Zelfinseminatie, wie doet dit of heeft er tips?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chiaraa, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    @lola2 ik zie nu pas dat je 41 bent. wat goed die spirit van je. dat houd je op de been.
    tja, ik heb het gevoel dat we niet beter kunnen. 3 x IVF en 3 x 2 cryo's. ik heb gewoon het idee dat op een natuurlijke wijze proberen niet gemakkelijker zal zijn. dus waarom langer doorgaan?
    voor jou lijkt het me wel een fijne gedachte dat je nog ivf kan doen als iui niet lukt. en volgens mij heb je nog vijf 5 iui pogingen. dat lijkt me wel geruststellend. natuurlijk hoop ik dat het snel raak is voor je.
    wil je ivf of wil je wachten? als je niet wilt wachten, misschien moet je bij jouw arts aankaarten dat je ivf wilt doen, omdat je ook rekening wilt houden met je leeftijd; hoe oud mag de vrouw max zijn als ze ivf wilt doen? weet je dat al?

2. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Hahaha, had je dat nog niet eerder gezien dat ik een senior wensmoeder ben?
    Wij hebben as. dindsdagochtend een intake voor evt. IVF-behandeling in een ander ziekenhuis dan waar wij onze IUI hebben. Ons ziekenhuis houdt zich voor wat betreft IVF aan de Europese richtlijnen aangaande donorzaad. Heel verhaal waar ik je niet mee wil vermoeien maar waar het op neer komt is dat wij dus as. dinsdag een intake hebben in een ander ziekenhuis. Ik ben heel benieuwd of zij wel met ons (2 vrouwen) willen IVF-en.

Tja, Illuminate ik kan je volgen hoor. Je hebt al zoveel achter de rug wat behandelingen betreft. Petje af voor jou! Voor jou zijn deze aankomende maanden dus ook giga-zenuwslopend. Net zoals bij mij....gezien mijn leeftijd kan ik natuurlijk ook geen jaren meer door tobben. Eens houdt het op. Ik geef het nog een dik jaar de kans. (maar pin me er niet op vast hoor... ;) )

Fijne dag nog!

Liefs, Lola2

3. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

He bah meiden, ik kijk een paar dagen niet en dan gelijk 2 van die rotberichten! Lola & illuminate ik vind het echt ontzettend rot voor jullie en leef met jullie mee. Ik wens jullie allebei heel veel sterkte! Lola, ik hoop dat het andere ziekenhuis jullie wel accepteert. Die stomme regeltjes ook altijd ;)

Hier ziet het er ook niet zo rooskleurig uit. Donderdag was mn bruinverlies gestopt en kreeg in het weekend al echt een zwangerschapsgevoel, want de enige keren dat mijn bruinverlies stopte, was ik zwanger van mn twee jongens. Maar sinds gisteravond verlies ik weer een beetje en had ook een klein sliertje rood :( en nu begint het ook aardig te rommelen... Meestal begint dat zo en wordt het steeds erger. Moet het ff afwachten, maar verwacht er niet zo veel meer van. Maar ik geef de moed niet op, dit was pas de 1e KID.

4. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    @BabsieG Wat zijn de laatste dagen van je cyclus moeilijk he? Wel... niet... wel... niet, die onzekerheid. De Red Devil kwam bij mij uit het niets! Wham, meteen rood op mijn toiletpapier.
    @lola2 Je hebt me met jouw berichtje geholpen. Waarom zou ik me vastpinnen op 40 jaar? Tja, "zwart / wit", "het glas is half leeg", dat is typisch mij.
    Maar weet je wat? Ik ben nu 2 dagen ongesteld, en ik wil er weer voor gaan. En, wie weet houd ik het langer dan die acht maandjes vol.
    Vraagje, lola2. Zijn jullie beiden met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig? Of ben jij diegene die het kindje wilt dragen? Twee vrouwen, dubbele kansen zou ik zeggen.

5. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    :) :) Wat een positief verhaal van je Illuminate! Leuk!
    Tja, ik ben dan wel met een vrouw maar die is nog ouder dan ik ben...hahaha. Dus dat leek ons niet zo handig. Mijn vriendin is in november 43 jaar geworden. Tjonge, jonge wat flies the time, niet te geloven. Nog drie keer knipperen met mijn ogen en ik ben 50 :confused:
    Gelukkig maar dat we zo jong van geest zijn ;) (alhoewel de potjes anti-wrinkle hier niet aan te slepen valt ;) _

Babsie, tja dat klinkt inderdaad als een aankomende menstruatie! :cry:

Groetjes, Lola2

6. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Nou, hier is het wachten op de ongi. Bruinverlies begint steeds erger te worden, hier en daar al wat rood ertussen en vanochtend een nega test :(.

Moet zeggen dat ik me wel een beetje zorgen maak, omdat ik tijdens de 6 ICSI's voor 4 jaar eicellen heb verbruikt en ook al heel jong ging menstrueren (met 10 jaar). De laatste tijd worden mijn menstruaties onregelmatiger en krijg ik bruinverlies op momenten dat ik het vroeger nooit had. Denk dat ik ff langs de huisarts ga, al is het alleen maar om me gerust te stellen.

Iedereen hier sterkte met wachten en succes met de nieuwe pogingen!

7. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    @BabsieG Ik had dezelfde angst als jij. Bij het tellen van het aantal eitjes tijdens de follikelmeting heb ik gevraagd of ik hierdoor niet eerder in de overgang zou raken. De vrouw zei van niet.
    De huisarts kan idd onderzoeken wat er aan de hand is. Sterkte (ik hoop toch nog op een positieve test voor je.)

8. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

@illuminate, er is een Brits onderzoek geweest naar vervroegde overgang bij IVF en dat stelde me wel voor een groot deel gerust, maar dat is slechts 1 onderzoek en aangezien mijn menstruaties onregelmatig beginnen te worden, terwijl ik dit nooit heb gehad, zit het me toch niet helemaal lekker. Heb jij dit onderzoek ook gezien? Je kan dit o.a. hier vinden (misschien ben jij dan wel helemaal gerustgesteld ;)):

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7373711.stm

9. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hallo dames,
    Ik kom jullie weer even een hart onder de riem steken. Enorm balen dat het allemaal niet gelukt is!

Maar ik had even een nieuwsgierige vraag aan Illuminate... als jullie allerlei behandelingen hebben gehad ivm 'slecht' zaad (denk ik?) waarom zou het dan met ZI wel gaan lukken? Dit is NIET bedoeld om je te ontmoedigen, integendeel, maar ik zie de logica niet helemaal.... maar misschien heb ik je verhaal helemaal verkeerd begrepen, dan spijt me dat...

Dames, houd moed, alle hoop is nog niet vervlogen. Succes!

10. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Hoi Liefie,

Ik denk dat ik je met mijn berichtjes op het verkeerde been heb gebracht. Mijn man heeft geen 'slecht' zaad in de zin van AANTAL zwemmers; aantal en beweegelijkheid zit wel goed, zeg maar. Het viel me alleen op dat de mannen hier veel zaad qua aantal MILLIMETERS produceerden.

Het is goed dat je het vraagt hoor.

Ik zie dat je zwanger bent. Gefeliciteerd, en geniet van je zwangerschap.

11. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Prop je man gauw vol met koortsverlagende middelen! Tijdens de ICSI's werd ons verteld dat manlief onder de 38 moest blijven en dan beter een paracetamol extra te slikken. Koorts kan idd erg slecht voor de zwemmertjes.

12. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

@illuminate, bedankt voor deze info en link naar die website. Er staat echt nuttige info bij!

13. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

@ liefie, bedankt trouwens dat je ons weer even een 'succesverhaal' onder de neus duwt. Dat helpt :-D

14. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Bij een zaadonderzoek dien je door te geven aan de medewerker van het lab als je drie maanden voor het onderzoek koorts hebt gehad. Heeft koorts nu of over drie maanden invloed op de kwaliteit?

15. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

@illuminate, Ik hoop niet dat ik je hiermee ontmoedig of met mijn berichtje eerder je heb laten schrikken, want dat is niet mijn bedoeling. Om antwoord te geven op je vraag: de koorts zou een negatief effect kunnen hebben op zijn zaadvoorraad op dit moment en aangezien het 72 dagen duurt voordat nieuwe zaadcellen gerijpt zijn, zou hij de komende 72 dagen een slechtere zaadkwaliteit kunnen hebben. Maar dit hoeft natuurlijk niet per se zo te zijn! Als je hier onzeker van wordt, zou je zijn zaad natuurlijk altijd kunnen laten testen als hij weer beter is. Als het dan goed is, dan is er nix aan het handje.
    Heeft hij erg hoge koorts?

16. stresskippetje

stresskippetje Actief lid

24 dec 2008
    339
    0
    0
    Wat raar krijg al een tijdje geen meldingen meer van berichten.
    Is er een max aan topic war je lid van kunt zijn of zo?
    Vind het vervelend want dit is een super fijn topic !

Zal snel ff helemaal bij lezen.
    Hoe is het met jullie allemaal?

Met mij gaat het goed. Voor zover ik weet gaat alles met de zwangerschap ook goed. Volgende week maandag mijn 1e echo dus dan hoop ik wat meer duidelijkheid te krijgen en dan ook wat meer vertrouwen.

Heb eigenlijk helemaal geen symptomen en das heerlijk, maar maakt me ook wel een beetje onzeker.

Hopelijk krijg ik nu gewoon weer meldingen binnen en kan ik jullie gewoon weer volgen :D
    Froukje

17. stresskippetje

24 dec 2008
    339
    0
    0
    O verdorie meid wat ontzettend naar om te lezen, hoopte zo voor jullie dat het goed zou gaan !

:thumbdown:

Froukje

18. hettepettie

6 jan 2009
    37
    0
    0
    Hoi allemaal!

Was weer even poosje geleden en had weer veel bij te lezen. Fijn dat ieder z'n "ei" hier kwijt kan.
    @stresskippetje en Lieffie: leuk weer van jullie te horen! Fijn dat het allemaal goed gaat!
    Wat betreft melding van berichten via je mail: ik krijg soms wel en soms weer niet een melding binnen..wel vreemd!

Er is in korte tijd weer veel gebeurd. Zondagmorgen ZW-test gedaan..helaas negatief :( Toch vertrouw ik niet blind op zo'n test, aangezien al mijn 0vu-testen (maar liefst 33stuks deze maand!) ook geen positief resultaat gaven over mijn vruchtbare dagen. Ik zit nu op dag 34 en nog altijd niet ongesteld geworden. Heb nu geen "vaginale" klachten of bloedingen meer...ben alleen nog wel emotioneel bommetje, weinig eetlust, slapeloze nachten en last van "opvliegers".
    Heb daarom vannochten DE grote stap naar de huisarts gemaakt om "mijn verhaal", betreft m'n vaginisme + zelfinseminatie uitgelegd.
    Was vrij nerveus, maar eenmaal verteld...toch enorm opgelucht. Hij adviseerde mij dan ook naar een Gynecoloog te gaan en hier mijn verhaal te doen. Tevens wilde hij dat ik mn bloed liet testen m.b.t. vruchtbaarheid, zwangerschap, ijzergehalte, schildklier etc. Vanmiddag heb ik m'n bloed laten prikken in het ziekenhuis en zal vrijdag de uitslag horen. Ben enorm opgelucht en zie totaal niet op tegen bezoek naar gyn. Hoop juist wat meer over mezelf te weten te komen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs, hettepettie

19. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

@hettepettie, wat ontzettend goed van je dat je die stap hebt durven nemen! Ik kan me best voorstellen (alhoewel natuurlijk nooit helemaal) dat dat voor jou een enorme stap is geweest. Hopelijk ziet je bloed er goed uit. Houd ons op de hoogte!

20. stresskippetje

24 dec 2008
    339
    0
    0
    O meid wat spannend allemaal.
    Wat dapper dat je de stap naar de HA hebt gezet.
    Hopelijk is het snel vrijdag !

Froukje

Deel Deze Pagina