We zijn begonnen met zelfinseminatie omdat het vrijen steeds moeiilijker gaat. Maar vanochtend heb ik mezelf geïnsemineerd , maar toen ik de spuit eruit haalde kwam er vocht uit, terwijl ik gewoon bleef liggen. Is het wel goed gegaan??? We gebruiken deze: Zelfinseminatie, steriele kunstmatige inseminatiekits. - Foto's producten
Heb je in je baarmoeder of in je vagina gespoten? Als je in je vagina spuit loopt t er idd snel uit, omdat sperma al vrij snel erg vloeibaar wordt. Maar er blijft altijd wel wat hangen en wurmt zich er wel verder doorheen. Je kunt ook in je baarmoeder spuiten, maar dit is errug lastig!!! Zou ik niet aan beginnen, spreek uit ervaring Liefs mien
Ik heb zelf nooit geen zelfinseminatie gedaan maar ik heb wel 5 keer iui gehad. Ook na de iui verlies je nog wel wat daarna. Blijft nooit allemaal binnen.
Met ZI kun/mag je niet in je baarmoeder spuiten geloof ik. Bij IUI bewerken ze het sperma waardoor je geen ontstekingen krijgt van het inspuiten in de baarmoeder, maar bij zelfinseminatie is het sperma onbewerkt en kun je dus ontstekingen krijgen als je met zo'n lang slangetje in de baarmoeder gaat. Maar bij IUI loopt er dus ook nog wat uit na die tijd?
He Bonbonnetje, Bij ZI is het inderdaad zeker niet aan te raden om te proberen in je baarmoeder te spuiten, species om de reden die jij aangeeft. Als je een ontsteking krijgt ben je nog verder van huis. In het ziekenhuis kunnen ze de boel redelijk steriel houden (al zijn ontstekingen daar ook niet uitgesloten, staat ook vermeld in het foldermateriaal), maar thuis is dat bijna niet te doen. Wat de rest aangeeft is idd ook mijn ervaring. Ook bij IUI loopt er altijd wel wat uit, al is het niet veel. En dat terwijl het volume in het ziekenhuis, door concentratie van het goede zaad, veel minder is dan bij normale gemeenschap. Een gewoon zaadmonster is minimaal 2ml, terwijl bij IUI minder dan een halve mililiter wordt ingebracht. Ik zou me dus niet te veel zorgen maken. Rond je eisprong produceer je van je zelf behoorlijk wat slijm van binnen en de zaadjes blijven daar in hangen. Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen moet je gewoon even 10 minuten blijven liggen (en ja, ook dan kan er nog sperma uitlopen). Succes!
Hallo allemaal, doen jullie bij zelfinseminatie altijd opvangen in een steriel bakje of ook wel eens vanuit het condoom? Ik kwam op internet ook mensen tegen die insemineren via een zogenaamde softcup? Ik dacht dat die dingen juist voor menstruatie bedoeld waren.... Graag jullie ervaringen/reacties!
ZI, kan je ook het sperma van je buik in een spuitje zuigen dan blijft het lekker warm. Is bij mijn zóontje zo gegaan. Verder tips tegen het tegenstromen: De spuit er na inspuiten inlaten zitten een poosje 5 min ofzo. Op je rug met een kussen onder je billen liggen bij inspuiten en zo blijven liggen. Verder kan je voelen waar je bmm zit en het die richting op spuiten. Spuit rustig eruithalen, niet snel. Nou dat zijn ze dan. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Trouwens uiteindelijk loopt er toch een heleboel uit als je naar het toilet gaat ofzo. Dat is niet erg.