Nee is niet nodig . Tenminste, ik vind van niet. Hahaha. Doordat ik het vaak nog met de staafmixer doe, heb je er geen last van. Maar ook voor de lasagne waar ik geen staafmixer bij gebruik, ontvel ik ze ook niet.
Denk ik even gezond bezig te zijn haha. Ik ga gelijk even mijn blikjes tomaten puree checken op extra suiker en zout. Hier staat namelijk macaronie op het menu vanavond.
De beste al zeg ik het zelf! Pak gezeefde tomaten van Heinz nemen, eerst groente (en eventueel vlees of vegastukjes) wokken naar keuze. Dan het pak gezeefde tomaten erbij, hoog vuur! Dan gaat het zurige ervan af, lekker laten pruttelen, af en toe roeren. Na 10 minuten of zo mag hij wel lager. Ik doe er altijd wat zeezout doorheen, zwarte peper en uienpoeder. Mooie saus, niet te dik, niet te dun (hoe hoger en langer je het vuur aan laat staan hoe dikker hij word) Op het laatst doe ik meestal nog wat tomaatjes mee verwarmen (vind dochter erg lekker) Serieus, de beste en makkelijkste saus ever die ik gemaakt heb (binnen een half uur een gezonde lekkere maaltijd op tafel!) En dat zonder rotzooi. Want er zit geen suiker of E-nummers in die gezeefde tomaten van Heinz