@Mo, ik zou 31 dagen aanhouden, anders ben je misschien te laat. Liever iets te vaak testen, dan te laat zijn en je ei missen, toch? Zo gauw het streepje weg is, is je eisprong geweest en ben je eigenlijk al te laat met insemineren. Wat je temp. betreft: de mijne is ook altijd laag. Dat hoeft niks te zeggen, als ie maar stijgt bij je eisprong. Succes!
hallo allemaal, ik volg al een hele tijd dit topic en heb veel aan de verhalen en ervaringen. Ik dacht het wordt dus tijd om ook eens een bericht achter te laten. Wij hebben al een paar jaar een grote kinderwens. We hebben ons toen aangemeld bij de donorbank voor een b-donor. Na een tijd wachten was er een donor en konden we beginnen. De inseminatie ging via het ziekenhuis. Helaas niet zwanger geraakt en nu is de donorbank gesloten :O( Ze voldoen niet meer aan de europese eisen omtrent opslag donorsemen. In oktober kregen we al, per brief, bericht dat er geen sperma meer opgehaald mocht worden. We wachten nu nog steeds en er zit geen schot in de zaak! Heel frustrerend. Nu hebben we de stap gezet om een donor te vragen en dan te proberen via ZI. groetjes Daan
@ Daan, jeetje wat balen dat de donorbank ineens gesloten is! Lijkt me idd heel erg frustrerend. Heb je zo'n (enorme) stap gezet en dan gebeurt er zoiets! Ik hoop dat jullie gauw een donor vinden. Succes en sterkte!
@BabsieG, dank je! Ja het is enorm frustrerend. Vooral omdat de hele procedure al zoveel tijd in beslag neemt! Jaren dus! En dat dit. Ik begrijp de regelgeving maar het is ook een hoop bureaucratie, zoals ik het nu voel. We gaan in ieder geval proberen om met een donor en ZI, te komen tot het realiseren van de kinderwens. Blijven afwachten op bericht van de donorbank is niet aan mij besteed. :O) Groetjes
@Hettiepettie, hoe gaat het met de ovulatietesten? Kunnen jullie al gaan insemineren? Wij insemineren 3x per cyclus en hebben er nu 2 gehad. Mijn zwager is donor en we zijn hem zo superdankbaar! Heb nog geen knalpositieve ovulatietest gezien (wel bijna...). Morgenavond is de laatste inseminatie. Ik vind het zo spannend allemaal! Hoop zo dat we na al die jaren eindelijk eens samen een kindje krijgen. Verwacht niet dat het de 1e poging al raak zal zijn, maar we hebben in elk geval een kans en daar ben ik al lang blij mee :-D
Hoi allemaal! Weer even geleden...drukke paar weken achter de rug! @Babsie: bedankt voor je belangstelling! Op dit moment zit ik vol twijfels. Vanwege mijn onregelmatige menstruatiecyclus ben ik op dag 11 begonnen met ovulatietesten. Op deze dag hebben we ook de allereerste keer geklust. Was erg spannend, maar ging ondanks dat vrij ontspannen en zelfs met een hoop humor! Ik zit nu op dag 19 en heb nog geen enkele positieve ovutest gehad! Het kan zijn dat deze week nog positief resultaat geeft...hopen maar! Wat nu zo vreemd is: ik heb sinds een paar dagen krampen in mn onderbuik (een wat zeurderige pijn de gehele dag door). Nog vreemder is dat ik vandaag een bruinachtige veeg(beetje onsmakelijk verhaal) in mn onderbroek constateerde. Het zou kunnen dat ik ongesteld ga worden, maar heb nooit zo'n korte cyclus gehad? Ik heb natuurlijk al wel het een en ander gelezen over "innestelbloeding" en "ondanks negatieveovutesten toch zwanger" maar het is allemaal erg onzeker. Wat zeker meespeelt is "de wens van de geest" en mag natuurlijk niet te snel hopen. Zou natuurlijk een Godswonder zijn om na eerste keer ZI meteen zwanger te zijn! Leuk om je verhaal te lezen en hoop dan ook dat jullie het geluk mogen hebben om ouders te worden. Heel veel succes en houdt ons maar op de hoogte!
@Hettie, kan me je twijfels heel goed voorstellen. Ik heb hetzelfde. Ik gebruik de ovulatietesten van Sensitest en die van mij bleven ook nega, terwijl je bij de meesten ziet dat het streepje steeds donkerder wordt. Begon me toen ook al zorgen te maken, maar bij mij is ie dan toch gekomen (ook later dan de banner aangaf), maar niet geleidelijk aan, hij was er gewoon ineens (maandagavond was ie ineens bijna positief, gisteren knalpositief). Wat dat betreft zijn internet en alle testen die je tegenwoordig kunt doen een groot nadeel. Je gaat je misschien zorgen maken, terwijl dat waarschijnlijk helemaal niet nodig is. Achteraf vraag ik me af waarom ik me druk maakte, want ik voelde toch duidelijk mijn ei (ook een zeurderige pijn, dus ms voel je gewoon je ei!). Sterker nog, ik voel hem links en rechts haha, nog nooit eerder gehad. Misschien komt de posi test bij jou strax ook ineens. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt met 'de wens van de geest'. Ik ben al zo vaak 'schijnzwanger' geweest. Heb vele malen allerlei zwangerschapskwaaltjes gehad, maar het was maar 1x ook echt zo. Ik heb me nu dus voorgenomen dat ik me van die kwaaltjes nix meer ga aantrekken en pas ga geloven dat ik zwanger ben als ik ook echt een posi test in mn handen heb (als dat lukt want zal ws toch bij elk kwaaltje denken: zou het. haha). Maar goed, het zou ook best kunnen dat je bij de 1e ZI al zwanger bent. Ik heb op dit topic al meer verhalen gelezen van meiden die direct zwanger waren, dus het kan jou en mij ook gebeuren. Ook al geloof ik er niet echt in dat dat mij overkomt, maar hoop mogen we altijd hebben toch? Ik ga in elk geval voor je duimen dat je ' ondanks alle nega ovulatesten toch zwanger bent' :-D
Dag Hettiepettie, Wat lief dat je naar me vraagt. Ik heb vorige week woensdag, dus vandaag precies een week geleden, mijn eerste en hopelijk ook mijn laatste IUI behandeling met Clomid (hormonen, 5 dagen lang 2 tabletten) en Pregnyl (een injectie om je Eitje te laten springen) achter de rug. Heel klinisch in het ziekenhuis. Wat een verschil met gezellig thuis, zeg. Op zich was alles goed gegaan. Ik heb goed op de Clomid gereageert (trouwens totaal geen bijwerkingen gehad, gelukkig), ik had 3 follikels die op springen stonden en het zaad dat ze bewerkt hadden was ook heel goed. Dus ik voldeed aan alle voorwaarden, nu nog zwanger raken. Ik zit dus in de vreselijke wachtweken. Ik merk dat ik nu nog extra spannend vind maar ik voel helemaal niets. (ben bang dat het niet geslaagd is). Wat leuk om te lezen dat jullie met plezier voor het eerst geklust hebben! Als ik jou was bleef ik wel even doortesten met de ovulatietesten. Wie weet vang je je ei nog en heb je dus een late eisprong. Of zou er iets anders aan de hand zijn ? Ik hoop het voor je! Tot snel maar weer. Ik laat ergens volgende week iets van me horen, als ik meer duidelijkheid heb. Liefs, Lola2
Bij ons was het ook de eerste keer al raak! Dank voor alle waardevolle tips onder dit topic, en voor alle ervaringsverhalen. Het heeft ons in ieder geval een lucky shot opgeleverd...
Zulke berichten kan ik niet te vaak horen Sabine. Gefeliciteerd en bedankt dat je dit met ons deelt. Dat geeft de burger moed :-D
@Lola: Wat spannend zeg! Kan me voorstellen dat het allemaal wat "klinisch" aanvoelt. Ik hoop met je mee en zal enorm voor je duimen volgende week. Volgende week wil ik in het weekend voor de zekerheid een ZW-test doen. Op dit moment blijf ik ovulatietesten gebruiken maar heb nog steeds geen resultaat. Tevens heb ik nog steeds roze/bruine bloeding en vervelende aanhoudende krampen rondom mn vagina Succes iedereen met de spannende tijden die komen gaan. Fijn om alle reakties te lezen! Groetjes, hettepettie
Hallo meiden, Wat ben ik blij dat dit onderwerp bestaat. Ik volg dit onderwerp al een tijdje, en een aantal maanden geleden kondigde ik mijn man aan dat ik ZI wilde doen. (Mijn man... Wat vreemd om dat te zeggen, aangezien we pas drie dagen zijn getrouwd!) We zitten sinds maart in een nieuw IVF traject, en na 5 pogingen (zowel IVF als cryo) is daar nog geen zwangerschap uitgekomen. We hebben nog twee cryo's, maar ik ben bang dat deze niet goed zullen ontdooien. Deze cyclus vindt dus de laatste cryo terugplaatsing plaats, en ondertussen hebben we ook 3 ZI gedaan. Ik moet zeggen dat het me heel goed beviel. Niet meer die hoge druk en stress van presteren! Geen schuldgevoelens en verwijten als het niet op de gewone manier lukt, vanwege te hoge verwachtingen (van mijn kant). Ik heb de berichtjes gelezen, en ik heb het een beetje zus en zo gedaan. Een beetje van magi en van mezelf, zeg maar. Ik weet niet of het gaat lukken, want als ik het zo lees produceert mijn man niet veel sperma (in vergelijking tot jullie berichtjes). Nou ja, ik zit nu in de wachtweken wb de ZI. As zaterdag gaat er ook nog een cryo terugplaatsing vinden (mits deze goed ontdooien)! Succes aan alle meiden. Ik moet zeggen dat ik nog niet zoveel succesverhalen heb gelezen. Ik hoop dat het er meer worden!
@illuminate, gefeliciteerd met jullie huwelijk! Wij hebben 6 ICSI-pogingen gehad. Hadden nooit cryo's helaas. Ik vind dit ook veel ontspannender. Geen gedoe met al die hormoonspuiten en bijwerkingen, heerlijk. Wij werken wel met een zaaddonor, vanwege de slechte zaadkwaliteit van mn man. Wij zitten nu ook in de wachtweken van de 1e ZI. Ik zal voor jullie duimen dat jullie 2 mooie cryo's hebben zaterdag! Er zijn toch al aardig wat meiden hier die dankzij ZI zwanger zijn of zwanger zijn geweest. Om je (mezelf ook wel ) even een hart onder de riem te steken, heb ik ze hieronder even opgesomd. Als ik me niet vergis zijn dit ze: Suske13 Bamjolan Belle Liefie Pipo1973 Miamel Linn26 Danabelle Teigetje1978 Cherrylein Stresskippetje Ricmar94 Sjors82 Sabine74 Lola2 en Zinah (kregen helaas een mk)
Wij gaan het deze maand ook weer proberen met ZI. hebben een tijd rust genomen maar willen er nu weer voor gaan. Is het beter om meteen in te spuiten of even laten vervloeien?
@BabsieG wat lief dat je de moeite hebt genomen om een overzichtje te maken. ja, dat overzichtje geeft ons moed! succes met de wachtweken. @tanja8 hee, je hebt vandaag je eisprong! (ik zie het aan je banner.) ik kan geen antwoord op je vraag geven wat het beste is.
Volgens mij is het vervloeien meer een persoonlijke keuze. Ik doe het niet, want ik heb hier op z'n minst 5 succesverhalen gelezen van meiden die praktisch direct zwanger werden zonder vervloeien, terwijl het bij meiden die het wel lieten vervloeien iets langer duurde (maar ook genoeg succesverhalen te vinden!). Volgens Freya kun je kiezen voor vervloeien, omdat het dan makkelijker in de spuit wordt opgenomen, anderen zeggen dat de zwemmertje zich dan beter kunnen bewegen. Belangrijk is wel dat je het potje goed afsluit en tegen de huid aanhoudt, zodat het niet te veel afkoelt. Ik gebruik zelf een spuit van 20 cc en heb totaal geen problemen met het opzuigen van het dikke 'kwakje'. Omdat vervloeien ca. 10 min duurt blijf ik 10 à 15 min langer liggen dan wat men aanbeveelt, dus in totaal ca. 30 min. In principe zou dit niet nodig moeten zijn, maar ik neem het zekere voor het onzekere. Ik denk uiteindelijk dat je gewoon moet doen waar jij je het prettigst bij voelt. Succes, ik hoop voor je dat het deze keer gaat lukken!
Wat n spannende week zeg! Op donderdag amper kunnen slapen van de pijnscheuten rondom mn vagina! Vanaf dinsdag licht bloedverlies bruin-roze! Na donderdag meer bloeding...zeer dun en loopt soms als urine eruit dit ziet soms weer roze, dan weer rood! Er zitten soms ook bloedstukjes in! Heb t gevoel alsof ik de hele dag in mn broek heb geplast en loop dan ook met met maanverband rond. Na donderdag geen last meer gehad van pijn, wel wat ong.gevoel in mn buik. Vindt t allemaal zo dubbel...lijkt alsof er iets met mn lijf gebeurt wat nooit eerder is gebeurt. Nu nog steeds aardig wat bloedverlies. Ga nog altijd gewoon door met de ovu-testjes...maar die geeft na 5 min nog altijd negatief resultaat. Na een uur kleurt de test echter wel positief..maar dat komt ws omdat er bloed bij de urine zit. Volgens de test mag ik pas gaan testen op Valentijnsdag (hoe toepasselijk! ) maar mn man vraagt zich af of ik beter eerst niet naar de huisarts kan gaan? Heeft iemand van jullie ervanging met deze symtomen? Ivm mijn vaginisme sta ik nu niet te springen om al langs de huisarts te gaan Graag hoor ik van jullie! Liefs, Hettepettie
Hettiepettie, ik ben even het spoor bij je kwijt geraakt... Maar als je verhaal zo lees vraag ik me af of je niet 'gewoon' zwanger zou bent? Durf je er een test tegen aan te gooien of ben ik nu veels te voorbarig bezig? Hier bij mij geen enkel teken van een evt. zwangerschap. Ik voel niets, opvallend ook is dat ik totaal geen last van mijn borsten heb. Dat heb ik normaliter wel als ik mij EIsprong heb gehad. Het zal wel aan de Clomid (hormonen die geslikt heb) liggen dat mijn borsten niet gespannen en pijnlijk aanvoelen. Ik moet nog een dag of 5 en dan weet ik meer, maar ik heb er totaal geen hoop op! Liefs van Lola