Zelfinseminatie, wie doet dit of heeft er tips?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chiaraa, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Ha meiden

Er is al een topic over dit onderwerp, maar is al gesloten. Vandaar dit nieuwe topic over zelfinseminatie. Hoe doen jullie - jij dit precies en hebben jullie tips? Succesverhalen zijn natuurlijk ook welkom!

Heb je met zelfinseminatie een kleinere kans om zwanger te worden dan dmv penentratie?

Ik had zelf altijd pijn bij het vrijen (dyspareunie) en ben daar in januari voor geopereerd. De pijn is nu weg, maar seks op de "gewone" manier lukt nog niet. Daarom denk ik eraan om spuitjes te gaan gebruiken.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties !

2. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Hoi!

Kijk eens onder vruchtbaarheidsbehandelingen op deze site. Bijvoorbeeld het topic KID (kunstmatige inseminatie donor). Omdat ik een vriendin heb en geen vriend/man zijn wij ook op KID aangewezen. Wij doen dit ook zelf met een spuit. Tip is om het potje waar je de sperma in gaat doen op lichaamstemperatuur brengt (niet té warm natuurlijk) en dat je ook de spuit op lichaamstemperatuur brengt. Anders gaan de spermatozoiden direct dood door het temp verschil.
    Sommigen gebruiken trouwens een cupje over de baarmoedermond met een slangetje daaraan waar ze t sperma inspuiten. Dit cupje kun je bestellen via de apotheek, maar niet bij alle apotheken. Je kunt t ook bestellen via internet. Google eens op inseminatiecup.
    Hygiene schijnt belangrijk te zijn en dat je vooral nergens geen zeepresten op hebt (bijvoorbeeld geen zeep op het potje waar je t sperma in op wil gaan vangen). Kook t opvangpotje goed uit en gebruik een steriele spuit.
    Wij gaan deze maand voor ronde twee, maar een vriendenstel is op deze manier in ronde 1 zwanger geraakt. Kans is dus zeker niet kleiner als je rekening houdt met een aantal dingen.

Kijk ook eens op:
    http://www.kidinformatie.com/

Gr, suske13

3. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Hoi Suske

Bedankt voor je reactie en je tip over de temperatuurverschillen.

Ik ga meteen even kijken op de link die je hebt gegeven !

4. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Hallo Chiaraa,

Wij (mijn vriendin en ik) doen ook aan zelfinseminatie :D en zoals Suske het omschrijft, zou ik het niet beter kunnen doen.
    Zo doen wij het dus ook.
    Ik heb nog wel een site van een stel dat uitgebreid beschrijft.

http://wachtenophetwonder.web-log.nl/wa ... natie.html

Misschien kun je daar nog wat tips vinden.

Succes, he!

Groetjes, Lola2

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik doe ook aan ZI, en ben direct zwanger geraakt :D
    Mijn persoonlijke ervaring is, een spuitje van 5ml en dat diep inbrengen.
    Dan 15 minuten met de benen omhoog.
    Ik liet het spuitje gedurende de 15 min. zitten.

6. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Ik ben jullie erg dankbaar voor jullie reacties. Wat een goede tips en sites!

Ik zie het geheel met wat meer vertrouwen tegemoet!

7. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Ook ik ben erg blij met deze antwoorden, precies waar ik naar zocht. Bedankt allemaal!

8. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hier nog een succesverhaal: Omdat mijn lief onvruchtbaar is, waren wij aangewezen op donorzaad. Onze donor had al twee kinderen, dus we wisten dat het met zijn vruchtbaarheid wel goed zat. Met ovulatietesten heb ik mijn vruchtbaarste dag bepaald en vervolgens zijn we naar de donor gereden. Ik had een steriel potje en een steriel spuitje van mijn werk meegenomen (ik ben verpleegkundige). Ik heb het sperma zo vers mogelijk en zo hoog mogelijk ingebracht en daarna ben ik tien minuten op mijn rug blijven liggen, met mijn benen in de lucht. Hierna heb ik een tampon ingebracht, omdat ik het op de één of andere manier niet zo'n fantastisch idee vond om het sperma van een andere man in mijn slip terug te vinden. ;)

Maar goed, drie weken later had ik dus een dikke vette dubbele streep op mijn zwangerschapstest.

Succes ermee meiden!

9. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Wat een goed verhaal Belle, echt super voor je!

Nu heb ik inmiddels alles gelezen maar nu blijf ik eigenlijk nog steeds met 1 vraag zitten... Wij willen niet aan de gang met donorzaad maar met het zaad van mijn eigen man. De reden voor de zelfinseminatie heeft met vaginisme bij mij te maken... Mijn vraag is, of het nodig is om zijn zaad ook eerst in een potje te doen en van daaruit op te zuigen met het spuitje, of dat je het ook kunt opzuigen vanaf de plek waar hij het 'gedropt' heeft, bv zijn of mijn buik....
    Hoop dat iemand hier nog een antwoord op weet!

10. tanja8

tanja8 Niet meer actief

dat wil ik ook graaaaag weten!

11. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Hihi, lijkt me geen enkel probleem hoor. Zo'n potje is makkelijk omdat je dan alles bij elkaar hebt, maar als je man een beetje goed kan mikken... Ik denk dat je er dan wel snel bij moet zijn, om te voorkomen dat er al teveel soldaatjes buiten je lichaam sneuvelen, maar waarschijnlijk is jullie manier veel leuker dan met zo'n klinisch potje. ;)

12. Pipo1973

Pipo1973 Actief lid

30 jan 2007
    431
    0
    0
    In een potje is toch echt handiger!
    Ook wij hebben met een spuitje gewerkt, en ook geprobeerd vanaf de buik etc. Mijn ervaring is dat je het sperma dan niet goed in het spuitje kunt zuigen, er zit dan ook lucht bij en de helft bleef achter. Zonde ;)

Het is even goed mikken in het potje, maar voor het resultaat: zie banner :D

13. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden!
    Pipo echt gaaf dat het jou ook op deze manier gelukt is! Vind ik een heel geruststellend idee dat er dus succesverhalen zijn, en dat er dus best kans is voor ons :)

Weet niet of ik mijn mannetje zover kan krijgen dat hij ook met een potje wil werken, diep in zijn hart vind hij het sowieso maar niks dat het op deze manier moet, maarja ik kan niet langer meer wachten, die kriebels he.... :oops:

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Op je buik kan wel zorg alleen dat je het snel opzuigt met het spuitje, als het te lang ligt kan het doodgaan.

15. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Nog een tip (vers van de pers, want deze tip hebben we afgelopen week van de gynaecoloog gekregen)...

Voordat je het zaad optrekt in het spuitje moet je eerst wat lucht optrekken tot ongeveer 2 cc. Daarachter dus het zaad zodat je wat meer vaart er achter zetten als je het inbrengt, doordat je dus eerst lucht erachter hebt zitten.

Snappen jullie wat ik bedoel?

Succes! (wat betreft het buikverhaal, ik denk niet dat dat heel goed gaat lukken hoor... :( ) Maar hoe dan ook: veel succes en ZI-plezier gewenst.

16. Katerina

Katerina Lid

17 mrt 2008
    31
    0
    0
    Zuid Holland
    Potje en een spuitje.

Spuitje kan ook van 10ML zijn aangezien deze wat groter en langer is en aangezien sommige mannen meer sperma maken.

Let op, potje en spuitje moeten steriel zijn natuurlijk. Lucht die spuitje goed uit, dat betekend dat je sperma inzuigt en dan de dunne uiteinde naar boven richt en de lucht uitspuit zeg maar. Zo voorkom je ook ontstekingen in de baarmoeder die door de lucht kunnen ontstaan. Zo werd het tenminste tegen mijn gezegd.

Verder heb je nog speciale cupjes, maar daar weet ik niets van.

17. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Leuk dat dit topic weer actueel is geworden en met nieuwe succesverhalen erbij!

Hopelijk hebben meer meiden hier baat bij!
    Liefie en theelepeltje, gaan jullie ook ovulatietesten doen of temperaturen? Doe ik wel, ik wel namelijk die paar kansjes per maand niet missen. ;)

Uiteindelijk ben ik niet met ZI aan de slag gegaan, kan nog wel komen!
    Hier lukt de sex na een kleine ingreep redelijk. Geen pijn meer bij het vrijen, maar we moeten wel weer echt oefenen met hoe het allemaal past enzo... :oops:

Succes allemaal. :D

18. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    [/quote:38jvt8cc]

19. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ja dat quote-en gaat bij mij altijd mis....

20. minouska

minouska Lid

19 mei 2008
    30
    0
    0
    huisvrouw
    overijssel
    hier nog zo een die zi doe
    helaas nog niet Zwanger

Deel Deze Pagina