Zelfinseminatie, wie doet dit of heeft er tips?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chiaraa, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zinah

Zinah Actief lid

28 jul 2008
    195
    0
    0
    Nog even over vervloeien: ik heb advies gevraagd bij Freya en kreeg dit antwoord:

Blijkbaar is vervloeien dus niet noodzakelijk, maar wel gemakkelijker.
    Weer wat geleerd :D
    Wilde ik toch even delen!

2. Zinah

Zinah Actief lid

28 jul 2008
    195
    0
    0
    Ja, heb getest! Maar geen zwangerschapstest...
    Vanmiddag ineens eggwhite en toch maar een ovu-test gedaan. Hartstikke positief, dus m'n lijf heeft me echt voor de gek gehouden de afgelopen cyclus; m'n ei moet nog komen :confused:

Nou, gelukkig hebben we een paar daagjes vrij, dus wij gaan weer aan het klungelen met potjes&spuitjes 8)
    (pfff nu wel extra fijn dat mn donor hier gewoon op de bank zit en beschikbaar is...)

Het brengt vast geluk, ben jarig vandaag :D

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Probeer ook te insemineren nog voor een positieve test :)
    Omdat je nooit weet of die over een uur springt of over 24 uur en zaadjes zo'n 5 uur nodig hebben om t eitje te bereiken, is t goed als er alvast wat binnenzit :D

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ooh en gefeliciteerd! :D

5. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Oh Gefiliciteerd meid & 3 dikke zoenen!

Ik duim mee voor jou meid, hopend op een wondertje! x

6. Melissa79

Melissa79 Lid

3 aug 2008
    73
    0
    0
    @ Zinah, congratulations!

ben nu ook weer terug na een paar dagen in dipje te hebben gezeten. Alles gaat nu wel weer goed en nu zijn we weer aan het "klussen" ;)
    Hopelijk voor iedereen positieve uitslagen!
    Ben nu alleen wel ook erg druk dus kan niet elke keer op iedereen reageren :(
    Maar leef wel met iedereen mee!

XXX

7. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Zinah, nog van harte met je verjaardag!
    Tip: heb weleens gehoord dat sommigen een vet positieve ovu test hadden toen ze zwanger waren! Blijkbaar zijn dan beide hormonen hoog aanwezig... Dus zou je niet toch voor de zekerheid ook nog een zw testje doen? Just to be sure.
    Maar zo niet, dan heel veel succes met klungelen ;)

ps Ook mijn dipje is weer aardig bijgetrokken. Ga toch weer met redelijk wat moed naar de volgende ronde. Wat alleen erg jammer is: komende ronde zijn manlief en ik precies om de beurt een paar dagen weg van huis voor cursussen en congressen dus gaan we onze pogingen wsl te vroeg én te laat doen, maar iets is beter dan niets......

8. Zinah

Zinah Actief lid

28 jul 2008
    195
    0
    0
    @Liefie: ik zat het toevallig net te lezen in het NOD-forum.
    :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Jemig, dus ik zou ook zwanger kunnen zijn?
    Twijfeldetwijfel...op 25 en 26 augustus had ik een (licht) positieve ovutest maar FF had geen ei gevonden (mijn temp schommelt onder invloed van stress heb ik gemerkt). Wel wat vruchtbaar slijm toen, maar was er niet 100% zeker van. We hebben beide dagen geïnsemineerd.

Nu dus wel vruchtbaar slijm opeens, vandaar dat ik toch nog een ovutest gedaan heb. Die van vandaag is donkerder dan die van gister.

Haha, ja tuurlijk hebben we die kans niet laten lopen, we hebben gisterenavond 'geklungeld' en gaan dat vanavond ook weer doen.

Maarreh...moet een hcg-test persé met ochtendurine?
    Want wil testen! Nu! ;)

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik had ook een knal positieve ovutest toen ik zwanger was.

toen was ik 5/6 weken :D

10. Zinah

Zinah Actief lid

28 jul 2008
    195
    0
    0
    Nou, 't was heerlijk om even de hoop te hebben, maar de test was negatief zojuist. En zou op DPO10 zitten, op zich wel genoeg denk ik om hcg te vinden.
    Nou ja, misschien test ik volgende week voor de zekerheid nog eens, maar voor nu ga ik ervanuit dat ik rond de eisprong zit, dus klungelen maar weer! :D :rolleyes: :D

Bedankt voor de felicitaties trouwens!

11. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Hey meiden,

Is er al nieuws?

Hoe vlotten de dagen?

Hier is er ook wel ff een dipje, kzie de kansen zeer klein in en probeer me al voor te bereiden om weer een negatieve test.

x

12. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    He shyness, positief blijven meid! Iedere kans is er een, dus hou vol!

Zinah, wanneer ga je nog een test doen?

verder heb ik geen nieuws....

13. Melissa79

Melissa79 Lid

3 aug 2008
    73
    0
    0
    Hai hai meiden,

"klus" periode is voorbij nu maar weer afwachten. Mn vorige cyclus was 28dgn, terwijl die daarvoor rond de 30 was. pfooe weet t niet, lichaam doet rare dingen met je. Wachten het gewoon weer af.

Had de vorige keer verteld dat ik in een dipje zat/zit. t is bij mij een beetje een gemengd gevoel nl. 2wk geleden had mn vriend een sperma analyse laten uitvoeren (vanwege een behoorlijke medische achtergrond) en toen was de uitslag negatief. Zag het gelijk niet zitten dat ik op de "spontane" manier zwanger kon raken en voelde me behoorlijk verdrietig. Alleen heb ik het vorige wk ontzettend moeilijk gehad omdat ik me dus verdrietig voelde en tegelijkertijd "moest" ik me ook een soort van groot houden en ook nog blije gevoelens tonen omdat we over 2wk gaan trouwen :( en het daardoor erg druk hebben met regelen enzo en dan kan ik het niet laten merken dat ik me zo voel. Erruugg moeilijk allemaal! Week later weer een test laten doen en deze was "iets" beter, maar nog niet optimaal. Klein beetje hoop is wel terug gekomen. Maar wat een vermoeiende geestelijke week was dat zeg!
    Ik heb het alleen maar aan 1 vriendin verteld en dat deed me best goed dat ik het kon uiten. Bij mn vriend kan ik dat ook maar het is toch anders.
    En hier kan ik dit ook wel kwijt, we zitten niet voor niks in een ZI topic toch? Iedereen heeft in dit topic zo zn ding en daarom zitten we te kletsen met elkaar, omdat we toch elkaar kunnen begrijpen!
    En onbewust helpen we elkaar toch, om wat positieve gedachten bij elkaar te brengen!

Sjo, moest t ff kwijt hoor meiden, hoop dat jullie dit niet erg vinden!

XXX

14. kanjer

kanjer Bekend lid

8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    hoii hoooi,

wilde even reageren op wat deze dame (zie quote) schreef.. heb n.l ongeveer hetzelfde meegemaakt.. was niet helemaal niks maar wel zodanig dat het slecht te noemen was... nog geen 2e test laten doen, daar moetk voor bellen eind deze week(nieuw formuliertje weer halen heh, dan weer lab bellen voor afspraak) maar betreft gevoel.. och meid, kvoelde me net als jij!
    zo onwijs rot gewoon.. wat een domper is dat! ben echt gewoon hele week van mn stuk af geweest hierdoor en nog soms wel eens..

kop op! probeer het positief te blijven zien.. iets is al beter dan niets heh! en daarmee kunnen artsen enz. heus wel wat! (maar jah waarschijnlijk niet via de reguliere weg... hoe graag we dit ook zien heh?)

(sorry voor de tussentijdse onderbreking want topic gaat niet alleeen hierover maar las het en voel met haar mee.. dus moest echt even reageren!)
    liefs kanjer

15. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @Melissa: wat balen van dat zaad resultaat! Kan me goed voorstellen dat je daar even door van slag bent. Hadden jullie dat gewoon aan de ha gevraagd of je vriend dat mocht testen? Zou ik ook wel willen weten van mijn mannetje.... of het allemaal wel nut heeft met ons 'geklungel'...
    Maar Melissa, ik hoop dat je het eventjes van je af kunt zetten en dat je ook kunt gaan genieten van je aanstaande huwelijk! Ook de laatste aanloop naar het trouwen toe hoort lekker speciaal te zijn en daar moet je ook van proberen te genieten, net als van de dag zelf! Je laatste dagen als ongetrouwde vrouw komen ook nooit meer terug snap je :)

@kanjer: je hoeft toch geen sorry te zeggen voor het schrijven in dit topic, het forom is van iedereen! Ik wens je heel veel sterkte in ieder geval!

16. Zinah

Zinah Actief lid

28 jul 2008
    195
    0
    0
    Hey Melissa, wie weet begin je je huwelijk wel meteen met een positieve test! ;) (da's nog eens een goed kadootje!)
    Brrr, maar je onzekerheid en het rotgevoel kan ik me goed voorstellen. Zeker als er zoiets leuks aankomt als je trouwdag, je wilt toch laten zien dat je er blij mee bent maar bijna niemand weet dat je door een moeilijke tijd gaat...
    (((knuffie)))

Ik heb zelf een zware depressie gehad in het jaar dat ik trouwde. De weken ervoor kon ik me 'goed houden' omdat er zoveel te regelen was, de dag zelf heb ik gelukkig wel van kunnen genieten. Maar er was tegelijkertijd wel die angst op de achtergrond: komt die depressie terug? Ook heel dubbel.

Ik hoop voor jou dat je over 2 weken even alles los kan laten, al is het maar voor 1 dagje. Tis jouw dag, jullie dag, en ik hoop dat die prachtig wordt!
    (blij-word-tipje: misschien je jurk/trouwkleding nog even passen? ;) )

Pfff, nou, mijn cyclus staat weer op de rails geloof ik en ik ga de 16e testen. Als ik 't volhou tot die tijd :rolleyes:
    FF is eindelijk eens superduidelijk over m'n ei, het voelt alsof we beter hebben kunnen 'mikken' deze maand. Ben stiekem best hoopvol ;)

17. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    @Melissa, eerst en vooral proficiat met je aankomde huwelijk.
    Ik hoop voor je dat je toch van de dag kan genieten, en zoals Zhene zegt, wie weet komt er wel een geschenkje bij... ik duim in ieder geval mee voor jou!

@Zhene, we zullen op de zelfde dag kunnen testen meid, maar ook ik zal me niet kunnen inhouden denkek!

x

18. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Sorry voor de late reactie.... had nogal wat complicaties met mijn maagbandje... Het geeft idd een lekker gevoel! Hopelijk is het snel raak met ZI er zijn meer positieve verhalen dan negatieve!

Groetjes,

Sam

19. Melissa79

Melissa79 Lid

3 aug 2008
    73
    0
    0
    Dank jullie wel voor de lieve woorden meiden!

(Big group hug)

@ Zinah en Shyness, afgelopen cyclus was bij mij 28 dgn, dus als deze ook 28 is, dan heb ik de 17e mn NOD. Hopelijk dat we alle 3 wat positiefs mogen verwachten. (zou idd wel een erg leuk kadootje wezen ;) )
    Heb nu alleen niet zo'n problemen met het wachten tot je NOD. Heb t zo druk elke dag, zowel op mn werk als thuis. Gisteren trouwens de jurkjes opgehaald voor mn bruidsmeisjes. En mn eigen jurk weer gepast. (werkt idd erg goed Zinah)

@ Liefie, mn vriend is idd wel gewoon naar de ha gegaan. Maar aangezien hij een behoorlijk medisch achtergrond heeft (ook de reden waarom wij aan ZI doen) en de ha weet overal van, mocht hij gelijk een test laten doen. Dit was voor ons wel een voordeel, nu hoeven we niet eerst een half jaar te wachten. De ha wilde wel eerst een paar mnd aankijken, aangezien de test wel iets beter was dan de 1e x. En hij denkt dat de kans er wel in zit om zonder medische ingrepen zwanger te kunnen worden.
    Afgelopen ronde, heeft mn vriend voordat ik t inbracht zn zwemmertjes nog eens extra aangemoedigt. Was wel erg grappig toen allemaal. We zullen het wel zien....

Zal waarschijnlijk pas over een paar dagen weer koekeloeren, staat een erg druk wknd voor mij voor de deur. Wens jullie alvast een heel prettig weekend!

Veel liefs

20. Zinah

Zinah Actief lid

28 jul 2008
    195
    0
    0
    Haha, wondermiddeltje he?
    Als ik te nieuwsgierig ben moet je het zeggen hoor, maar welke kleur heeft je jurk? En trouwen jullie in het stadhuis?
    Ben zelf in soort Gothic stijl getrouwd en de jurk is meerdere keren uit de hoes geweest vóór de grote dag :oops: :D

Deel Deze Pagina