Zelfinseminatie, wie doet dit of heeft er tips?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chiaraa, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Hallo meiden.

Nou ons ZI-feestje is ten einde gekomen...gisteren ongesteld geworden :cry: :cry: Dus nu wordt het voor ons IUI met Clomid (hormonen). Dus vaarwel gezellig thuis ZI-en......op weg naar het ziekenhuis (pfffffff wat enorm ongezellig, zeg!) :(

Toch blijf ik hier het ZI-topic wel trouw hoor, ik wil dit wel blijven volgen.
    Okee?

Liefs, Lola2

2. stresskippetje

stresskippetje Actief lid

24 dec 2008
    339
    0
    0
    O bah Lola wat naar ! (((knuf)))
    Froukje

3. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ja, he Froukje?! Met jou alles goed?

4. stresskippetje

stresskippetje Actief lid

24 dec 2008
    339
    0
    0
    Ja gaat goed ! Voel me prima, alleen de hormonen gieren door mijn lijf, das voor mij vervelend want ik zit slecht in mijn vel, maar mijn man heeft het ook zwaar te verduren :oops:

Vind het super goed van je dat je zoveel aandacht blijft houden voor anderen. Knap hoor !
    Vind dit zo wie zo een bijzonder prettig topic !

Froukje

5. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Ach Lola, wat naar, veel sterkte.
    Hopelijk brengt het volgende deel van jullie traject meer geluk...

6. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Lieve Lola,
    Wat balen balen balen voor jouw en je meisje. Ik vind het heel vervelend voor jullie, je hebt er zo je best voor gedaan! Maar nog niet getreurd hoor, wie weet hebben jullie heel gauw een IUI wonder te pakken! Ik blijf je volgen want ik ben heel benieuwd hoe het verder met jou gaat.
    Heeeeeel veel succes en sterkte met de behandeling!
    Liefs van Liefie

7. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Dank jullie wel, Ricmar en Lieffie. Tja, het is treurig dat het niet is gelukt met ZI. Ik zie echt wel een beetje op tegen het klinische kille ziekenhuis.
    Maar ja, van de andere kant ben ik ook wel weer blij dat we deze mogelijkheid krijgen aangeboden.
    We moeten positief blijven, de hoop niet verliezen maar dat is niet altijd makkelijk.

Dag meisjes! Ik bijf gewoon hier shrijven en probeer iedereen zo goed mogelijk te volgen

(en oja, stresskippetje Froukje, niet al te chagrijnig zijn hoor ;)

Liefs Lola2

8. Frapsje

Frapsje Lid

14 jan 2009
    14
    0
    0
    Lola2: Gatver wat vervelend voor jullie, heeeel veel succes met wat er komen gaat! Misschien is dit wel HET antwoord en pakt alles straks positief uit voor jullie, ik hoop het echt!

Froukje: Ik weet ook niet in hoeverre alles wat ik lees te vertrouwen is hoor, wanneer doe je het goed he?
    Mijn laatste nieuws is dat ik doorverwezen ben naar de gyn., mijn huisarts vond dat we niet langer moesten wachten en proberen, dus ik ga de mallemolen nu in.

Nu ik dit zo schrijf dringt tot me door dat het dus nu officieel niet meer iets van ons is en dat we ons hele hebben en houwen straks op tafel moeten leggen. Aan de andere kant ben ik blij dat er iets gebeurt en dat de huisarts me serieus nam en me niet met een kluitje in het riet heeft gestuurd. Dubbel hoor.
    Ik heb nog steeds de stille hoop dat het straks allemaal toch niet nodig blijkt en dat er nu toch stiekem een wondertje groeit...

9. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Hey meiden!
    Dat ik dit topic nu pas ontdekt heb, ik snap er niks van! Ik ben namelijk ook al sinds juni vorig jaar bezig om via zelfinseminatie zwanger te worden :) Ik ben een BAMmam. En zoals jullie aan mijn banner kunnen zien is het in ronde 7 eindelijk gelukt! Net toen ik de hoop al een beetje had opgegeven.
    Ik ben superblij, maar wel heel bang voor een miskraam, al heb ik daar niet direct een reden voor.. 10 februari de 1e echo dus daar leef ik naartoe! Meiden die nog bezig zijn allemaal succes met zwanger worden, ik hoop dat het voor jullie ook gauw raak mag zijn!

10. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Dank je Frapsje, ik hoop het ook zo!

Sjors82, tja apart dat je het topic niet eerder hebt ontdekt. Je hebt het vast te druk gehad met de praktijk van het zelfinsemineren met GEWELDIG resultaat! Proficiat! 10 februari...pfffffffff dat is nog best lang wachten he? Ik hoop dat de angst voor een miskraam niet de overhand heeft en dat je ook geniet!
    Ik ga voor je duimen dat je zorgeloze zwangerschap tegemoet gaat!
    Laat je na 10 febr. nog wat horen?

Hoe gaat het met de rest van de meiden hier?

Groetjes, Lola2

11. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Hallo

Ik zit op het wachtbankje nadat we afgelopen nacht om 1 uur hebben geinsemineerd, had smiddags een positieve test en de donor en ons leek het beter toch nog zsm te insemineren.

Nou maar goed ook vanmorgen was ovu test negatief.

Dus we wachten af en gaan verder met tempen...

12. hettepettie

6 jan 2009
    37
    0
    0
    Hoi Allemaal!

Had net berichtje geschreven...is het per ongeluk een nieuw bericht die op de algemene " zwanger worden" pagina is beland :( ! Als jullie hem willen lezen is hij te vinden op onderwerp: "Hoi pipeloi".

Tot snel!

Liefs hettepettie

13. hettepettie

6 jan 2009
    37
    0
    0
    Hoi allemaal!

Op dag 39 (afgelopen donderdag) eindelijk ongesteld geworden en vandaag mn laatste ongesteldheidsdag! Vanaf a.s. zondag (=dag 10) voor de allereerste keer aan de slag met de ovulatietesten en de spuitjes! :) Vind het erg spannend allemaal...
    Daarnaast heb ik mijn verhaal aan mijn moeder verteld. Dit was niet makkelijk...wist ook niet hoe ze zou reageren. Ze was erg begripvol en begreep hoe ik me moest voelen. Mijn ouders hebben ook jaren moeten "zwoegen" om zwanger te kunnen raken. Uiteindelijk hebben ze 1 toffe dochter (ikke dus :D ) mogen krijgen. Ik houd jullie op de hoogte!

Succes iedereen met jullie zwangerschappen, probeerpogingen en ziekenhuisbezoeken!

Liefs, Hettepettie

14. hettepettie

6 jan 2009
    37
    0
    0
    Beetje verwarrend he? Heb dmv. knippen en plakken het berichtje hier gekregen.

Moet blijkbaar niet alleen meer gaan klussen met spuitjes, maar ook met een computer :D

15. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik zit al een poos af en aan op dit forum en volg sinds een paar dagen dit topic. Na 6 mislukte ICSI-pogingen, een miskraam na een spontane zwangerschap (een wonder, want mn man heeft erg weinig en slechte zwemmertjes), hebben wij na een rustperiode besloten te gaan voor ZI. Gisteren hebben we m'n zwager gevraagd of hij donor wil zijn en zijn nu nog in afwachting van zijn reactie. In eerste instantie was hij wel positief; we vinden het ontzettend spannend! Ikzelf heb al 2 kinderen (1 van bijna 10 en 1 van 8 ) uit een vorige relatie en wil al jaren dolgraag een kindje van mijn huidige man. Hij wilde zelfs al voordat hij mij kende een kind, maar ondanks dat we alles op alles hebben gezet, mocht dit niet zo zijn. Na lang wikken en wegen hebben we nu verschrikkelijk veel zin om het op deze manier te gaan proberen :-D

Ik wil iedereen hier ook heel veel succes wensen met het zwanger worden. Ik hoop dat we allemaal gauw een zwanger-banner hebben!

Groetjes, Barbara

16. hettepettie

6 jan 2009
    37
    0
    0
    Hoi allemaal!

Heb misschien nog n hele rare vraag, maar wilde m toch graag stellen:

Moet je bij een poging voor zelfinseminatie vochtig zijn(opgewonden)? Ik las op een pagina dat anders "de zwemmertjes" niet goed kunnen zwemmen. Omdat t toch een spannende aangelegenheid is met spuitjes te werken lijkt me dit toch wel lastig! Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast reuze bedankt!

Gr. Hettepettie

17. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Hoi hettepettie,
    Ik vind het geen rare vraag hoor! Over opgewonden moeten zijn heb ik niets gehoord, maar het schijnt wel te helpen als je klaarkomt.. Dus ja dan heeft het er natuurlijk wel mee te maken ;) Persoonlijk heb ik dat niet gedaan, ik zou dan aan zelfbevrediging moeten doen maar daar was ik niet echt in de stemming voor, haha.. Ik ben nu zwanger bij de 7e poging, misschien als ik het wel had gedaan was ik eerder zwanger geweest, maar dat zullen we nooit weten!

18. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Wat goed van je Hetty dat je het met je moeder hebt gedeeld! Is ze een steun voor je?
    Wat betreft het 'vochtig'; als je rond je ovulatie zit, dan ben je van binnen meestal wat vochtiger...het welbekende cervixslijm. Volgens mij zit het wel goed hoor met de vochthuishouding van ons vrouwen :(

Babsie wat spannend voor jullie zeg! Ik hoop dat jullie droom mag uitkomen!

Groetjes, Lola2

19. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

@lola2: wat rot dat jullie het niet is gelukt met ZI. Ik hoop dat jullie meer geluk hebben met IUI!

20. Thasmo

Thasmo Actief lid

8 jan 2009
    251
    0
    0
    Secetarieel Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal,

Ik heb nu een aantal daagjes meegelezen op het forum en nu heb ik zelf een vraagje.
    Mijn vrouw en ik zijn bezig met ZI, ik ben diegene die ons kindje gaat dragen.
    We maken gebruik van een 'live' donor.

Mijn cyclus de afgelopen 13 maanden:

Jan 08:10-01=31d
    Feb 08:10-02=31d
    Mrt 08:10-03=29d
    Apr 08:10-04=31d
    Mei 08:10-05=30d
    Juni 08:10-06=31d
    Juli 08:10-07=31d
    Aug 08:10-08=31d
    Sept 08:10-09=31d
    Okt 08:07-10=27d
    Nov 08:07-11=31d
    Dec 08:12-12=36d,ronde 1
    Jan 09:26-01=45d,ronde 2

Vandaag ongesteld geworden helaas.. was al dagen overtijd maar goed op naar ronde 3. Wat zal ik aan moeten houden 31 (gemiddelde) of 45 (langste) ik test namelijk met ovulatietesten en ik wil er geen 100 in de maand gebruiken ;) Ik heb de laatste 2 maanden ovulatietesten gebruikt en ronde 1 op dag 21 positief en ronde 2 op dag 23 positief. (maar 1 dag de dag erna geen streepje meer).

Dus wat is verstandig?

Begin deze maand ook met temperaturen om 07.00u: vandaag 36,3 graden (is dat laag?)

Groetjes Mo

Deel Deze Pagina