Menstruatie zonder ovulatie? Of wat kan dit zijn?

Discussion in 'Zwanger worden' started by xDaantje, Aug 16, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xDaantje

xDaantje Bekend lid

Sep 12, 2017
    692
    677
    93
    Female
    Hoi allemaal,

Ik wist niet goed waar ik dit topic plaatsen moest, want het past ook onder 'miskraam' 'ovulatie testen' en 'na de bevalling'. Maar hier misschien het meeste en beste respons!

7 weken geleden ben ik na een zwangerschap van 21 weken helaas bevallen van mijn twee overleden zoontjes. Vervolgens heb ik 2,5 week daarna een curretage gehad, omdat er nog wat weefsel in zat. Vorige week heb ik een hysteroscopie gehad, en bleek er nog een heel mini stukje weefsel te zitten in mijn baarmoeder (even groot als de nagel van je pink..). Deze kan vanzelf loslaten, maar als dit niet zo is wordt dit begin september verwijderd. Omdat wij weer graag voor een kindje willen gaan en ik benieuwd ben hoe het met mijn cyclus zit, hou ik sinds ruim 3 weken ovulatietesten bij. Tot heden nog geen eisprong kunnen vinden.

Nu bloed ik vanaf gisteravond. Ongeveer hetzelfde als een menstruatie, misschien iets minder. Ook had ik hoofdpijn en menstruatieachtige krampen. Ik heb het ziekenhuis gebeld, maar zij zeggen dat dit ook nog kan komen van de hysteroscopie. Zelf vind ik dat best vreemd. Als ik geen ovulatie testen bij zou houden zou ik gewoon gedacht hebben dat dit mijn eerste menstruatie zou zijn.

Hebben jullie een idee wat dit kan zijn, of ook zoiets ervaren?

2. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

May 21, 2018
    5,362
    1,838
    113
    Female
    Hoi, wat een ontzettend verdrietig verhaal, lijkt me zo zwaar. Ik wil je i.i.g. heel veel sterkte wensen en hopelijk snel weer zwanger.
    Ik had hetzelfde na mijn opgewekte miskraam (cytotec pillen) er bleef ook nog een stukje zitten, kon geen eisprong vinden maar toch een week bloedverlies (zo'n 3 weken na de miskraam). Toen is het stukje ermee uit gekomen waarschijnlijk want op de echo daarna was ik schoon. 2 weken later een eisprong en weer 10 dagen later menstruatie. Weet niet of je ook temperatuurt? Dat gaf mij een goede indicatie dat ik weer op mijn normale pre eisprong temp zat (weken na de miskraam nog hogere temp) en vervolgens dat ie geweest was.
    Het kan best een tijdje duren na zo'n lange zwangerschapstermijn. Maar hopelijk krijg je zsm weer eisprong. Bij mij kwam dat beide keren pas op gang nadat het restweefsel ook was opgeruimd, maar hoeft niet.
    Sterkte!

xDaantje likes this.
  3. Dotjes

Dotjes Bekend lid

Oct 17, 2012
    966
    394
    63
    Female
    Pedagoog
    Noord Holland
    Inhoudelijk op jouw vraag kan ik niet reageren, maar wil je wel sterkte wensen xx

xDaantje likes this.
  4. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,850
    644
    113
    Female
    Ik heb 2 jaar terug curretage gehad en duurde echt wel paar maanden voor mn cyclus weer op gang was. Dus kan best nog even duren voordat je weer een eisprong gaat hebben.
    Heel veel sterkte

xDaantje likes this.
  5. xDaantje

xDaantje Bekend lid

Sep 12, 2017
    692
    677
    93
    Female
    Bedankt voor de lieve reacties!

Inmiddels nog eens contact gehad met de verloskundige. En zij weet zeker dat dit een menstruatie moet zijn. Dus of de testen hebben het niet goed gedaan, of mijn lichaam 'dacht' dat ik een eisprong heb gehad en daardoor ongesteld geworden..

Share This Page