Ik heb een dagje vrij,kind is naar de dagopvang en ik ben zowaar een taart gaan bakken. Eerst maar hopen dat het lukt, het is een probeersel voor de verjaardag van mijn zoontje. Stel nu dat hij lukt, kan ik hem dan invriezen en moet dat in een doosje of een zak? De taart heeft gele roomvulling,marsepein en fondant.
ik weet niet of je marsepein en fondant in kunt vriezen, maar ik zou het dan wel in een doos invriezen hoor. De roomvulling kan gewoon in de vriezer en via google zie ik deze tekst Gedecoreerde taarten met fondant/marsepein Ook gedecoreerde taarten kun je prima in de koelkast bewaren. Dek deze ook goed af in verband met geuren en smaken van andere etenswaren in de koelkast. Gedecoreerde taarten kun je goed invriezen, let wel op de vulling. Taarten met een slagroomvulling kun je niet invriezen. Verpak de taart goed als je deze invriest en doe er ook een plastic zak omheen. Laat hem, zonder de plastic zak, ontdooien in de koelkast en laat hem daarna pas op kamertemperatuur komen (vlak voor aansnijden). Als je de taart te snel ontdooit (direct op aanrecht) krijg je condensvorming waardoor de fondant of marsepein zal smelten. Langzaam ontdooien in de koelkast verkleint het verschil in koud/warm waardoor ook de kans op condensvorming kleiner is. De taart kun je 3 maanden in de vriezer bewaren. bron Alles over het bewaren en invriezen van koekjes, taarten, cakes, cupcakes, muffins, schuimpjes, cake pops en bladerdeeghapjes. - Laura's Bakery Dus ja het kan
Ik heb eens een Workshop gevolgd en daar een fondant taart gemaakt.. Wij kregen de taart mee in een doos en zij raadde ons aan om er ook nog een plastic zak omheen te doen..
Moet die zak dan om te taart of om de doos? Misschien domme vraag (o nee die bestaan niet) maar het lijkt mij om de taart alleen?
Ooow nou ja ik was ook zo dom om het er niet bij te zetten.. Nee om de doos zei die vrouw! Heeft een half jaar in de vriezer gelegen en toen lekker opgegeten.. Mankeerde niks aan!