Heeft iemand hier een recept voor voor 1 pesoon. Ik ben het een beetje zat die zakjes te gebruiken.Weet iemand een recept?
ik maak hem mestal zo: zak groenten, evt italiaanse roerbakgroenten pakje gezeefde tomaten of ontvelde tomaten en dan ff pureren met de staafmixer kruiden en vlees gehakt of vleesreepjes reepjes of gehakt kruiden en dan bakken groenten mee bakken gezeefde tomaten erbij net laten koken opsmaak brengen met kruiden en eetsmakelijk
Janette, kun je dan niet net zo goed tomatenpuree doen, of is dat toch anders? Dan hoef je je tomaten niet meer te pureren (lijkt me makkelijker). Voor de rest klinkt het heerlijk, ga ik zeker eens proberen! Gebruik je trouwens kant*klaar lasagnebladen?
Tomatenpuree is geconcentreerd en nu krijg je toch iets van vloeibaar.... anders is het wel errug droog.... maar voor de smaak kan het er natuurlijk wel door yep ik neem de kant & klaar bladen......
Behalve de basistomatensaus...die kent iedereen wel....doe ik er een blik geconcentreerde champignonSOEP (UNOX) doorheen. HEERLIJK!
Hij is niet helemaal zelfgemaakt(de saus dan)...maar het is wel een heerlijke lasagne, en heeft het tot nu toe altijd goed gedaan als we eters over de vloer kregen; fles pastasaus van Grand Italia(620gr) 350 gr (runder)gehakt potje bechamelsaus van Grand Italia lasagnebladen van Grand Italia 2 grote uien teentje knoflook courgette zakje (parmezaanse) kaas Gehakt rullen in 2 el olijfolie. Met peper en zout op smaak brengen. Ui en knoflook toevoegen, even meebakken. Pastasaus en bechamelsaus toevoegen,goed doorroeren en even op laten warmen. Schaal invetten, laagje saus op bodem. Vervolgens lasagnebladen, saus erop, wat plakjes courgette, bladen erop etc. Eindigen met de saus en hier strooi je lekker (veel) kaas overheen. Evt wat italiaanse kruiden erover heen strooien en wat plakjes tomaat. 35 min in de oven (180gr) Is misschien wat veel voor in je eentje..maar de volgende dag smaakt ie nog lekkerder! Eet u smakelijk! Liefs Angeltje
Als ik het goed begrepen heb ben je alleen op zoek naar een recpetje voor de saus, nou hier komt ie dan Receptje voor de saus (aangepast naar 1 persoon): Benodigdheden: 1 kleine ui 2 eetlepels olijfolie 1/2 teentje knoflook kaneelpoeder 1 pakje gezeefde tomaten peper, zout Ui pellen en snipperen samen met de knoflook en ca 3 minuutjes zachtjes smoren. Op smaak brengen met zout peper en kaneel. Tomatensaus erbij schenken en 20 minuten laten sudderen op laag vuur. Klinkt misschien een beetje raar met die kaneel maar het is echt heel erg lekker! Als je er gehakt, lasagne bladeren en wat kaas aantoevoegd heb je een complete maaltijd.
Dit is voor 4 personen, dus even delen... lasagna apart voor 4 personen: Nodig: honig lasagnabladen+saus 350 gr gehakt 2 uien 2 tenen knoflook 250 gr boerensoepgroente 1 stronkje broccoli 1 klein blikje perzik of mandarijnpartjes 1 ons ham 1 klein bakje boursain plakken belegen kaas melk Uien en knoflook glazig bakken Gehakt erbij rullen Als het gaar is dan de saus met melk erbij doen Ondertussen de soepgroente en broccoli gaar koken Perzik of mandarijn toevoegen aan saus Uitgelekte groente en boursain door saus roeren Oven voorverwarmen 200 graden Ovenschaal vullen met laagje saus,bladen,ham en kaas en dit 2-3x tot schaal vol is! Serveren met stokbrood, salade en rode wijn. Eet smakelijk!
Ik kijk altijd wat ik in mijn ijskast heb voor de saus. Het varieert nogal. Vaak snijd ik wat tomaten in stukken, gooi er zo'n blik gepelde tomaten doorheen, zodat het wat drassiger wordt, wat Italiaanse kruiden, gehakt, ricotta of nog wat andere kaassoorten. Soms mik ik er ook gewoon een pot saus door, in combinatie met de zelf gesneden of gepureerde tomaten. Maar die kant en klaar zakjes vind ik altijd veel te zout.
Jammmm dit is meer mijn ding niet teveel poespas en ik lust er tenminste alles van ... dit ga ik even opschrijven. Normaal gesproken koop ik pakjes, maar is weleens leuk om zelf te maken even een vraagje: als je een spinazie lasanga wilt maken, hoe ga je dan verder aan de slag? ik heb nu ltijd lasagna bolognese , maar wil weleens met spinazie maken.
Leuk dat je het overneemt, hou er wel rekening mee dat dit voor 1 persoon is, voor meer pesonen 1 teentje knoflook, 2 tot 3 uien en 2 a 3 pakjes tomaat aanhouden! Geen idee hoe dat met spinazie zit, maar bij tomatensaus spinazie toevoegen lijkt me persoonlijk minder lekker. tip: even googelen!
De spinazie voeg je als extra laag toe. Dus NIET door de saus. Volgens mij; saus, bladen, spinazie, bladen, saus, bladen, spinazie, bladen, saus.
Hihi. Ik gebruik altijd diepvriesspinazie, die ik eerst dus gewoon in een pannetje opwarm. Als je 'verse' spinazie gebruikt, ook eerst even klaarmaken, lijkt me zo .
ok haha...lijkt me idd wat lekkerder... en zeker niet de a la creme variant? Die heb ik normaal altijd als we gewoon spinazie eten.l