Hoi dames Ik ben nu sinds 4,5 week gestopt met de pil. Ik heb daarvoor een ontrekkingsbloeding gehad. Een week na het stoppen met de pil, tot nu, kreeg ik bruine afscheiding. Eerst wat meer en echt donker (leek wel bbq saus) en later minder en meer een lichte hazelnoot kleur. Met alleen een maandverbandje in zie ik soms niks, maar als ik een tampon in deed zit er altijd wel wat aan. Afgelopen zondag heb ik mijn eerste menstruatie gekregen. Helderrood bloed en heeft +- 4 dagen aangehouden. Verder geen klachten of buikpijn (wat ik wel altijd had toen ik nog aan de pil zat) Vanmorgen niks meer aan de tampon; maar nu toch weer dezelfde afscheiding als voor de menstruatie…. Ik vind het te licht om te zeggen dat het bloed was van de menstruatie, dat is vaak toch wel donkerbruin. hoort dit bij het ontpillen? Ik maak me er zo’n zorgen over! Ben dan al gauw bang dat het een enge ziekte is. Als dit door het ontpillen komt; hoe lang kan dat dan aanhouden? Ik voel me ook niet op mijn gemak om “te klussen” met het verlies van de bruine afscheiding, en dat zou ik wel graag willen! De dokter geeft aan het nog aan te kijken, maar het blijft zo in mijn hoofd. Alvast bedankt! ❤️