Soms pijn aan urinebuis, soms rug.. maar geen blaasontsteking?

Discussie in 'De lounge' gestart door baby90, 4 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Dames,

Ik heb deze zwangerschap al 2 keer een blaasontsteking gehad, en twee keer antibiotica. Nu heb vermoeden weer een blaasontsteking te hebben. Mijn urinebuis doet soms ineens pijn, soort branden.. niet tijdens het plassen (ja af en toe). Mijn urine is 's ochtends echt oranje/rood en ruikt sterk. Af en toe ook pijn in mijn rug aan de zijkanten, dit lijkt op nierbekkenontsteking want ik herken de pijn (heb het een paar jaar geleden gehad). Maar de pijn houd niet constant aan.

Ik ben eergisteren overgestapt van huisarts vanwege kortere reistijd.
    Gister dus een potje ochtend urine ingeleverd en daarna gebeld voor de uitslag.. niets aan de hand? Ik snap er niets van.
    Wat kan ik nu het beste doen?

Liefs.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Gisteren ingeleverd en daarna kon je bellen?

Dan hebben ze het dus niet op kweek gezet! Bij mij was het standaard tijdens zwangerschap dat ze het op kweek gingen zetten en dan kon je een dag later bellen voor de uitslag.

De huisarts moet je urine dus even op kweek zetten.

3. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Dankjewel!! Dan bel ik zo even, en dan lever ik morgen maar weer urine in en vaag of ze het op kweek zetten.

4. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Op kweek laten zetten! Ik had laatst de zelfde klachten. Huisarts kon ook niets vinden en gaf zelf aan dat ze het op kweek ging zetten en de volgende dag kon ik antibiotica gaan halen.

5. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Dankjewel!! Dit zou de ha toch moeten weten denk je dan..
    Pff, baal er van dat ik juist nu een nieuwe ha heb haha. Nu ben ik bang dat hij er straks geen rekening mee houdt dat ik zwanger ben en de verkeerde kuur geeft..
    Wel rot dat ik dan pas maandag de uitslag heb en medicijnen kan gaan halen.

6. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik heb gebeld, ik kan straks nog urine in komen leveren zodat ik morgen de uitslag heb:)

7. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Als je een kuur voorgeschreven krijgt nog even extra vragen of de kuur veilig gebruikt kan worden tijdens de zwangerschap.
    Als er weer niks uit komt toch even vragen of hij/zij met je mee wilt denken over een oorzaak en oplossing. Oranje/rode urine is natuurlijk niet zoals het hoort
    Succes!

8. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Als je het op kweek laat zetten, kun je normaliter niet de dag erna een uitslag hebben. Hier gaan die urines naar het ziekenhuis en dat duurt ongeveer een week.
    wat wel kan is dat ze het onder de microscoop bekijken. Je kan ook bacterien in de urine hebben die je niet op de teststrips ziet. Komt helaas vaak zat voor, de ha waar ik vroeger werkte wilde dus altijd dat er ook een sediment gemaakt werd. Iets meer werk, maar veel meer duidelijkheid.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een week?! Dus mocht je tijdens je zwangerschap een ernstige urineweginfectie hebben, dan moet je als zwangere er nog maar een week mee rondlopen? :$

Hier gewoon kweekjes via huisarts hoor. Zelfs toen Finley na een ernstige urineweginfectie in het ziekenhuis had gelegen, kon ik volgens de kinderarts gewoon de urine op kweek laten zetten bij de huisarts, mocht hij weer klachten krijgen.

10. Babystew

Babystew Niet meer actief

Bij mij wordt een blaasontsteking nooit aangetoond met een dipstick, alleen door het op kweek te zetten..

Een 'normale' kweek duurt 1 dag, een GBS kweek duurt langer (misschien wordt dat bedoeld met een week hierboven?) maar bij mij duurde dat ook geen week, 2 dagen meestal.

11. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Een stevige blaasontsteking komt echt wel bij een huisartsentest naar boven hoor, ook zonder kweek. Bij een kweek gaan ze kijken welke bacterie het is die de blaasontsteking veroorzaakt, zodat ze de medicatie (antibiotica)er beter op kunnen afstemmen.

12. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Dankjulliewel voor de reacties.
    Ik moest vrijdag bellen, maar vergeten.. ZO DOM!! Tsja, ik moest boodschappen doen, een taart bakken en het huis klaar maken voor mijn verjaardag die avond. En om 6 uur dacht ik SHIT..
    Morgen ochtend dus direct bellen.
    Mocht er niks uitkomen, dan maak ik idd een afspraak met de ha zelf om de klachten te bespreken en ik laat me niet wegsturen.
    We zullen zien, hopelijk is alles snel opgelost. Gister avond weer erg pijn aan mijn rug/zijkanten. En toen straks ook steken. Heel vervelend.
    Als ik geplast heb, doet mijn buik pijn.. een beetje aan de zijkanten.

13. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Er is niks uit de test gekomen:(
    Morgen een afspraak bij de ha.. ben benieuwd.
    Zijn er mensen die dit herkennen?

14. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Balen dat er niks uit is gekomen. Hopelijk kom je snel alsnog achter de oorzaak

15. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Dan zou ik toch beginnen denken in de richting van nierstenen of gruis (kleine wondjes die je urine dan kleuren).
    Of misschien een darmonsteking (darmen liggen zowat overal in je buik) maar dan heeft de kleur van je urine er niks mee te maken schat ik...
    In elk geval, verder onderzoek nodig om te bepalen wat het is, dus nogmaals maar eens een tripje naar de huisarts.

Deel Deze Pagina