Hallo allemaal, Ik lees regelmatig mee op dit forum en heb er al veel info vanaf gehaald! Ik ben inmiddels al 1,5 jaar bezig zonder resultaat en niet meer de jongste (35). Inmiddels loop ik in het ziekenhuis en uiteindelijk heb ik verleden week een HSG gehad. Met daarna de beroemde olie die de kans op zwangerschap vegroot. De gyn zei dat dit een half jaar tot een jaar zo is. Nu ben ik benieuwd of hier meiden zijn die (snel) de HSG zwanger zijn geworden en hoe snel dit dan was? Ik ben benieuwd! Oja, er is bij mij en mijn vriend niets gevonden wat gek is. Het zou dus gewoon moeten lukken...
Hoi Poema, Als je de zoekfunctie gebruikt zie je meerdere topics over HSG's. Vooral bij vruchtbaarheidsbehandelingen staat hier veel over gemeld. Fijn dat er bij jullie niks is gevonden. Heel veel succes. Groetjes, Elvira
ik zit nu 5 rondes verder helaas, dus het is niet altijd zo, maar de kans is wel iets groter geloof ik.
Bij mijn dochter heb ik er 1 gehad en de maand erop zwanger. Bij mijn pogingen voor een 2e heb ik er weer 1 gehad en toen de 5e poging zwanger... Er is nooit officieel onderzoek naar geweest dat je na een hsg daadwerkelijk een verhoogde kans op een zwangerschap hebt gedurende het eerste half jaar na de hsg. Het is puur de ervaring van de artsen.... Wat er gebeurt is dat de eileiders doorspoten worden met contrastvloeistof. Hierdoor zijn de eileiders iets doorgankelijker... Maar dat is niet bij iedereen het geval...
Bij mijn eerste (7 jaar geleden) heb ik na bijna 3 jaar oefenen een HSG gekregen. Mijn linkereileider zat wat verstopt en die is toen met wat extra druk opengespoten. Een maand later was ik zwanger. Succes, Lientje
hm, het is dus nogal wisselend... word er soms een beetje moedeloos van als ik eerlijk ben. aan de ene kant ben ik blij dat er niks is gevonden, maar aan de andere kant voelt het ook weer als terug bij af...
Hoi Poema, Wel herkenbaar hoor wat je schrijft. Bij ons is ook alles goed, maar na 15 maanden nog niet zwanger helaas. Vorige maand een HSG gehad en nu weer netjes ongesteld geworden. Om moedeloos van te worden he. Dat dubbele gevoel heb ik ook. Ene kant opgelucht, alles is goed, andere kant, terug bij af inderdaad. En je hoop wordt steeds meer de grond in geslagen bij iedere keer dat het weer niet gelukt is. Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn! Marit
@ marit: ja, herkenbaar inderdaad. Wij zijn sinds stoppen met de pil nu bijna 18 maanden verder (1,5 jaar dus). Inderdaad, ik ben blij dat er niks geks gevonden is en dat we niet te horen hebben gekregen dat het nooit gaat lukken. Maar soms denk ik wel van: he, vindt nu maar iets waar iets aan gedaan kan worden zodat het lukt. Het is heel dubbel inderdaad. Ben jij nu nog bezig in het ziekenhuis? Of moet je het ook gewoon maar even afwachten?
Hoi poema, Wij horen vanavond wat er verder gaat gebeuren, maar waarschijnlijk eerst weer zelf proberen. Hoop dat de rust ons iets goeds brengt. Heel veel succes in ieder geval, hoop dat je snel zwanger mag raken. Groet, Marit
Er zullen er ergens vast wel meer zijn anders hadden de artsen niet de ervaring dat er een verhoogde kans is op een zwangerschap na een hsg... Maar of ze hier zitten... dat weet ik niet...