mijn zusje had ook last van pijnscheuten in haar vagina, toen ze zwanger bleek te zijn. ik herkende dat symptoom niet, toen ik zwanger was. ik had eigenlijk weinig last van symptomen moet ik erbij zeggen. ik was zelfs amper misselijk.
Wat een raar verhaal zeg hettepettie. Is dit niet gewoon een extreem vroege ongi? Heb zoiets dergelijks alleen meegemaakt bij mijn mk vorig jaar, maar dat was na mijn NOD... Als je je zorgen maakt, kun je dan niet even de huisarts bellen? Je kunt je verhaal uitleggen en als hij vindt dat je langs moet komen, kun je altijd nog beslissen of je gaat, maar wie weet kan hij je al gerust stellen. Sterkte meid!
Hier is de rust weer wedergekeerd. Geen bloeding meer, hooguit n druppeltje! Wel wat gerommel in mn buik en last van mn onderrug! Moet wel zeggen dat ik al snel last heb van mn rug. Ben eens aan het googelen geslagen en ben wel wat gerustgesteld. Kan toch innestelbloeding zijn of minder leuk: afstoting. Volgens berekening(uitgaande van de eerste dag laatste menstruatie) zou ik bij positief resultaat nu 3 weken en 4 dagen zwanger zijn! Maar ik vraag me nu iets af: ik weet de exacte dag van de zelfinseminatie, moet je dan deze datum niet aanhouden voor berekening van het aantal weken? Mijn laatste menstruatiecyclus was namelijk 39 dagen. Weet nu eigenlijk niet goed wanneer ik nu moet gaan testen? Iemand tips? @Lola. Nog 4 daagjes voor jou! Hoop het zo voor je. Ik besef nu pas hoe het voelt al die onzekerheid...en voor mij is het nog maar de eerste poging! Heel veel sterkte @stresskippetje. Hoe gaat het met je zwangerschap?
wat spannend he? ik heb geen idee wanneer je moet testen, maar ik hoop dat je een positieve test hebt!
Hettepettie, in principe kun je ongeveer 2 weken na je EIsprong testen. Hoelang is dat bij jou geleden? Over vier dagen weet ik officieel meer maar ik denk het nu al te weten en dat is dat ik niet zwanger ben. Ik heb er geen gevoel bij, heb geen enkel symptoom dat op een zwangerschap kan duiden. Van het weekend was ik er weer even heel verdrietig onder. Wat een slopende onzekerheid... Ik voel ook zo'n enorme druk vanwege mijn leeftijd, dat is niet leuk meer. Volgende week dinsdagochtend gaan we naar een ziekenhuis die ons misschien verder willen helpen met IVF. Hettepettie hou ons op de hoogte, he? Groetjes, Lola2
lola2, ik weet dat het voor iedereen anders is, en misschien heb je geen zin in hoopvolle woorden, die uiteindelijk toch geen waarheid voor je worden. maar ik wil toch het volgende kwijt: ik voelde helemaal niks, toen ik zwanger was, ook niet na een positieve bloedtest. ik voelde wel elke keer wat bij negatieve bloedtesten! en wat je zegt: ook bij mij speelt leeftijd een rol. ik weet dus precies hoe je je voelt. je wordt ouder, maar resultaten blijven uit, en een maand duurt langer. vraagje: ben je niet onder behandeling voor ivf? ben je met iui bezig?
hebben jullie dit ook? mijn ongesteldheid wordt voorafgegaan door 'nachtzweet'. een paar nachten voordat ik ongesteld wordt heb ik het ontzettend warm ('s nachts), en daarna wordt ik ongesteld. ik had het nu ook, en vrees het ergste.
@illuminate, heb geen nachtzweet, maar wel andere klachten die duiden op een komende ongi, altijd zo'n 1,5 week van tevoren, en die zijn er nu weer . Enige wat anders is dat ik al sinds zaterdag wat bruinverlies heb (veel eerder dan normaal), maar verder verloopt het precies hetzelfde. Ik ga nog geen conclusies trekken en probeer niet zo gefocust te zijn op mn onderbuik, maar dat lukt helaas niet zo. Vreselijk is dat he, dat gevoel dat je al voor je ongi hebt dat het alweeeer niet gelukt is en dan vervolgens de duivels die komen. Elke maand weer die teleurstelling... Maar we geven de moed niet op! Ik ga trouwens weer starten met acupunctuur en chinese kruiden. Toen ik vorig jaarn op de natuurlijke manier zwanger raakte, terwijl alle artsen zeiden dat dat praktisch uitgesloten was, deed ik dat ook en ben er heilig van overtuigd dat dat geholpen heeft. We zijn namelijk al vanaf 2004 bezig en dat is het enige moment dat ik een positieve test in mn handen had. Zijn er hier nog meer die dat doen?
Onze 'lucky shot' was er één met gewone 10 ml spuitjes, en binnen 3 minuten geïnsemineerd. Vervloeien lijkt mij zo'n gek principe: het opzuigen gaat prima zo, en de theorie is toch dat de kwaliteit achteruitgaat naarmate je langer wacht. Sterkte voor iedereen in de wachtkamer!
Wat n rare dagen! Dinsdagnacht weer heel de nacht wakker gelegen van de "vaginale" pijn. Ook hierbij weer wat bloedverlies. Gisteren overdag en savonds krampen en klein beetje bloedverlies., maar beduidend minder. Vandaag tot nu toe geen klachten en geen bloed verloren. Afgelopen dinsdag een vroege zwangerschapstest gedaan, maar het resultaat was negatief Stiekem toch wel bang dat er misschien iets anders speelt dan zwangerschap! Maandag wil ik een normale ZW-test doen(=dag 33) Blijven de klachten aanhouden, ga ik toch maar naar huisarts...want de pijn is s'nachts slopend! Ben thuis of op het werk soms niet te genieten en reageer snel explosief wanneer zaken niet lopen! Hoop dat ik volgende wat meer uitsluitsel kan geven. Ik gebruik nog steeds de ovu-testjes en heb vanaf dag 11 tot nu(dag 29) nog altijd geen positief resultaat gehad. Op dag 11 hebben wij geinsemineerd. Wij hebben geinsemineerd met een 3ml spuitje. Deze is een stuk dunner en makkelijker in te brengen dan een 5ml. Wij hebben t sperma direct ingespoten. En nu maar hopen op positief resultaat! Tot snel!
@BabsieG de laatste paar dagen geen 'nachtzweet', maar wel warm. eergisteren had ik keelpijn, en gisteren leek het alsof ik de griep kreeg (keelpijn, rillerig, en een gevoelige, pijnlijke huid). ik voel me vaker niet lekker als de rode duivel in aantocht is; alsof mijn weerstand flink vermindert. ik heb er wel aan gedacht om acupunctuur toe te passen, maar ik heb het nooit gedaan. wie weet, zal ik het ooit doen. ik vind het vreselijk om naar het toilet te gaan. de rode duivel is erg sneaky, en vaak zonder zichzelf aan te kondigen zit hij op mijn toiletpapier. bah.
btw wij hebben ook geinsemineerd met een klein spuitje; ik geloof ook 3 ml. dit hebben we drie keer (om de dag) gedaan.
Hoihoi, Wij doen ook aan zelfinseminatie met een 5ml spuitje. We beginnen met insemineren als ik vruchtbaar slijm waarneem. 8 februari had ik een beetje slijm, donor gebeld, die kon 9 februari. Dus toen geinsemineerd, de 10e februari niet en 11 februari weer wel (de 11e had ik ook een positieve ovulatietest) en de 12e februari ook nog geinsemineerd (test was ook nog steeds positief. En vanmorgen was de test niet positief dus gestopt met insemineren. Nu is het dus afwachten Normale cyclus is 31 dagen (al jaren) en bij ronde 1 was ie 36 dagen en ronde 2 was ie 45 dagen.. dus ik weet het even niet meer. Ik test bij 32 dagen denk ik, en is ie negatief en nog niet ongesteld dan test ik pas weer bij 45 dagen. Groetjes Mo
Wat voor bakjes gebruiken jullie om het sperma op te vangen? Wij hebben uitgekookte medicijnpotjes gebruikt, maar ben nu ineens heel onzeker of dat wel goed is, omdat als mannen voor zaadonderzoek moeten ze per se in een speciaal bakje hun sperma moeten opvangen. Ook lees ik her en der dat er een steriel bakje wordt gebruikt. En waar halen jullie je bakjes? @hettepettie, vind het nog steeds een raar verhaal hoor, maar je hoort vaak genoeg vrouwen die buikpijn hadden en zwanger bleken te zijn. Ik hoop dat dat bij jou ook zo is! @illuminate, ik ben van de week ook een paar dagen niet lekker geweest. Dacht echt dat ik ziek zou gaan worden, maar het is toch niet doorgezet. Vannacht had ik 'nachtzweet' en moest accuut aan jou denken. Maandag of dinsdag is mijn NOD en ik weet dat ik met perioden ook meer zweet 's nachts, dus misschien heb ik dat dan ook voor mn ongi, maar heb ik die link nooit gelegd. Heb nl genoeg andere klachten voordat de duivels komen . Had van de week wel veel eerder een beetje bruinverlies dan normaal en dat is sinds gisteren opgehouden. Dat heb ik normaal nooit, dus ga ik gelijk hopen, maar dan negeer ik mn andere lichaamssignalen compleet, dus erg realistisch is dat niet. Bij mij is het broekeloeren nu ook begonnen en ik ben ook weer bang voor wat ik ga aantreffen. Bij mij komen de duivels niet ineens aanzetten, maar krijg altijd een paar dagen van tevoren al bruin+roodverlies en dat is voor mij het begin van de ongi, dus zo gauw dat een dezer dagen begint, is het voor mij al einde verhaal. @Thasmo, nou, als ik dat zo lees hebben jullie wel op de goeie dagen geinsemineerd. Ik duim voor je dat het deze x raak is en sterkte de komende wachtweken! @lola2, is bij jou al iets bekend?
@hettepettie Wat vervelend dat je zo'n erge last hebt van 'vaginale pijn'. Ik denk dat het een goed idee is om langs jouw huisarts te gaan als de test weer negatief is. Watvoor ovulatietesten gebruik jij? Ik gebruik 'Matcare'. Die gaf een keer een lichte streep (volgens de gebruiksaanwijzing is dat negatief), en vervolgens geen streep meer. Toch een eisprong? Hoevaak test jij op een dag? Ik ben van plan om twee te keer te gaan testen. @Thasmo Wat fijn dat je drie keer hebt kunnen insemineren. En ook nog rond jouw ovulatie. Dat is toch wel geruststellend. Welke ovulatietesten gebruik jij? @BabsieG Ik gebruik een klein plastic bakje (rond) dat ik nog in huis had liggen. Het is een bakje met een laag randje, omdat mijn man dat fijner (handiger) vindt. Ik doe het een paar seconden in kokend water, en droog het daarna af met keukenpapier. Ik zou het ook aan de lucht kunnen drogen. Maar ik heb het idee dat de waterdruppels er te lang blijven zitten, en dus ook niet steriel is. Ik wikkel het vervolgens in keukenpapier, en laat het een paar seconden op de radiator liggen, zodat het warm wordt. Ik doe eigenlijk maar wat. Hahaha... Wat grappig dat je aan mijn verhaal moest denken, toen je last van 'nachtzweet' kreeg. Ik houd mijn symptomen per dag bij in een dagboekje. Ik ben erachter gekomen dat ik me ook misselijk kan voelen als ik niet zwanger ben. Dus, misselijkheid is bij mij geen teken dat ik zwanger ben. En, zo heb ik er nog een paar. Ja, je lichaam (en geest) kan je voor de gek houden. Maar, jij hebt een beetje bruinverlies gehad, en dat is opgehouden? Ik vind dat positief klinken. Bij de zwangerschap van mijn zoontje zag ik een druppel rood(?) in de toiletpot, en ik dacht helemaal niet aan innestelingsbloeding. En, ik had daarna nergens last van. Kan jij je nog iets herinneren van de symptomen bij jouw eerste zwangerschap?
@BabsieG, ik gerbuik gewoon van die urinecontainertjes die je bij de apotheek kan halen, ik was voor 10 stuks iets van 3euro kwijt. We spoelen de bakjes gewoon heel goed om met super heet water. Spuitjes heb ik daar ook gehaald, die kreeg ik gratis mee. Ja ik vind het heel fijn dat hij 3 x gedoneerd heeft.. voelt toch iets fijner dan bv maar 1x per ovulatie zegmaar. En de donor vind het geen probleem.. @Illuminate, ik gebruik clear blue (normale) ovulatietesten dus met 2 streepjes. Omdat ik die toch heel duur vind wilde ik kijken naar de sensitest ovutesten.. dus ik heb nu toen ik slijm begon te merken elke dag 2 keer getest. In de ochtend en 'savonds. En ze waren alllebei op de juiste dagen positief maar het liefst gebruik ik de clear blue die zijn qua formaat iets fijner. De sensitest (niet de dip dinkies maar die met 2 streepjes in zown hartje) zijn erg klein vind ik.. haha je moet uitkijken dat je niet over je vingers plast groetjes
@lola2 hier ook slecht nieuws. 00.12 voelde ik een ongi-gevoel dat heel kort duurde, en toen ik naar het toilet ging, zat er een brok ellende op mijn wc papier. balen! ik had niet alleen ZI gedaan, maar ik had ook een terugplaatsing van 2 cryo's (embryo's die ingevroren zijn geweest). ik schatte mijn kansen heel hoog in. maar, daar is dus niets van uitgekomen! nou ja, ik ben blij dat ik ZI heb ontdekt, en ik vind dat op dit moment gewoon een stuk minder stressvol. nog acht keer proberen, en dan wordt ik 40 (in oktober), en dan sluit ik het boek...
Gadverdamme Illuminate toch! Ik kan me heel goed voorstellen dat je je kansen hoog inschatte, des te harder is de klap. Alhans zo werkte dat van de week wel bij mij. Ik had 3 kanjers van follikels en heel goed superzaad. Mijn IUI voldeed aan alle voorwaarden....dus ik had hooggespannen verwachtingen... Bah, wat ontzettend kl*te toch Illuminate! Weet je zeker dat je in oktober het boek sluit? Ik kan dat zelf niet zo stellig zeggen. Ik heb nog niet het gevoel dat wij alles uit de kast hebben gehaald. Misschien dat IVF in de nabije toekomst voor ons nog een mogelijkheid is. Ik wens je heel veel sterkte en troost je in mijn gedachten. Liefs, Lola2