon wel leuk vond.

In de lente dus de vervangster. Nou, ik kan je zeggen, die was echt streng! Voor ons welteverstaan. Na een maand ging het bijna mis. Ik stond op maandagochtend aan de gesloten deur. Niet bereikbaar, dus ik nam mijn zoon mee naar mijn werk en zodra mijn collega binnenkwam heb ik mijn zoon naar mijn moeder gebracht. GO belde dat ze op vakantie waren, dat ze dat hadden doorgegeven. Mijn vriend en ik wisten zeker dat ze de week daarna pas met vakantie zou zijn. Voor die week hadden wij vervanging geregeld.
    GO wilde dat we die vervanging zouden afzeggen, want de fout lag bij ons. Ze had op onze zoon gerekend. De manier waarop ze dat kenbaar maakte, bracht de rebel in mij boven :D. Ik heb gezegd dat onze zoon gewoon zoals plan naar de vervanger zou gaan, want die rekende ook op hem en ik wist zeker dat zij fout zat. We zouden haar wel gewoon betalen als het daarover ging. Was ze het ook niet mee eens. Weer een serie boze appjes. Dat wij onze agenda beter moesten beheren.
    Uiteindelijk heeft het bureau bemiddeld. De rest van het verlof heb ik onze zoon gebracht en gehaald en zo min mogelijk met haar gesproken. Heel oppervlakkig gehouden. Ze heeft eht voorval nog wel een keer aangehaald maar toen heb ik het afgekapt en gezegd dat die communicatie via het bemiddelingsbureau liep. Tegen onze zoon was ze wel heel leuk overigens.

Sinds een maand werkt de vaste go weer. Wereld van verschil, ze is lief, symphatiek, energiek, kletst honderduit en alles wat eerst niet was. Ze bleek haar hele zwangerschap hondsberoerd te zijn geweest maar wilde ons daarmee niet lastigvallen. Haar andere gastkindjes zijn allemaal niet meer teruggekeerd na haar verlof. Ben ik even heel blij dat wij wel bij haar zijn gebleven!

Soms is het niet altijd wat het lijkt. Maar als mijn zoon net als jouw kindje echt huilt terwijl dat eerder niet zo was dan zou ik ook goed nadenken of ze daar wel goed zit.

Deel Deze Pagina