Zelfgemaakte pastasaus met verse tomaten

Discussie in 'De lounge' gestart door Kyra73, 23 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Nee is niet nodig ;). Tenminste, ik vind van niet. Hahaha. Doordat ik het vaak nog met de staafmixer doe, heb je er geen last van. Maar ook voor de lasagne waar ik geen staafmixer bij gebruik, ontvel ik ze ook niet.

2. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Denk ik even gezond bezig te zijn haha.
    Ik ga gelijk even mijn blikjes tomaten puree checken op extra suiker en zout. Hier staat namelijk macaronie op het menu vanavond.

3. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    De beste al zeg ik het zelf!

Pak gezeefde tomaten van Heinz nemen, eerst groente (en eventueel vlees of vegastukjes) wokken naar keuze. Dan het pak gezeefde tomaten erbij, hoog vuur! Dan gaat het zurige ervan af, lekker laten pruttelen, af en toe roeren. Na 10 minuten of zo mag hij wel lager. Ik doe er altijd wat zeezout doorheen, zwarte peper en uienpoeder. Mooie saus, niet te dik, niet te dun (hoe hoger en langer je het vuur aan laat staan hoe dikker hij word)
    Op het laatst doe ik meestal nog wat tomaatjes mee verwarmen (vind dochter erg lekker)
    Serieus, de beste en makkelijkste saus ever die ik gemaakt heb (binnen een half uur een gezonde lekkere maaltijd op tafel!)
    En dat zonder rotzooi. Want er zit geen suiker of E-nummers in die gezeefde tomaten van Heinz

4. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Mooi, dan ontvel ik ze de volgende keer niet. Gaat een stuk sneller!

Deel Deze Pagina