Hier hebben we vanavond een discussie gehad met mijn schoonmoeder, zij wil liever niet meer bij ons komen op 5 december Ze vind het belachelijk dat wij en mijn ouders zoveel kadootjes kopen voor mn dochter van 5 we hadden vorig jaar 3 zakken met kadootjes maar zaten ook kadootjes voor haar ,mijn ouders en ons in. Ik vind het echt belachelijk hoe ze reageerd en ben totaal niet van plan om te minderen, ik ben niet van mening dat ik mijn kind verpest door dr ff te verwennen met pakjes avond.Ik heb dr maar niet verteld dat t dit jaar nog erger is en dat we voor bijna 500 euro hebben gekocht (hiervan zetten we nog wat weg voor haar verjaardag op 10 januari) wat vinden jullie?als ze er moeite mee heeft..blijft ze toch lekker thuis liefs lin
ik vind het eerlijk gezegd wel te (absurd) veel. en ik geloof wél dat je een kind kan verwennen, waarom zou daar met pakjesavond een uitzondering op zijn? kijk eens bij deze link: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=63585 misschien heb je er wat aan.
Ikzelf vind 500 euro wel errug veel voor sinterklaas kadootjes. Maar nog vind ik dat jou schoonmoeder daar niks over te zeggen heeft. Al zou je voor 3000 aan kado's kopen, moet je toch zelf weten! Lekker sinterklaas vieren zonder haar! Als zij het niet wilt, nou dan niet toch? xxx Dayenne
Wow 500euro! Ik heb voor de neefjes een paar kleinigheidjes gekocht voor in totaal 20 euro en dat vind ik genoeg. Wij zullen straks voor ons eigen kindje ook niet zoveel uitgeven. Maar ik vind het wel vreemd dat je schoonmoeder daarom niet meer komt, misschien voelt ze zich verplicht om ook zoveel cadeautjes te kopen?
Hoi meid, 500,- voor zes personen is best ok vind ik, niets mis mee. Ik kan er echter wel inkomen als oma vindt dat haar kadootjes in het niet vallen. Maar ja, t kind denkt toch dat het van Sinterklaas komt...
misschien vind de schoonmoeder wel dat de gezelligheid eraf is, nu het (in haar ogen) alleen maar gaat om veel kado's en hoge bedragen. vind ze het moeilijk om te zien dat jullie zo makkelijk zoveel geld uitgeven? misschien heeft zij dit nooit kunnen doen, en voelt ze dat ze haar kind(eren) te kort heeft gedaan. er kunnen heel veel redenen zijn. maar geld ligt vaak gevoelig.
hier heb ik voor beide meiden niet veel uitgegeven... maar hoop zelf gemaakt {poppenspul} en voor de jongens zal t zo ongeveer 25 euro p.p. zijn geweest. En wat we bij mijn ouders doen komt alleen van hun af.... maar dat is iedereen 1 cadeautje..... vwb je schoonmoeder... tja, als ze t er niet eens mee is dan maar niet... dan blijft ze toch thuis? maar vind 500 euro wel beetje veel te veel, ook al zet je wat weg voor d'r verjaardag. mijn dochter is eind dec ook jarig en daar is 30 euro voor uitgetrokken..... dus tja... maar meningen verschillen...
500 euro voor 1 kind? Mijn hemel wat een geld. Maar goed dat moeten jullie ook zelf weten. Ik zou eens aan je schoonmoeder vragen wat precies de reden is dat ze niet wil komen. De redenen die rach84 noemt zijn mss wel van toepassing op haar.
Nou ik snap die schoonmoeder best hoor! Is toch ook belachelijk veel! En ik denk zeker wel dat je een kind met dat soort uitspattingen kan verpesten. Echt zonde van het geld ook trouwens, zo weet een kind op een gegeven moment niet meer waar ze mee moet spelen. Maar dat jij niet van plan bent om ivm je schoonmoeder dat anders te doen snap ik ook. Jou leven en jou manier, maar respecteer dan ook dat zij er liever niet bij wil zijn, dat is dan ook zo fair.
Ik vindt het ook absurd veel geld. het lijkt dan wel alsof het om de vele cadeau's gaat en niet om het plezier en de gezelligheid. Dus ja ik snap je schoonmoeder best.
eerlijk gezegd snap ik je schoonmoeder ook heel goed, Heb het omgekeerde.Mijn schoonmoeder geeft belachelijk veel uity voor onze kinderen, en ik wil dat ze het op max 50 euro houdt en dat vind ik al veel
500 euro is een hoop geld, maar ik denk dat ik dat ook wel uitgeef voor sinterklaas/kerst (als het niet meer is ..) da's dan weliswaar niet voor één persoon, maar voor de hele fam. Ik geef makkelijk 50,- pp uit, ook voor ouders en mn broers & zussen. Ons eerste kleintje moet nog geboren worden, dus wat ik voor hem/haar ga uitgeven met 5 dec. valt nu nog niet te zeggen. Ik zal zeker geen 500,- aan alleen de kleine uitgeven, maar ik kan me best voorstellen dat een eurootje of 100 toch zo uitgegeven is (zeker als de kleine al wat groter begint te worden!)
Ik vind het helemaal niet belachelijk veel. Toen ik nog klein was kochten mijn ouders ook voor zulke bedragen cadeautjes. En ik ben ook helemaal daar niet door verpest, en mijn broer en zusje ook niet. Het waarderen van geld en cadeautjes komt op latere leeftijd wel. Door zulke reacties zoals die van jouw schoonmoeder hebben mijn ouders besloten geen pakjesavond meer te doen. 27 jaar lang hebben ze dat gedaan en door mijn eigen man doen ze het niet meer. Ze hebben geen zin meer om gekwetst te worden. En dat vind ik ook te begrijpen, maar ontzettend jammer van een supergezellige avond. Dit jaar doen ze alleen voor Lianna pakjesmiddag. En ze is nog ontzettend klein en ze gaat voor veel geld cadeautjes krijgen. Maar zowel ik als mijn ouders en mijn zusje en haar vriend vinden het leuk om te doen.
Ik vindt het ook absurd veel geld. Wij doen per kind zo rond de 25 euro en dat vind ik meer als genoeg. Om je kids die dagen wat extra te verwennen prima maar voor 500 euro nee sorry vind ik echt te gek
Je moet alles zelf weten, maar ik kan me wel een beetje inleven in je schoonmoeder. Ik zou het ook absurd veel vinden. Ik heb welgeteld nu 3 cadeautjes voor Steven gekocht voor sinterklaas. *duplo 9.99 *jongenspop 4.99 *rainbow shirt met naam 16.95 Dit vind ik wel genoeg.Bij sommige mensen valt het me toch wel op dat de kinders omkomen in het speelgoed.Ik heb een mand en daar past alles in, zo blijft het ook een beetje overzichtelijk.
500 euro vind ik ook wel errrug veel... maar als dat echt voor 6 personen is en jullie doen met kerst nisk vind ik het wel oke. Hier doen we met kerst geen kado's... met sinterklaas geven we 50 tot 80 euro uit aan de kids per kind dus. Veel speelgoed maar ook dingen als een pyama die ze toch nog moeten hebben, haarelastiekjes voor mn dochter, nieuwe sloffen enz. Voor onszelf zitten er ook wat dingen in de zak maar vooral dingen die we tochal wouden kopen... zo zijn we dit jaar toe aan een nieuw gourmetstel, mn man een scheerapperaat en ik nog een tas en portomonee. Dingen die ik zowiezo wel zou kopen maar nu heb ingepakt voor het idee. Wat anderen ervan vinden heb ik persoonlijk maling aan. Ikzelf wil het idd niet TE maken maar vind het wel fijn om ze 2x per jaar (sint en verjaardag) eens flink te verwennen.
Pfffffffff, wat een geld! Ik vind het echt HEEL erg veel. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar het lijkt mij echt nergens voor nodig. Het gata met sinterklaas toch ook vooral om het sfeertje en de gezelligheid? Als kinderen zo veel krijgen gaat het op zo'n avond alleen maar om het uitpakken en wordt het kado voor het goed en wel uitgepakt is al aan de kant gegooid om het papier van het volgende kado af te scheuren. Ik denk hoe meer pakjes er op zo'n avond liggen, hoe hebberiger kinderen worden en hoe minder ze genieten van wat ze krijgen. Waarschijnlijk heeft ze nu nog niet eens met alle kado'tjes van vorig jaar gespeeld! Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je schoonmoeder niet meer wil komen hoor. Zeker als zij niet zo veel geld uit te geven heeft (of uit wil geven) vallen haar kado'tjes ook een beetje in het niet.
Helemaal mee eens! Mijn broertje werd ook zo vreselijk verwend! Hij kreeg op een gegeven moment 3 zakken vol met kado's, alleen voor hemzelf. En daar zaten dan kado's van 80 euro per stuk bij die hij aan de kant heeft gegooid en nooit mee heeft gespeeld. En waarom? Puur omdat hij zoveel spullen had dat hij simpelweg niet wist waar hij allemaal mee moest spelen. Ik merkte ook dat hij zijn kadootjes absoluut niet waardeerde. Het werd voor hem 'gewoon'. Sinterklaas was voor hem een avond dat hij spullen kreeg, en niet een avond dat we gezellig met de familie bij elkaar waren.
ben ik blij om te lezen dat niet iedereen zo veel geld uit geeft..... ik denk en vind ook dat het emer om de sfeer moet gaan dan om geld......