Hoi allemaal, na wat googlen, deze site gevonden en ineens zat ik te typen . ik leg het gewoon hier op "tafel" Ik ben 41 jaar, aug 42, en al een grote zoon die ik 12 jaar alleen heb opgevoed. Nu is er een geweldige vent op "ons" pad gekomen, ikz eg ons want mijn zoon is ook blij met hem. Hij heeft geen kinderen , is jonger en begin van ons smaen zijn was ik duidleijk, er is een gezond kind en een tweede zit er niet in. Maar......dat is dus veranderd, we hebben samen besloten, we gaan eens kijken of het ons gegund wordt, en of het allemaal lukt om zo een uitbreiding op ons gezin te hebben. Op mijn 26 ste was ik zomaar snel zwanger, me nooit verdiept in vruchtbare dagen enzo, nu lees ik er vanalles over, en ben ik eigenlijk lichtelijk in de war...zou het allemaal wel lukken...en toch gaan we ervoor. Niet tot het uiterste,geven het neit superlang de tijd, half jaar, maar we duimen, hopen en oefenen veel en nu maar zien of het lukt. Zijn er hier nog meer van mijn leeftijd die ervoor gaan?
Wat ontzettend spannend zeg! Ik hoop dat het snel raak is voor jullie. Wat kennis betreft van vruchtbaarheid is er voor mij ook een wereld open gegaan met deze site. Van mijn zoontje was ik zomaar zwanger, net als jij, zonder benul van vruchtbare dagen oid. Ben overigens wel jonger dan jij, 33... Maar er zullen vast wel wat meiden van jou leeftijd hier rondzwerven toch? Heel veel succes in elk geval!
Hi, paar jaartjes jonger dan jij ( ik word binnenkort 39) maar heb ook al en oudere zoon.die van mij is al 20!! In 2009 na lang proberen bevallen van een prachtige dochter en inmiddels weer zwanger van een derde en laatste babie. Hier op het forum zijn er ook een aantal dames die rond de 40 zijn en een kindje hebben of wens voor een kindje hebben8. Kijk even hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/250336-35-zwangerschapswens-zelfs-zwanger.html
Ik denk dat het lot je hierin zal helpen! Probeer het gewoon, als het zo mag zijn dan lukt het. Ik geloof erin dat een mens zo gemaakt is, dat als alles werkt, je lijf dus denkt dat je gezond genoeg bent om een kind op de wereld te zetten en het op te voeden totdat het zichzelf kan redden. Ikzelf zou het een moeilijk idee vinden dat een kind al vroeg zijn ouders zal verliezen, maar in jullie geval is je vriend/man nog jonger en zal die er voor ze zijn. Mijn vrouw is 40 (ik ben lesbisch, niet in de war raken haha)en die heeft het ook geprobeerd. Bij haar mocht het niet zo zijn. Ze heeft ook een zwakke gezondheid. Mensen zijn zo bijzonder gemaakt! Een zwangerschap is ingrijpend voor een vrouw. Ik geloof erin dat als je een gezonde zwangerschap krijgt, je dat ook aan kan en het goed is. Realiseer je wel, dat je wel meer kans hebt op down kindjes en andere afwijkingen. Ook is de kans op een miskraam groter. Daar moet je wel tegen kunnen. Het is niet alleen maar onbezorgd proberen. Maar daar zul je ongetwijfeld over nagedacht hebben! Heel veel succes met zwanger worden. Ennuh, geniet ervan, ook van het proces!
Leuk dat jullie zo snel een reactie plaatsen :0. Tuurlijk is er nagedacht over de eventuele problemen die zich voor kunnen doen, en daar beiden hetzelfde over denken. Wat ik hoop om dit Samen met mijn partner allemaal te mogen beleven, mijn zoon is wel samen "gemaakt" maar daar bleef het dan ook bij. dit beleef ik nu al anders dan bij mijn zoon. Het is nu al iets van ons., ook al is er nog niets blijf lekker mee lezen en kletsen hier, want zie wel dat ik er nog erg veel kan kan leren...ik lees hier dingen die ik echt niet wist, of me in verdiept groetjes yvon
Ik hoop dat je gauw zwanger mag zijn, dat het je gegund is!! Succes Oh en naar je leeftijd hoef je niet te kijken (ja natuurlijk wel een beetje ivm de risico's) maar je bent toch altijd of te jong of te oud of he werkt te veel of te weinig
naar je leeftijd moet je natuurlijk wel kijken, want (heel hard gezegd) is het niet zeker of het met 41 nog lukt. daarnaast is de kans op afwijkingen groter, maar dat kun je laten onderzoeken en de kans op een gezond kindje is het grootst. vind het hartstikke leuk dat je een man hebt gevonden waarmee je dit wilt en hopelijk ben je snel zwanger!!!
Hoi Yvonne, hier nog een 40+ vrouw die graag een kindje wil. Ik heb al 2 grote kids uit mijn vorige huwelijk, 16 en 18 jaar oud. Nu ook een geweldige vent tegengekomen die geen kids heeft. Ook wij zijn aan het proberen. In oktober was het raak, maar dat werd helaas een miskraam, nu wachten tot het weer raak is. Ik hoop echt voor jullie dat het gaat lukken. Ja we zijn wat ouder, het duurt misschien wat langer, maar het kan nog heel goed hoor! Veel succes meid! Groetjes Sasje. (43 jaar)
Hoi hoi ik ben 36 en me helemaal kapot geschrokken toen ik eens ging googelen. Ben nu schijnbaar al voor de helft vruchtbaar dan voor mijn 35e. Inderdaad van de eerste 2 kinderen snel zwanger zonder zwangerschapspagina en ovulatieinfo enz. En nu vanaf dec. aan het "proberen". Ik vind het proberen helemaal niet zo leuk want ik voel me er erg gespannen onder. Denk het maar eens helemaal los te gaan laten en zien wat het lot nog brengt......
Ik ben 23 en net gestopt met de pil, heel anders dus maar eigenlijk ook weer hetzelfde. Je wil toch hetzelfde uiteindelijk! Kan je dus niet "raden"oid, maar wil je gewoon even succes wensen!!
ik ken iemand die dat zo ook mee gemaakt heeft zij had al 3 kinderen en hij 2 en nu hebben ze er ook 1 samen , zij was ook 41 toen , dus waarom niet . harstike leuk ..... hoop dat t snel raak mag zijn
Hier enebijna 40 jarige mama van een meisje van 18 maanden oud en..met de wens voor nog een tweede. er zijn genoeg negatieve verhalen te lezen over vrouwen die op oudere leeftijd zwanger wilden worden of werden en waar he tniet goed ging. En natuurlijk heb je meer kans op complicaties, miskraam en een kind met een afwijking. Maar.....in de meeste gevallen gaat het, als je zwanger mag worden, wél goed. En dat is natuurlijk iets dat ook gezegd mag worden. Ik wens jullie de vervulling van je wens toe!