Zelfinseminatie, wie doet dit of heeft er tips?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chiaraa, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Meiden ik denk er ook over om dit te gaan proberen.
    Doen jullie het nou met of zonder slangetje?
    En hoe zorg je ervoor dat het helemaal door het slangetje heen gaat?

Thankssss

2. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Inderdaad, wat super dat er meer mensen in dit topic aan het schrijven zijn. Zo voel ik me helemaal 'gesterkt', dat ik niet de enige ben die dit gaat doen!

Chiaraa, ik doe (nog) niet aan temperaturen en ovu testen. Heb me daar nog totaal niet in verdiept. Eerst maar eens zo proberen. Gelukkig heb ik een super strak geregelde cyclus van 28 a 29 dagen, dus ik gok het nu gewoon vlak voor en op dag 14. Maar nog steeds geen echte poging gedaan dus kan er nog niks over zeggen....
    Wel gaaf voor jou dat je nu weer gewoon kunt vrijen he! Hopelijk gaat het nu allemaal op de normale manier lukken bij jou!

Hoe dat zit met wel of geen lucht in dat spuitje is me nog niet helemaal duidelijk. Lola2 ik snap wel wat je bedoelt met meer vaart erachter hoor! Maar mijn spuitje is maar 5cc, en als ik dan eerst 2cc lucht neem dan blijft er zo weinig over.... :(:

Yustin, ik heb ook echt geen idee hoe dat werkt met een slangetje... Op de 1e blz van dit topic staat wel een link naar een site van mensen die het ook zo gedaan hebben en ze beschrijft het heel uitgebreid. Heb je dat al gelezen?

Minouska, ook nog een vraagje voor jou. Je schrijft dat je ook ZI doet, maar ik zie dat je ook al moeder bent van een dochtertje! Is dat ook het ZI gelukt?

groetjes allemaal

3. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ha Liefie,

Hoe dat precies gaat met 'eerst lucht optrekken en daarna het zaad' moeten we zelf ook nog gaan proberen. De gyn heeft ons dat afgelopen maandag als tip meegegeven en wij kunnen pas over dik anderhalve week insemineren. Inderdaad als je 2cc lucht optrekt en dan daarna het zaad in een 5 cc spuitje kan je dus een tekort aan spuitje :confused: hebben...Wij doen het via onze donor (die geeft het direct in een spuitje aan ons), wat wij (2 vrouwen) heel handig vinden. Dus hoe hij het precies optrekt en hoeveel...daar heb ik me niet in verdiept. (er moet toch iets privee blijven... :rolleyes: ) Maar we gaan het van de week wel even met hem bespreken.

Wij zetten dan wel een slangetje op het spuitje en wij gebruiken daar een catheterisatie-slangetje voor. Die hebben we bij de apotheek gekocht. Die knippen we een stukje kleiner zodat we het spuitje verlengen met ongeveer 10 cm. Dus heb je een soort van inseminatie-instrument :( van ongeveer 15 cm in totaal. Ja, hier wordt heel wat af geknutseld.... :) :)

De gynaecoloog heeft ons van de week 2 inseminatieslangetjes meegegeven. Die is qua doorsnee nog iets smaller dan de toch al smalle catheterisatie-slang. Dus daar gaan we het nu de volgende keer mee proberen.

Jeetje, dat ik dit allemaal op internet deel, :confused: Op een gegeven moment wordt het bijna zoiets als een 'kind kan de was doen.'

Nu nog zwanger raken :(

Succes allemaal! Groetjes van Lola2

4. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    O ja, Yustin, om te zorgen dat alles door het slangetje gaat, haalt mijn vriendin het spuitje van het slangetje (dat dan nog in mijn lijf zit) en zet er dan een nieuw, alleen met lucht gevuld, spuitje erop en spuit dan het lucht er achter aan. En dan heel goed (bijna vertikaal) een dik kwartier met de beentjes in de lucht :) Ach, en het houdt je ook nog fit!

(zou al dat lucht slecht zijn voor het zaad?)

(ps, tegen niemand zeggen dit allemaal, he?) :oops: :oops:

;)

5. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Hoi Lola. Geweldig dat je dit met ons wilt delen! :thumup: Je helpt hier veel mensen mee en uiteraard anoniem!

Veel succes en liefs...

6. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Jemig wat een geweldig topic!
    Ik ben gister bij de apotheek geweest, maar de dame achter de bali deed een beetje moeilijk toen ik om catheterslangetje vroeg. :( .Pfff welke maat enz
    Ik: Eeehm, nou die op dit spuitje past.(10 ml)
    Dame achter de balie: .Jaaa mevrouw welke maat dit is weet ik niet hoor :rolleyes:

Dus we hebben het gister met een rietje geprobeerd....
    Ben een tijd blijven liggen erna(half uur ofzo), maar toen ik het rietje er uit haalde kwam er een hele plons mee........Helaas.
    Het was wel veel wateriger dan normaal...Komt dit doordat het al een tijdje binnen heeft gezeten oid?

7. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hoi!
    Lola ik herken precies wat je zegt over dit allemaal te delen op het internet.... haha gelukkig is het anoniem, we hebben toch geen idee van elkaar wie we zijn. Dus verder vertellen kan ook lekker niet :confused: Maar ik merk bij mezelf ook wel een drempeltje hoor, om dit allemaal neer te typen! :oops:
    Al met al inderdaad een super-topic dit, ik ben blij om dit met jullie mede-anoniemen te mogen delen!

Ik zie ook dat degenen die hier in dit topic schrijven allemaal verschillende redenen hebben om het op deze manier met ZI te proberen. De ene vanwege donorzaad ivm slecht eigen zaad, de ander ivm geen eigen zaad ivm 2 vrouwen en weer anderen ivm vaginisme bijvoorbeeld. Ach het gaat uiteindelijk allemaal om dezelfde 'techniek' haha, en vooral allemaal om hetzelfde DOEL!

Oja zo'n hele spuit lucht erachteraan spuiten lijkt me eigenlijk niet zo'n goed idee Lola! Ik denk ook dat het niet nodig is, want als je de inhoud van zo'n slangetje gaat berekenen (sorry ben niet zo goed in wiskunde) dan is dat maar heeeeel erg weinig wat er evt in achter zou blijven, bijna verwaarloosbaar denk ik!

Yustin waarom het bij jou opeens zo waterig was weet ik niet. Misschien dat alle zaadjes al doorgezwommen waren en het alleen het zwemvocht was wat terug kwam. Hihi, wishful thinking.... :) Afwachten maar!

IK146 vindt dit leuk.
  8. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Hallo allemaal !

Ik heb vorige maand bij sensitest 2 zelfinseminatie cupjes gekocht, maaar heeft iemand daar ervaring mee? Succesen mee behaald ?

Actief topic zeg ;)

Liefs Melanie

9. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Liefie, op zich klopt het wel dat wat er achter blijft, te verwaarlozen valt maar voor ons is het zo'n Kostbaar goed! Wij beschikken niet over een eindeloze voorraad gezien wij met een donor werken en die maar 2 x per cyclus doneert....Wij willen geen druppel verloren zien gaan :)

(of denken jullie dat wij het zaad op die manier om zeep helpen :oops: )

Wat betreft die apotheek..........wij hebben hier een enorme dutsel van een apothekersmuts bij onze apotheek staan. Iedere keer als ik een spuitje of het over een inseminatiesetje had, keek ze me aan alsof ik het over Aliens had ofzo. :rolleyes: Zij werkte als een rode lap op een stier bij mij, Ik kwam daar ook iedere keer met rook uit mijn neus naar buiten. Ik heb daarom met andere apothekers gebeld en toen kreeg ik er een te pakken die heel adequaat en respectvol reageerde. Mijn vriendin is daar uiteindelijk naar toe gegaan en die mevrouw heeft mijn vriendin in een aparte ruimte te woord gestaan. Ook heeft ze spuitjes en slangetjes erbij gepakt om te passen en te meten welke het meest ideaal was. Te gek, he! Dus zo kan het ook!
    En wat ik daar ook uit begreep is dat, althans in de stad waar ik woon, de apotheek waar we zo vriendelijk geholpen zijn, de apotheek is die het meest beschikt over uitzonderlijke, minder gevraagde artikelen.

Fijne dag allemaal, de zon schijnt en de vogeltjes fluiten: het weekend mag beginnen! Doeg!

10. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Yustin, ik weet niet hoe dat komt dat het bij jou wateriger was...Ik heb wel gehoord van 2 dames die ook via ZI insemineerden dat zij het zaad even lieten vervloeien. Daarmee bedoelden zij dat ze het zaad in het potje niet direct gebruikten maar het even wat dunner lieten worden. (droegen dat potje dan wel heel dicht op hun huid om het warm te houden).
    Het zaad werd dan dunner...maar of dat beter is en wat daar dan de meerwaarde van is, weet ik echt niet! Ik heb geprobeerd er meer over te weten te komen maar dat is niet gelukt. Op internet kon ik daar ook niets over vinden.

Ik zelf durf het niet lang buiten het lichaam te houden om het 'te laten vervloeien'. Maar wat ik dus wel heb begrepen is dat zaad wel dunner wordt naarmate de tijd verstrijkt.

Maar verder heb ik er geen verstand van. :(

11. Katerina

Katerina Lid

17 mrt 2008
    31
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou ik weet het ook niet precies met die lucht, mij is het zo verteld dus had ik het wel zo gedaan. Volgende keer ga ik dan met lucht gebruiken, maar ik moet zeggen dat ook zonder lucht had ik alles binnen gekregen.

Over slangetje gesproken. Die is zeker handig, sommige mensen zeggen dat je wel voorzichtig moet zijn aangezien die slangetje in je vagina kan blijven hangen. Zelf heb ik het niet geprobeerd. Wat sterk afgeraden is bijv een rietje. Had gehoord dat sommige vrouwen ritje gebriuken ipv een slangetje. Lijkt me erg gevaarlijk aangezien een ritje scherpe rantjes heeft en dus kan je vagina beschadigen.

12. linn26

linn26 Niet meer actief

Ik ben ook begonnen met ZI. Ik ben een alleenstaande moeder dus ja ... redenen spreken voor zich. Drie maanden geleden eerste inseminatie gedaan die echter was mislukt. Nu heb ik het deze maand weer geprobeerd en ja hoor, gisteren een licht positieve test! Ik ben zo blij en had dit eerlijk gezegd niet zo snel verwacht. Iemand schreef dat een rietje werdt afgeraden maar voor mij heeft het wel een positieve resultaat. Ik had er een stukje plakband op geplakt zodat er van binnen niets beschadigd kon worden. Succes allemaal :)

13. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Linn26, mag ik vragen hoe jij het presies deed met een rietje? Hoever "erin" en liep er bij jou veel uit na het inspuiten?
    Hoe zorgde jij ervoor dat het rietje niet ging knakken?
    Deed je er lucht bij? enz enz

dank je alvast!

14. Katerina

Katerina Lid

17 mrt 2008
    31
    0
    0
    Zuid Holland
    dat vraag ik me dus ook wel, ben neiuwsgierig :D

15. linn26

linn26 Niet meer actief

Nou, ik had het rietje iets minder dan de helft afgeknipt. Plakband erover geplakt zodat ik me eigen niet van binnen kon beschadigen. Met spuitje van 10ml erin gespoten. Geen lucht erbij. Zo ver mogelijk erin, ik kan niet omschrijven hoeveel cm maar ik kon hem nog net vast houden zeg maar. Nog nooit gehoord of meegemaakt dat een rietje knakte tijdens het insemineren. Er liep best wel wat uit maar meestal zijn dan de "nodige" al doorgezwommen. Mijn eerste inseminatie had ik met een spuitje gedaan maar een vriendin van mij adviseerde het met een rietje te doen, zij is 2 maanden verder dan mij via dezelfde manier.

16. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Maar als je je ei heb he(vlak daarvoor)
    En je brengt het zaad in met een rietje(+ plakband) en 10ml spuitje , moet je dan priegelen en het rietje een beetje in je baarmoedermond duwen? Zodat het zeker weten in je BM komt ? Of is dat gevaarlijk?

Liefs Melanie

Iemand nog info over zelfinsem. Cupjes ?

17. linn26

linn26 Niet meer actief

Ik heb niet het rietje in de baarmoedermond geduwd. Niet zover, ik weet. Het kan best zijn hoor maar dan per ongeluk. Ik heb namelijk nog nooit aan mijn baarmoedermond gevoeld :oops: maar om op je vraag terug te komen, het lijkt me wel gevaarlijk. Ik heb geinsemineerd op de dag van mijn eisprong.

18. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Wij proberen het ook al een tijdje zo, mijn man spuit het op mn buik idd. Maar toch maar wat potjes aanschaffen als dat beter is maar het haalt maakt het wel weer wat medischer.
    Ik doe ook ovulatietesten, en ben begonnen met tempraturen.
    Gister iets wat bruinige afscheiding gehad en vandaag nog niets.. dus geen idee verder.

Vanaf volgende maand dus maar met potjes.
    Weet iemand een site waar je zo'n slangetje voor aan het spuitje kan kopen? Ik dacht dat ik het wel eens gezien had.. maar ik kan het niet meer vinden.
    Een rietje is ook wel een idee misschien.

Fijne weekend dames!

19. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ha Tanja8,

Ik heb even voor je gegooled op het woord zelfinseminatie en kwam bij Medisch Centrum Bijdorp uit. Als je onder de link 'kosten' kijkt dan zie je dat je er ook inseminatiesetje kunt kopen. Wat het precies inhoud weet ik niet. Moet je hen maar even voor bellen.

Succes!

20. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hoi allemaal,
    Er wordt lekker veel geschreven, heel interessant allemaal!

Ik heb ook werkelijk geen idee of je zou moeten priegelen om in je baarmoedermond te komen. Misschien ben ik dom, maar ik heb ook echt geen flauw benul waar dat precies zit / begint. Ik ben echt een leek hoor, maar ik denk als het op de gewone manier zou gaan dan komt het toch ook niet precies daar terecht? (of wel? dan heb ik niet goed opgelet bij biologie...) Natuurlijk is alles wat je kunt doen om je kansen te vergroten mooi meegenomen, maar ik ga het eerst maar eens 'gewoon' proberen zonder rietjes, slangetjes, en lucht etc.
    Ondertussen ben ik nog steeds geheel ervaringsloos, dus ik hou m'n mond verder maar :oops:

Sorry MiaMel, van cupjes heb ik ook geen enkel verstand.... iemand anders misschien?

Fijn weekend!

Deel Deze Pagina