Zelfinseminatie, wie doet dit of heeft er tips?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chiaraa, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hoi,
    Ik ben ook weer ongi geworden :evil:
    Niet blij natuurlijk... maar had het wel verwacht...
    Inderdaad nieuwe ronde nieuwe kansen!

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ooh wat kl* te zeg! :(

3. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Balen Liefie! x

4. Mecha

Mecha Niet meer actief

zoveel pagina's dat k maar ff gewoon me vraag stel... hoe spreken jullie af ivm eisprong?
    en voelen jullie dna je eisprong doen jullie ovulatie testen of gaan jullie op de banner af..
    help..

5. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ik gebruik altijd ovu-testen. Werkt prima bij mij. En ik heb een vrij regelmatige cylcus dus ik weet ongeveer in te schatten wanneer ik mijn ei-sprong kan verwachten en dat geef ik dus ruimschoots op tijd door aan onze donor. Dus dan zeg ik hem dat ik mijn eisprong rond die datum ergens verwacht...Ik begin een dag of 2 vantevoren met ovu-testen en laat hem dat ook weten dat ik begin met de ovu-testen zodat hij standby is.
    Tja, het vraagt wel wat afstemming en communicatie met elkaar maar bij ons loopt dat in ieder geval op rolletjes. (nu nog mooi resultaat ;) ).

Succes!

6. Mecha

Mecha Niet meer actief

wat voor ovulatie testen gebruik je dan want ik heb ie van dipstick maar ik vind me piek niet ,.. met die van kruidvat ook niet :(

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik had sensitest.
    Ik had op dag 13 en 14 positieve testen, dag 15 negatief.
    Ik probeerde op dag 11 of 12 en op dag 13 te insemineren.

8. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ik gebruik de ovu-testen van de apotheek (hun eigen merk).

9. Mecha

Mecha Niet meer actief

thanlks.. en hoe doen jullie afspreken ? bij iemand thuis hotel uhm?
    en doethij het daar of juist al thuis
    en brengt het alleen of wat ?
    hoe doen jullie dat
    ?

10. Els3

Els3 Lid

28 aug 2008
    7
    0
    0
    Nijmegen
    het hangt er misschien ook een beetje van af wat voor relatie je met de donor hebt: heeft hij er ook belang bij, betaal je hem, dat soort dingen. Onze donor wil ook graag een kindje, dus we spreken om de beurt bij hem en bij ons af (nu net twee keer bij hem omdat dat goed uitkwam, maar principe is om en om). Mijn vrouw brengt het in, zou ik niet anders willen (hij wel... hij is hetero! :confused: ). Oja, we gaan om de beurt naar boven. Kunnen er wel om lachen met elkaar!
    We proberen te insemineren helemaal aan het begin van de piek en 1 of 2 dagen later, daarnaast temperatuur ik zodat ik ook weet wanneer het geen zin meer heeft te insemineren. De piek is niet altijd even duidelijk te zien (we gebruiken dipsticks, er is hier ergens wel een forum waar prijs/kwaliteitsverhoudingen van verschillende tests worden vergeleken)

Met het inbrengen zelf zijn we nog steeds aan het experimenteren: spuitje, spuitje met rietje er op, inseminatiesetje (daar waren we het minst tevreden over!). Beetje experimenteren dus, hangt ook af van of je het alleen moet doen (dan zou ik spuitje nemen, denk ik, maar dan wel een grote) of dat iemand je kan helpen (dan kun je beter mikken/voorkomen dat er knak in komt enzo...)
    ik hoop dat het helpt!

11. Melissa79

Melissa79 Lid

3 aug 2008
    73
    0
    0
    Hey meiden,

ben er weer!

@ Liefie/Bamjolan nog bedankt voor jullie felicitaties, heb m alleen net pas gelezen. Sorry hiervoor, laatste bericht van mij was volgens mij de 24e. En vanaf de 25e 's ochtends vroeg, heb ik mn huisje niet meer gezien tot zaterdag de 27e 's middags pas. Alleen thuis gekomen om onze spullen achter te laten en daarna volop weer een familie gelegenheid. En dan zondag ochtend naar schiphol.

We zijn gisteren ochtend terug gekomen en we hebben het ontzettend leuk, mooi, warm gehad en de bruiloft zelf was een dag om niet te vergeten! Het weer hadden we zeker mee, volop zonneschijn!
    We hebben zekers volop geklust tijdens onze honeymoon ;)
    Ben wel de dag voordat we terug vlogen ongi geworden, we gaan nu dus weer een nw ronde in.
    Heb wel gemerkt dat die 2 weken ons echt goed hebben gedaan! We kijken er nu weer met een frisse blik er tegenaan.
    Heb alleen 25 sept voor het laatst getempt, vanaf mn trouwdag eigenlijk niet meer. En tijdens de vakantie heb ik het helemaal niet gedaan, wilde het ff allemaal rusten en lekker genieten zonder zorgen. En vanochtend heb ik ook niet getempt, mn lichaam is toch zwaar van slag van de reis heb niet eens geslapen. Jetlag :confused:
    Morgen begin ik weer met tempen.

Veel liefs

12. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Weer niet gelukt deze maand.
    Wordt er helemaal moedeloos van :cry:

13. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Hier heel herkenbaar Liefie! Flink balen, he?

14. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ik heb deze hele topic doorgelezen en ben een hoop goede tips tegen gekomen. Fijn om te lezen dat er meer meiden om verschillende redenen mee bezig zijn!

Vanmorgen bij de gyn heb ik twee potjes, spuitjes en slangetjes meegekregen voor ZI. Donderdag moet ik bloed laten prikken om te bepalen of de LH piekt en als dat klopt mag (moet) ik vrijdag en zaterdag insemineren. Wat mijn man ervan vindt weet ik alleen nog niet, dat ga ik hem vanavond even vertellen als de kinderen op bed liggen.

15. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hoi ZI dames!

Misschien hebben jullie het al in een ander topic gelezen maar ik wou het hier ook nog even kwijt... er is weer een ZI-succesverhaal geboekt want ik ben zwanger!

Ik hoop dat het voor jullie ook allemaal gauw zover mag zijn!

Liefs van Liefie :D

16. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Ik had het laatst met een vriendin erover die dit doet. Ze kan er met niemand over praten omdat ze zich schaamt. Zal haar zeker hierop wijzen. Zij was trouwens bang omdat ze een klein spuitje gebruikt en geen slangetje dat het niet kan lukken. Ze zijn nog niet zo heel lang bezig. Hebben jullie dat ook zo ervaren of maakt dat niets uit?

Liefie, gefeliciteerd!

17. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Hee die Lieffie! Proficiat! Wat zullen jullie blij zijn! Toch nog best vlot, he?
    Leuk dat je het ons even komt melden, successtory's doen me goed!

Ik wens je een hele fijne zorgeloze zwangerschap toe!

Hope, ik kan me voorstellen dat je vriendin bang is dat het misschien met een klein spuitje niet zou lukken maar die angst is niet nodig want er zijn veel dames op die manier toch gewoon zwanger geraakt! Met zo'n slangetje heeft soms het nadeel dat het wat lastiger in te brengen is (dat het slangetje dan een knik maakt waardoor het zaad niet goed 'gelanceerd' wordt.). Ze moet maar eens een kijkje komen nemen op dit topic.

Groet, Lola2

18. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Als topicstarter ben ik een tijdje niet meer geweest. Goed om te lezen dat er succesverhalen zijn geboekt. Gefeliciteerd !

Wij hebben nu in de 9e ronde pas voor het eerst spuitjes gebruikt. Naar mijn idee komt er maar heel weinig binnen. En ik was de tip van de temperatuur al weer vergeten. Gelukkig heb ik nog geen positieve ovutest dus maakt het nog niet zo heel veel uit. Ik ga woensdag maar weer naar de apotheek voor een paar nieuwe spuitjes en eventueel potjes.

Nu gaat het via de buik, dan opzuigen en dan inspuiten....

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb nooit een slangetje gebruikt en toch heel snel zwanger geraakt van mijn kinderen :D
    Ik zou adviseren om een OF 5ml spuitje te nemen OF een 1ml.
    Die laatste is dun en lang, die komt wat dieper bij de baarmoedermond.

20. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Zo ik heb de apotheek weer geplunderd. Heb nu 5 spuitjes van 5 ml en 4 potjes. We kunnen dus weer even vooruit ;)

Deel Deze Pagina